Specificaties 128GB 2.5" (SATA-600) @ 520/320MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB Review

CeesBak 26 mei 2012, laatste update op 26 mei 2012, 574 views

Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB

Pluspunten

• Prima stabiliteit en snelheid

Minpunten

• Geen

Ongeveer twee weken gelden koop ik, zonder me goed in te lezen, bij Mycom een SSD van OCZ en wel de 128GB Vertex 3. Volgens de verkoper was dit een goede keus. Thuis in de computer gebouwd en een nieuwe installatie gedaan, geen kans de disk werd niet herkend. Bijkt dat je AHCI moet instellen. Afijn na tijdens installatie blijkt al dat het allemaal veel sneller gaat, het geeft je de ervaring die je ook met een nieuwe computer hebt.

Afijn software ge´nstalleerd en Draaien maar, dacht ik. Nadat de computer in slaap was gevallen kwam bij het ontwaken een BSOD te voorschijn, das erg vervelend, alleen opnieuw opstarten was mogelijk. Maar eens even rond gekeken en wat blijkt de SandForce controller heeft een bug in de hardware. Er zijn al vele firmware updates uitgekomen maar het probleem is niet echt met de firmware onder de knie te krijgen.

Terug naar Mycom. De verkoper luistert naar me en vraagt wat ik wil. Ik geef aan dat ik de SSD wil inleveren en een 128GB met een andere controller. Volledige medewerking zonder zeuren van de Mycom medewerker. Inmiddels had ik een Samsung gekozen omdat daar weinig slechts over is te vinden.

Afijn de Samsung SSD ingebouwd en prima, werkt als een harddisk zonder enige moeilijkheden, erg fijn. Via Acronis het gemaakte image van de vorige schijf terug gezet. Alles werkt perfect met de Samsung drive, zeer tevreden!

Mycom heeft mij zeker goed geholpen!!

Dit is een ervarings review, kijk naar andere reviews voor de technische diepgang.

• Compaq-Presario CQ5020NL, AMD 9650
  • 500GB Harddisk Seagate
  • Video Radeon HD 5670
  • Intel Gigabit Network Card 82574L
  • 8 GB intern geheugen
  • Acronis True Image 2011
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB?

Mycom heeft mij zeker goed geholpen!!

Daarom altijd even rondkijken op tweakers of andere websites voordat je zoiets koopt scheelt een hoop frustratie.