Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 32GB Blauw Review

eejjay 4 juni 2012, laatste update op 11 augustus 2012, 9.902 views

Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 32GB Blauw

Pluspunten

• Bouwkwaliteit, snelheid, vormgeving

Minpunten

• Scherm, balans icm dock

Index:
Opslag
Het scherm
De accu en het dock
Techno-leken proof?

Deze tablet is door tweakers.net aan mij ter beschikking gesteld om een uitgebreide review hierover te plaatsten op deze website. Ik wil ze daarom ook bedanken dat zij mij deze kans geven!
Toen de tabletmarkt opkwam had ik mijzelf altijd al voorgenomen: ik wil geen tablet. Echter, toen de eerste Transformer (de TF101) uitkwam, dacht ik wel bij mezelf: ja, deze zou ik wel willen hebben. Het is namelijk gewoon handig om erbij te hebben, maar niet handig genoeg om een gehele computer te vervangen. Dat is wel iets wat ik opzich jammer vind. Dit is dus de reden dat ik er zelf nooit eerder een heb aangeschaft. Mijn verwachtingen zijn dus aardig hoog van deze tablet met dock!

Kale specs
FunctieSpecificatie
Root:nee*
Processor:Nvidia Tegra 3 quad-core @ 1,2GHz**
Scherm:10.1” capacitive IPS/LCD (1280x800px)
Gpu:GeForce 12-core GPU
Geheugen:1GB DDR3 RAM
Wifi:802.11b/g/n (2.4GHz)
Bluetooth:V3.0+EDR
OS:Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich), kernelversie 2.6.39
Camera:1.2MP front facing, 8MP back
Usb:Ja***
HDMI:Micro-HDMI 1.3a
Afmetingen (lxbxh):263 x 180.8 x 9.9 mm (tablet)
263 x 180.8 x 17~19,4 mm (met dock)
Gewicht:635 gram, met dock 1181 gram
Accu:10 uur; 22Wh Li-polymer accu
15 uur (pad met dock); 22Wh(pad) + 16.5Wh(dock) Li-polymer accu.

Verkrijgbaar in de kleuren: Royal Blue, Iceberg White en Torch Red.
De kleuren van de tablet
*Is (nog) niet mogelijk bij laatste FW, enige mogelijkheid is om te downgraden, en aangezien hij meteen met een push update kwam, verder ook niet meer na gekeken. Dan maar even zonder root.
** Inclusief een extra “pruttelcoretje” zoals we die ook kennen bij de HTC One X.
***Zowel het dock als de tablet heeft een USB aansluiting voor de PC (Multi ASUS connector). Verder is er ook nog eenmaal een USB 2.0 host aanwezig op het dock voor bijvoorbeeld een USB Flash stick.

Verpakkingsmateriaal
De doos is vrij simpel uitgevoerd, geen poespas met magneetjes (vind HTC erg leuk) of vage schuifsystemen. Het is gewoon een doos. Punt. En zo hoort het want het gaat niet om de doos.
Doos Doos
• Gebruiksaanwijzingen, 1 voor de tablet en 1 voor het dock
• Garantievoorwaarden

Tablet in doos Alle accesoires

Aansluitingen
De aansluitingen van de Transformer zijn als volgt:
• Bovenkant: Powerknopje, microfoon
• Rechter zijkant: 3,5mm jack
• Onderkant: 2 inkepingen voor aansluiting dock, USB aansluiting/laadaansluiting
• Linker zijkant: Volume-rocker, micro SD aansluiting, micro HDMI, een resetknop

De aansluitingen van het dock:
• Rechter zijkant: USB host aansluiting, SD aansluiting
• Linker zijkant: USB aansluiting/laadaansluiting
Rechter zijkant Linker zijkant
Bovenkant Keyboard
Aanzicht Aanzicht

