Specificaties ~300W, niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Silverstone Nightjar 300W Review

edgarv 25 december 2007, 698 views

Silverstone Nightjar 300W

Pluspunten

• Geluid!

Minpunten

• Prijs .... wel wat duur.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Heb twee van deze voedingen in gebruik (in een Mobile On Desktop systeem - T7200 - en een Home Theatre pc met Asus M2A-VM HDMI met AMD Athlon 64 X2 BE2400). Niets dan lof. Beide computers gebruiken niet teveel energie, zodat de warmte binnen de perken blijft. Durf niet te zeggen wat er gebeurt als ze in meer energie vragende systemen gebruikt worden. Maar wanneer geluidsreductie belangrijk is, maakt deze voeding het af. Ik heb in de kasten wel een langzaam draaiende case fan van Noctua draaien die zorgt voor enige airflow. Deze is onhoorbaar.
De CPUs zijn voorzien van passieve koeling, de Ninja Mini. De HDs draaien in de stilste modes. Dan maakt deze voeding het verschil. Als er genoeg andere herriemakers zijn is het het niet waard.

Heb jij ook een Silverstone Nightjar 300W?

Ik heb deze voeding ook, ongeveer een jaar al. Ook voor mij was het absoluut stil
zijn de belangrijkste eis, tenslotte is dat de reden dat je een fanloze voeding koopt.

In al die tijd is het een zeer betrouwbare voeding gebleken.

De mening dat hij duur is deel ik eerlijk gezegd niet. Je kunt deze voeding qua
prijsstelling niet vergelijken met een voeding die standaard met heel veel systemen
wordt bijgeleverd, maar eerder met andere kwaliteitsvoedingen. En wat dat betreft
is het met een prijs van rond de 100 een naar mijn mening vriendelijk geprijst apparaat.

Voor de rest een prima review, thumbs up :D

[Reactie gewijzigd door Ome Ernst op 25 december 2007 22:52]