Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop Wave Review

dikke_tinus 25 december 2007, laatste update op 29 december 2007, 1.078 views

Logitech Cordless Desktop Wave

Pluspunten

• Vormgeving
  • Zachte toetsaanslag
  • Veel sneltoetsen (oa voor Vista)
  • Mooi!

Minpunten

• Je hebt batterijen nodig? Kan geen negatieve eigenschappen bedenken.
  • Oke toch een kleine: redelijk duur met zijn +/- 70 euro.

Na de wat negatieve review van The 7th Guest te hebben gelezen voelde ik mij toch wel wat geroepen om ook een review te gaan schrijven.

Ik liep al enige tijd met het idee om een cordless desktopset te kopen. Eigenlijk vanaf het moment dat ik mijn Samsung TFT TV heb gekocht en mijn PC hierop heb aangesloten. Lekker vanuit de bank surfen, pielen en zo nu en dan de sociale contacten onderhouden op MSN oid.

Gisteren moest ik even snel voor een Wifi-kaartje naar de Mediamarkt. Ik moest langs de ragplanken en ik werd als het ware de gang ingezogen. Het viel me op dat de meeste toetsenborden totaal niet voldeden aan mijn beeld van een mooie plank. Elk bord werd ook even aangetoetst, en dat viel me ook vaak erg tegen. Totdat ik aan het eind van de gang kwam en daar de Wave zag van Logitech. Ik werd echt in 1 slag verliefd op de vorm. Ook de steunplek, die lekker zacht is, vind ikzelf heerlijk. Daarna begon ik wat op de toetsen te ratelen (ik gebruik de plank met 10 vingers, blind). Die zachte aantoetsing: heerlijk! Maar toen de prijs, 77 euro. Terwijl ik voor de helft van dat bedrag ook een set had die aan mijn basiseisen voldeed. Ook was die set van Logitech. Alleen was die set dus, evenals een groot deel van de rest, aarslelijk.

Ach het is kerst, dus dat ding ook maar meteen gekocht. Paar euro meer kwijt natuurlijk omdat ik bij de MM kocht, maar ik zal vast niet de enige zijn die als hij iets ziet echt geen zin meer heeft om dan een week te wachten voordat je je vingers er opnieuw kunt opleggen.

Ik ben er vandaag al de hele dag mee aan het rammelen (zit ivm kerst bij mijn ouders momenteel, pc in de woonkamer) en nog geen 1x heb ik klachten ontvangen van mijn vriendin of mijn ouders. Probeerde ik dit geintje met mijn oude keyboard, dan had ik al regelmatig mogen horen dat ik moest opzouten met mijn geratel! Hij voelt ook heerlijk onder mijn vingers. Ondanks de 77 euro die ik ervoor moest neerleggen ben ik uiterst tevreden met de Wave! Het bereik van het toetsenbord is trouwens erg groot. Vanuit de keuken (door een kleine openstaande deur-opening) kon ik de pc nog bedienen (deze stond in de woonkamer).

Dan de muis: hier was het mij niet zo om te doen. Alhoewel de muis ook wel handig kan zijn op de bank :P. Heb daarnet even de batterijen erin gedaan en het viel mij alleszins mee! Heb zelf de MX310 en vind dat echt een heerlijk apparaat. De muis zal ik dus ook echt alleen maar gaan gebruiken als ik me daadwerkelijk op de bank bevind. Ben zowieso niet echt heel erg fan van draadloze muizen (zeker niet bij gamen). De knoppen die trouwens op de 'Wave-muis' zitten gebruik ik juist wel héél vaak (vorige/volgende bij surfen en in verkenner, etc). Dezelfde knoppen zitten op mijn MX310, dus daar ben ik erg content mee. Ik moet nog wel even de sneheid van de cursor aanpassen, want hij staat nu wel extreem gevoelig afgesteld. Niet mijn ding.

Ik heb Setpoint nog niet geinstalleerd, maar desalniettemin werken zo'n beetje alle knoppen al zoals het hoort. Alleen de Vista-knoppen niet (dat probleem heb je wanneer je met XP werkt). Echter, mijn nieuwe systeem wat over een weekje of wat geleverd wordt zal wel op Vista gaan draaien. De sneltoetsen zullen dan weer veelvuldig gebruikt gaan worden.

Nog een puntje over de bouwkwaliteit: ikzelf vind deze verre van goedkoop aanvoelen. Juist het tegenovergestelde is in mijn beleving waar! Ik heb zelf ook graag iets degelijks onder mijn handen, met deze plank had ik dat gevoel direct (in tegenstelling tot een hoop andere planken die stonden opgesteld bij de MM).

Kortom: ik ben ontzettend tevreden met mijn aankoop! Ik weet niet hoe het design is voor mensen die met 2 wijsvingers typen, maar mocht je alle 10 je vingers gebruiken: aanrader!

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop Wave?

design, leuk dat je het noemt, maar geen foto gezien (google ik zo wel even op :P)
Verder nette review _/-\o_ , misschien tussenkopjes om het nog overzichtelijker te maken dan het al is.
Bedankt voor de feedback! Dit is mijn eerste review op tweakers (ofnee mijn tweede, ooit 'vroeger' op GOT nog eens een review geschreven over mijn TFT :P).

Had inderdaad wel wat plaatjes kunnen toevoegen! Zal ik meteen eens gaan doen.