Ervaringen
Een goede eerste indruk..
Wat meteen opviel toen ik hem uit de doos haalde, was dat de tablet een bijzonder goede bouwkwaliteit had. Het plastic voelt niet goedkoop en de powerknop + volume rocker voelen solide aan. De tablet zelf heeft een behoorlijk fijn gewicht, hij is niet licht en niet zwaar. Valt goed met 1 hand te bedienen. De zwarte bezel die rond het scherm zit is helpt hier ook mee: groot genoeg, maar niet te groot.
Een wat mindere, tweede indruk..
Toen de tablet in het dock was geplaatst merkte ik toch wel dat het de wat goedkopere uitvoering is: de toetsen van het dock voelen wat slapjes aan. Ze zijn gemaakt van behoorlijk dun plastic en doen een beetje aan als een goedkoop Trust toetsenbord. Dat is een beetje jammer. Echter was dat niet het enige: de tablet is in het dock erg instabiel. Het dock is namelijk een heel stuk lichter dan de tablet is. Gevolg: hij klapt om als hij iets een tikje krijgt in de verst mogelijke stand. Vooral als je de tablet in het dock op schoot hebt en even wat wil pakken kan dit enorm gevaarlijk zijn voor je tablet en met een beetje pech zelfs dodelijk voor hem!
De irritatiefactortjes
Het scherm van de tablet zou, op papier althans, behoorlijk goed moeten zijn: IPS wordt gebruikt voor fotobewerking en is gemaakt om zo echt mogelijke kleuren te produceren. Bij de tablet valt hier echter niet bar veel van te merken: de kleuren zijn oké, maar niet bijzonder. Wat daarentegen niet met oké te bestempelen is, is de backlight en hoe hij zich houdt met zwarte kleuren. Gevolgen zijn ronduit rampzalig te noemen. Zelfs al staat de backlight op medium, zijn er zeer duidelijk witte vlekken te zien rond de randen. In het bijzonder in de rechter onderhoek. En dit effect wordt enkel maar versterkt als je iets een twistkracht uitoefent op het scherm: zwart wordt veel donkerder of veel lichter, en de hoeken krijgen alleen maar meer witte plekken. Van een tablet van categorie “aan de dure kant”, had ik toch wel wat meer van het scherm verwacht. Overigens is het bij deze tablet schijnbaar wel erg aanwezig. Sommige verhalen op het internet spreken er wel van, maar bij de ene lijkt het veel erger dan de andere. Overigens schijnt de garantie op het apparaat wel goed te zijn: je krijgt dan gewoon een nieuwe, aldus de verhalen.

Software
De software die standaard op het apparaat staat, is absoluut niks mis mee. Dingen als browsen/mailen/foto's maken en een spelletje spelen gaan allemaal even vlekkeloos. Je merkt dat er een behoorlijk krachtige motor onder het plastic verborgen zit die dit allemaal netjes voor je afhandelt. Eerst was ik wat sceptisch over de browser maar na een avondje op de bank op internet valt dit alleszins mee. Webpagina's laden lekker vlot, scrollen gaat extreem soepel (mits de site niet vol met flash zit) en zoomen gaat ook ideaal. Wat dat betreft komt de ervaring zeer dicht op het niveau van een fatsoenlijke desktop pc of laptop. Dit wordt ook bevestigd met een uurtje gamen: geen stottering te vinden bij de vliegende boze vogels, of de arme groene varkens.
Android 4.0.3 werkt lekker vlot, stottert zo goed als nooit, en is niet te veel aangepast door ASUS. Ze hebben (gelukkig) gekozen voor de standaard menu's van Android, de standaard camera-app en de kalender applicatie intact gehouden. Dit is goed, want naar mijn idee kan niemand aan die standaard apps tippen. Wat ook opvalt is dat ASUS een aantal apps ook meelevert. De eerste indruk van die apps is behoorlijk goed: een DLNA client en server, een cloud programma (soort Dropbox idee met gratis 8GB opslag) en wat andere random apps die ik het vermelden niet waard vind.
Update: Er beginnen toch bij nader inzien wat probleempjes te spelen bij de browser. Af en toe lijkt hij vast te slaan bij het gebruik van meerdere tabs. Dit is echter nog maar een paar keer voorgekomen, dus nog niet als storend aan te merken. Tevens valt het op dat de browser niet mooi omgaat met de hyperlinks: hij opent regelmatig wel iets van 3-4 tabs die leeg zijn of een bepaalde doorsturing doen terwijl er maar op 1 link geklikt wordt. Een beetje matig dus maar ook hier valt nog mee te leven.Wat wel als storend valt aan te merken, is hoe de browser omgaat met tekstverwerken. En dan vooral in combinatie met de muiscursor. Het editen van deze review is op de tablet niet te doen. Als er geklikt wordt met de cursor op een bepaalde locatie in dit tekstveld, zou je zeggen dat hij op die locatie de cursor neerzet. Dat doet hij alleen niet, hij zet hem 2 cm erboven neer. Op dezelfde plek als waar hij hem neerzet als je met je vinger op het scherm zit. Bij het aanwijzen met de vinger is dit handig: je ziet waar je de cursor neerzet, maar bij de muisaanwijzer is het hoogst irritant te noemen. Dit is dus iets wat ik eigenlijk bij een software-update verholpen zou willen zien.
Customizen?
Toevallig bij het spitten van informatie zag ik dat CM9 (voor de echte Android-kenners behoorlijk gewaardeerd) al semi beschikbaar is voor de tablet. Dit is positief, aangezien er dus ook genoeg ontwikkelaars aanwezig zullen zijn voor deze Transformer. Voor de flashfanaat dus ook goed nieuws.
Let wel: flashen is at own risk, en je garantie vervalt.

Connectiviteit
De wifi chip lijkt niks mis mee te zijn: overal in huis goed bereik, sterk signaal en erg vlotte verbinding. Dit in tegenstelling tot zijn grote broer, waarbij het bereik schijnbaar behoorlijk te wensen overlaat. Asus heeft dat bij deze tablet goed opgelost: het werkt nu gewoon. Dit is tevens te zeggen over GPS, dit werkt ook gewoon naar behoren. Wat opviel is dat de magnetisch veldsensor in eerste instantie uitstekend leek te werken (kompas), maar na een paar rondjes en desorientatie (lees: goed veel schudden en draaien) werkte dat niet goed meer. Na een reboot werkt hij wel weer, maar net zoals de meeste smartphones, is dit een beetje een kansloze functie (nog steeds).
Update: speciaal op verzoek van medetweaker notsonewbie staan hieronder 3 testjes van speedtest.net. Hiermee zet hij nog aardige resultaten neer. Deze resultaten zijn behaald met ongeveer een meter of 10 van de router af: dus zijn goed te vergelijken met de werkelijkheid. Verder is de router aangesloten op een zakelijke glasverbinding (1000/1000). De router zelf is een Linksys E2000.
Speedtest #1 Speedtest #2 Speedtest #3
Bluetooth lijkt gewoon goed te werken en is verder niks bijzonders op aan te merken.

Entertainment
Het geluid wat uit de tablet komt heeft mij blij verrast: er zit een beter geluid in dan je van de meeste laptops zou verwachten. De bas is goed hoorbaar (en voelbaar op het scherm) en het geluid is mooi helder. Dit is echt een super pluspunt aangezien ik een audiofanaat ben en van goed geluid hou. Wat dat betreft heeft ASUS een topprestatie neergezet door zulk helder geluid te laten komen uit zo'n klein apparaat. Kudo's dus. Ook qua videoprestaties werkt de Transformer als een beest: tientallen minuten Youtube HD kijken en 720p streamen via DLNA, en geen hikje te bekennen. Hij lijkt zelfs wel beter te kunnen streamen dan mijn desktop PC. Ook wat dat betreft een megaprestatie! Lekker film kijken op de bank ís ook lekker film kijken! Wat mij ook verraste was het gebruik van de originele Google Music app gebruikt werd door Asus. Inclusief de mogelijkheid te connecten met Google Music. Aangezien mijn gehele collectie ook op Google Music staat, kon ik dus meteen naar mijn favo nummers gaan luisteren. ASUS heeft dus (gelukkig) de goede dingen van Android gewoon intact gelaten. De 3,5mm jack doet gewoon wat hij moet doen en is verder niet veel bijzonders. De micro-HDMI heb ik helaas niet kunnen testen aangezien ik geen micro-HDMI snoertje heb.
Update: Tweaker YggY wees op het feit dat er maar 1 speaker aan de zijkant aanwezig is, en er daardoor een nogal mono-achtig geluid komt. Dit klopt, vooral in het begin is dit effect vrij bijzonder: het geluid komt van rechts en niet van links. Alleen is dit na een paar dagen al gewenning geworden. Als je de tablet los gebruikt en hem een kwartslag draait, is dit effect echter geheel verdwenen (duh.). Persoonlijk denk ik dat het dus een kwestie van smaak is of je het mooi vind/irritant vind. Ik vind het niet storend, vooral omdat de kwaliteit, zoals eerder gezegd, wel kraakhelder is. Hieronder staat een tweetal screenshots van de (in mijn ogen uitstekende) muziekspeler.
Screenshot #1 van Google Music Screenshot #2 van Google Music

Gaming experience
De gaming experience is op dit apparaat ronduit geweldig. Door de krachtige Tegra 3 chip kan hij grafisch behoorlijk wat aan. Resultaat: elke game speelt op een zo goed als maximale framerate. Vooral bij een grafisch iets zwaardere game als GTA3 is dit mooi en duidelijk te zien: het speelt vloeiend, ook met veel effecten en speciale lightning. Dit maakt dat de Transformer een uitermate goed gameapparaat is.
Angry Birds Angry Birds Fruit Ninja
GTA 3 GTA 3

Warmteontwikkeling
Ook op het gebied van warmte heeft ASUS het goed voor elkaar. De tablet is tot nu toe nooit opgewarmd tijdens gebruik, evenals het dock. Warmtemanagment hebben ze dus goed geregeld. Hij warmde enkel een klein beetje op tijdens het opladen, maar dit was niet storend (en ook vrij normaal). In vergelijking: een kop koffie die 5 minuten heeft gestaan is warmer dan dat de tablet werd tijdens opladen.

Camera
De camera die aan de achterzijde zit, heeft 8 megapixels meegekregen vanuit de fabriek. In mijn ogen een overkill: de kwaliteit is niet heel denderend bij 8 megapixels. Veel ruis bij weinig licht en ook al is het licht, dan nog is er ruis aanwezig. Wat dat aangaat is het dus matig. Ook bij 1080p video opnames is dit goed te zien. Er moet echt zeer veel licht op de lens vallen, wil hij 30fps opnemen. Anders zakt hij al snel in en wordt het beeld wazig. Mocht je dus op stap gaan en wil je foto's maken: neem dan een camera mee. Hieronder staan enkele voorbeeldjes, in daglicht gaat het nog redelijk, in het donker is het toch duidelijk minder. De foto's hieronder zijn in 8 megapixel genomen.
Aangezicht vanaf het balkon op de winkelstraat in Enschede Aangezicht vanaf het balkon op de winkelstraat in Enschede
Aangezicht vanuit een raam Een paar boeken in het donker

Opslag
ASUS had bij de categorie opslag vast in zijn hoofd: we like it BIG. Ze hebben namelijk 32gb ingebouwd intern, waarvan ongeveer 29 beschikbaar is voor gebruik. Tevens hebben ze aan de zijkant van de tablet een micro-SD aansluiting gemaakt (voor max 32GB SDHC) en in het dock hebben ze een gewone SD aansluiting gemaakt (waarschijnlijk ook voor 32GB SDHC). Verder zit er ook nog een USB host, waaraan een externe HDD gewoon aan aangesloten kan worden.
Daarbij is er dus ook nog een cloud hosting applicatie van ASUS bijgesloten waarbij gratis 8GB tot je beschikking staat dus er kan met recht gezegd worden: more storage available than you'll ever need.

Het scherm
Zoals eerder vermeld: het scherm is niet best. Er is duidelijk merkbaar dat ASUS hier nog wat te leren heeft. Vooral de backlight bleeding is enorm. Nu is dat met gewoon gebruik niet heel goed zichtbaar, maar doordat ik zelf “verwend” ben met het super AMOLED display van mijn Samsung Galaxy S, stoort het mij toch wel behoorlijk. Met de aanraakgevoeligheid is daarentegen dan weer niks mis: het scherm ziet alle 10 de vingers perfect als ik deze erop plaats en ook bij het testen of mijn vingers ook echt mijn vingers zijn (dus heel snel heen en weer bewegen van boven naar beneden, 2 vingers), gaat het apparaat goed af. Geen HTC Desire taferelen dus.
Update: Iets wat later opvalt aan het scherm is dat hij erg snel vies wordt. Tevens lijkt het glas niet ontspiegeld te zijn: je kan jezelf er heel erg duidelijk in zien. Dit is jammer, aangezien reflecties ook verhoogd worden. Bij een test is wel zichtbaar dat de sensoren in het scherm hun werk goed doen. Tevens begint inmiddels het "probleem" van de bleeding te wennen, evenals de kleurweergave. Dit is positief te noemen. Hieronder is een afbeelding te zien met een test van de gevoeligheid van het scherm, en de maximaal ondersteunde hoeveelheid vingers.
Screenshot van Touchscreen Tester

De accu en het dock
De accu lijkt vooralsnog gewoon goed te zijn, met dock gaat hij iets langer mee dan zonder dock. Het lijkt dus dat er niet veel juice opgeslagen kan worden in het dock. Wellicht verklaart dit het lage gewicht van het onderste gedeelte (en het omklapprobleem). Verder is het toetsenbord van het dock wel een nuttige toevoeging: het geeft je toch redelijk het laptopgevoel wat bij een normale tablet toch wel gemist wordt. De mousepad is verder niks bijzonders: hij reageert gewoon, is een beetje wennen en is een goed formaat. Je moet echter niet je hele duim op de mousepad drukken: dan reageert hij niet meer. Maar aangezien er toch een touchscreen aanwezig is, geen enkel issue.
Update: Het energiebeheer van de tablet is redelijk bijzonder. Hij gebruikt het dock om de tablet bij te laden als deze onder een bepaald niveau komt. Hierdoor wordt er zo veel mogelijk vermogen opgeslagen in het belangrijke deel. Als andere mooie bijkomstigheid heeft ASUS het dock ook los oplaadbaar gemaakt. Dit betekent dus, dat je het dock kan thuislaten en kan laden terwijl je de tablet meeneemt. Erg slim dus. De laadverhouding is wel een beetje krom: per 10% accu meer bij de tablet, gaat er wel 30-40% accu af van het dock. Dit komt doordat er altijd wel verlies zal zijn, maar meer doordat de capaciteiten behoorlijk verschillen. Maar de uitvoering van dit idee komt vrij goed uit.
Energiebeheer van de tablet Energiebeheer van de tablet

Techno-leken proof?
Een veelgehoord commentaar gedurende de test was: "kan het scherm niet feller? Ik zie niks in de zon". Tsja, dit klopt, vooral als het scherm veel vegen heeft is het slecht zichtbaar in direct zonlicht. Wat tevens regelmatig genoemd werd was het formaat van de tablet zelf. Deze zou te groot wezen voor goed gebruik. Verder was het gewicht goed en was hij net zo overzichtelijk als een telefoon. Daar kleeft ook weer een nadeel aan: hij heeft weinig toegevoegde waarde ten opzichte van diezelfde telefoon aldus de testpersonen. Wat gedurende de test ook naar boven kwam is dat het scherm af en toe te vlug reageerde. Persoonlijk heb ik er geen last van maar vooral bij wat tragere mensen kan dit problemen geven. Daarom had ik diegene daarna maar een USB muis gegeven, waarna het klagen ophield. (Dit werkt overigens ook vlekkeloos, mits het een draadloze is. Schijnbaar geeft USB niet genoeg voeding om een bedrade muis te laten werken).

Er zijn een hoop dingen die mij erg bevallen aan deze tablet. Het dock is een toevoeging, maar zonder zou hij ook prima werken. Het is echt persoonlijk of je het dock de toegevoegde 100 euro waard vind. Ikzelf betwijfel dit een beetje. De kwaliteit van de toetsen en de toevoeging aan accuduur is nou niet echt iets bijzonders. De multimedia experience is gewoon goed te noemen: video en games spelen absoluut top. De minpuntjes zoals het scherm en het vreemde zwaartepunt wanneer het dock gekoppeld is, zijn jammer en doen een beetje af op de algemene indruk van de tablet. Hierom denk ik dat de prijs kwaliteit verhouding een beetje scheef ligt, en wel dat de prijs iets te hoog is. Mocht hij 50 euro goedkoper zijn (dus 450 euro in plaats van 500), is het een supergoede deal. Het is dan wel niet een vervanging van de laptop, maar wel een goede toevoeging!

Unboxing video is hieronder te zien!

Edit: 24-05-2012, 23:13: Typo's verwijderd, extra foto's toegevoegd. Inmiddels is hij schijnbaar in prijs verlaagd bij BCC, enkel maar positief dus!
Edit: 25-05-2012, 15:10: Stukje toegevoegd over de ervaringen over het gebruik van de accu.
Edit: 26-05-2012, 10:15: Stukje toegevoegd over wifisnelheid, screenshots toegevoegd van speedtest.net.
Edit: 26-05-2012, 16:15: Stukje toegevoegd over het "mono" geluid.
Edit: 28-05-2012, 01:35: Video embedded gemaakt, stuk toegevoegd over browserervaring.
Edit: 28-05-2012, 10:45: Techno-leken test ingevoerd, extra voorbeelden van foto's en screenshots toegevoegd.
Edit: 29-05-2012, 13:37: Update toegevoegd over beeldscherm.
Edit: 30-05-2012, 10:11: Kopjes verfraaid.
Edit: 02-06-2012, 16:45: Betere foto's toegevoegd. Extra plaatje van energiebeheer toegevoegd.
Edit: 04-06-2012, 16:42: Gaming experience met screenshots toegevoegd.
Terug naar boven!

Heb jij ook een Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 32GB Blauw?

Reviews door de redactie

" De wifi chip lijkt niks mis mee te zijn: overal in huis goed bereik, sterk signaal en erg vlotte verbinding. "

Hoeveel Mbit up/down met de speedtest.net app ?
Ja dat was nogal een probleem aangezien het internet abbonement niet heel vlot is XD
Via een Linksys WRT54g pakte hij ongeveer 21mbit down van de max 25 van het abbonement, en upload was gewoon max van het abbonement, daarom ga ik morgenvroeg testen bij een zakelijke glasverbinding met N router, kijken hoever hij dan gaat. De latency was gewoon dik in orde, verwacht morgen dus een screenshot!
Ik heb de test met plezier gelezen maar omdat ik geen ervaren tablet /computer
gebruiker ben zeggen mij een aantal technische termen niets.

Bij de specificatie staat ROOT niet aanwezig .
Wat is het nut hiervan ?

Een ander punt is het bijladen van de tablet door het dock:
Ik zie niet helemaal het voordeel hier van in bij thuisgebruik .
Als je met het tablet en aangeklikt toetsenbord op schoot zit is dit erg lastig te
hanteren ; je kan dan volgens mij net zo goed de stroomkabel aansluiten voor het bijladen.
Alleen als je geen stroombron bij de hand hebt is het handig.
Of beoordeel ik dit verkeerd.
Hans
Root is de zogenaamde superuser in Linux systemen. Linux heeft verschillende levels met beveiliging en als gewone gebruiker mag je bijvoorbeeld niet in de systeemmappen komen of bepaalde commando's uitvoeren. Als je de "root-user" dus activeert, kan je ineens wel in al die mappen komen en die commando's uitvoeren. Dat is het grote voordeel van een "geroot systeem". Voor de normale gebruiker zal het echter niet veel toevoeging geven.

En het laden terwijl hij op schoot ligt is toch wel degelijk handig, niet anders dan een laptop die aan de voeding ligt. Mocht je nou de deur uit willen en is je dock toevallig leeg, dan kan je die gewoon laden terwijl je de tablet meeneemt. Dat is wat ik een voordeel vind maar smaken verschillen natuurlijk :)
De inhoud van de review is goed.

Maar wat is de geloofwaardigheid van je review als je het product van tweakers mag testen en je een unboxing video maakt op 23 mei en op 24 mei je "uitgebreide" ervaringen met ons deelt? Zijn dit dan wel je eigen ervaringen?
Ik kan je garanderen dat dit mijn eigen ervaringen zijn wat betreft de tablet. Met Android 4.0 heb ik echter al vanaf november vorig jaar ervaring. Tevens ben ik op dit moment op mijn stage druk bezig met een onderzoek over de industriële toepassingen van Android, vandaar dat ik van het OS vrijwel alles van binnen en van buiten ken. Daarom was mijn review zo vlot online: hoefde enkel uit te vinden hoe ASUS ermee om gaat en wat de indrukken van de tablet zijn (in 1 avond kan je een hoop testen trouwens! :))

Ohja, ik werk ook vooral met updates, waardoor er telkens een stuk wordt uitgebreid of aangepast, in eerste instantie was het dus behoorlijk wat minder dan de review inmiddels is

[Reactie gewijzigd door eejjay op 28 mei 2012 11:45]

er gaat wat mis in je tags gebruik, en bcc heeft 'm voor 449 ;)

[Reactie gewijzigd door Rhy op 24 mei 2012 17:47]

Haha, ik zag het. beetje faal UBB code :)
Bij dezen verbeterd
Duidelijke review, top werk. Bedankt! :)
Superreview! bedankt :D
Even een opmerking: Je vergelijkt het scherm met een AMOLED scherm van een SGS. Daar zijn de kleuren oververzadigd, dus niet echt eerlijk om te vergelijken.

Idem mensen die met iPhone vergelijken: hun scherm is zo ver oververzadigd dat het helemaal geen goede kleurreproductie heeft.

* Ik heb het scherm weliswaar nog nooit gezien dus kan niet zeggen of het nu goed is of niet, maar ik kan zeggen dat de Transformer Prime een geweldige scherm heeft :)
Dat van de oververzadiging klopt helemaal. De kleuren zijn helemaal niet realistisch. Persoonlijk vind ik dit wel mooier, maar het punt is meer de zwartwaardes van het AMOLED scherm, die zijn gewoon zo diep zwart en dat is toch wel een beetje een gemis.
Ik heb net de mijne binnengekregen. Hij hangt nog aan de lader. Ik ben verder nooit een tablet gehad maar tot nu toe valt het zeker niet tegen. Ik heb wat dingen geinstalleerd en even met de menus gespeeld en het voelt allemaal heel soepel aan en snel. Het scherm ziet er verder goed uit. Hij voelt prettig aan als je hem in je handen houdt. De tablet oogt wel erg klein vergeleken met mijn XPS 17 haha. Tot nu toe 2 asus laptops gehad en ook goede ervaringen mee gehad dus ik heb er alle vertrouwen in. Ik heb trouwens wel de versie zonder dock genomen. Ik heb een laptop en nog een kleine netbook dus had niet zo'n behoefte aan toetsenbord erbij en hij is uiteraard ietsje goedkoper

[Reactie gewijzigd door 2right op 26 mei 2012 15:59]

ben het over het scherm totaal niet eens.

ik heb zelf een amoled in mijn telefoon maar het scherm van de tablet is minstens zo goed!
eigenlijk beter nog modat de kleuren niet zo overdreven zijn waar ik me toch al aan irriteer omdat het ver van de werkelijkheid is.
de kleurweergave op amoled en super amoled zijn gewoon slecht zeker als je fotos bekijkt zie je al snel dat het er gewoon niet uitziet.
zit je dan met je 1500 euro dslr en een balle amoled scherm die al je fotos even vernaggeld door het contrast en de kleurintensiteit om zeep helpt.
nee wat dat betreft is de asus 300t beter qua scherm.
ook buiten doet hij het prima al moet je dan wel de brightness op 100% zetten waar hij binnen met een procentje of 35 a 40 wel goed zit en savinds zelfs 25% al goed genoeg is.

het enigste echt slechte punt van dit tablet vind ik de oplader en dan vooral de stekker die in de tablet gaat.
hiervoor hadden ze beter een ouderwetse sonde stekker kunnen nemen of een micro usb dit is steviger dat die gammele brede stekker die er nu in zit.
als de tblet aan de oplader zit heb je echt het gevoel dat het niet degelijk is en snel stuk gaat dit gelv voor bijde de connectie met de tablet en het gammele kabeltje zelf.
verder heb ik er niet veel negatiefs over te zeggen behave dat de interface van android wel iets beter kan maar dat is denk ik een kwestie van wennen omdat er aardig wat anders is dan 2.2/2.3
hetgeen dat wel zeer veel verbeterd is is de recente apps je kan nu zonder task killer makkelijk door een druk op de knop en naar links sliden alle apps uitschakelen wat ik echt geweldig vind en een gemis is bij oudere android versies.

balans met dock had idd beter gekunt van mijn part hadden ze een groteree accu in de dock gestop voor de balans wat ook meteen weer een paar uur accutijd toevoegd wat al helemaal niemand erg vind.
die 3 mm dikker aan de voorkant merk je toch niet.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 26 mei 2012 17:51]

Het scherm is an sich een mooi scherm, ben ik het mee eens, helaas toch geen competitie als je m naast de iPad3 legt... Maja...

Wat mij opviel is dat ik nergens het alombekende bezwaar van het 'mono' geluid terugzie: de ene speaker zit aan de rechterkant, en dat is best vreemd :)
Je hebt helemaal gelijk wat betreft het geluid. Ik heb daarom een stukje toegevoegd aan de review hierover. Bedankt voor het wijzen hierop :)