Ebode IR Link Pro Mini Review

Sennamph1938 23 mei 2012, laatste update op 23 mei 2012, 2.977 views

Ebode IR Link Pro Mini

Pluspunten

• Klein en copmpact
  • genoeg uitbreiding
  • ondersteund meerdere merken
  • werkt op grote afstand

Minpunten

• nog niet tegen gekomen

• Inleiding
• Specificaties
• Verpakking
• Aansluitingen
• Gebruiksgemak
• Conclusie

Vanwege een dichte kast waar apparatuur in staat had ik een systeem nodig zodat ik de apparatuur ook in een dichte kast met een afstandsbediening kan bedienen.
Deze review beschrijft mijn ervaring met de ebode IR Link Pro Mini.
Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk het product te omschrijven met foto en film.

• InfraRood carrierfrequentie bandbreedte: 30 - 60 kHz.
• Kabellengte 3m, verlengbaar tot max. 300 meter (UTP of gelijksoortig).
• Rode 3,5mm TRRS stekkerconfiguratie van tip tot sleeve:
Tip = geel = IR Data = dunne kabel 1 grijs / wit gestreept
Ring 1 = zwart = Massa/GND = dunne kabel 3
Ring 2 = rood = +12VDC = dunne kabel 4 aan de buitenkant, aan het andere uiteinde
van de grijs /wit gestreepte kabel
Sleeve = wit = Status = dunne kabel 2, naast de grijs / wit gestreepte kabel
• Ontvangstbereik: Tot op 10 meter, afhankelijk van lokale condities en de gebruikte afstandsbediening
• Ontvangsthoek: 45 graden.
• Feedback LED (BLAUW). Geeft alleen InfraRood ontvangst aan wanneer Emitter(s) zijn
• verbonden.
• Status LED (AMBER). Geeft de voedingsstatus aan van het A/V systeem
• Maximaal aantal direct aangedreven IRED IR Emitters: 4 drievoudige Emitters
• gebruikmakend van het IRHUB4 verdeelblok. Tot op zes IRLPRO Mini IR Ontvangers kunnen
parallel aangesloten worden op de schroefklemingangen van de IR Link IRHUB serie
• verdeelblokken (bijv. optionele IRHUB2CI en IRHUB4). Stroomvereisten: 12 volts DC @ 25 mA.
• Vereist 12VDC Voeding (inbegrepen).
• Afmetingen IRLPRO Mini IR Ontvanger: 35x10x10mm

De Ebode IR link Pro mini zit in een goed verpakte doos, onderdelen zitten goed appart verpakt en netjes met een clip vast.
In de doos zit:

• IRLPRO Mini Surface mount Receiver, including double-sided stick pad
• IRHUB4 Connecting Hub
• 2 x 3IREDB Triple Blinking IR Emitters, for control of up to 6 devices in total
• Extra adhensive tabs for emitters
• 1IRQC IR Quick connect cable
• 230v ~50Hz to 12VDC mains power supply adapter
Manual

• 1x Voeding: 230V~50Hz, 12VDC 100mA (inbegrepen)
• 1x 4-voudige schroefverbinding voor IR, GND, 12VDC en Status
• 1x Status ingang JP2: 5 – 12VDC @ 10mA minimaal of 5 – 12VAC @ 47-63HZ
• 1x JP naar C-plug 2.1mm verloopkabel, centre positief (voeding niet meegeleverd)
• 4x IRED uitgangen (geel): 3,5mm mono TS-stekker
• 1x IR Ontvangeringang (rood): 3,5mm TRRS- stekker

De Ebode IR Link Pro Mini is makkelijk aan te sluiten en door de kleine ontvanger en zenders goed weg te werken.
Film van werking:

Ideaal voor bediening van apparatuur die in een dichte kast of op een plek waar de ontvangst van infrarood moeilijk is.
Werkt zeer goed, ook op grote afstand van de ontvanger.
Klein compact, en werkt met verschillende merken..

• JVC receiver
  • Samsung LCD Televisie
  • UPC Mediabox

Heb jij ook een Ebode IR Link Pro Mini?

Goede review, maar heb je ook echt 99 euro voor dit ding betaald? Marmitek heeft er volgens mij één die bijna hetzelfde is voor rond de 50 euro. Toen ik laatst keek in ieder geval. Aan de hand van de tutorial van een medetweaker heb ik zelf een ir systeem gemaakt en dit kostte 20 euro. Ik vind zelf 99 euro dus nogal aan de prijzige kant.
Zynex de Marmitek die je bedoelt heeft geen Quick connect cable en minder ledjes.
de Ebode hier beschreven heeft Irex technologie waardoor het signaal beter ontvangen wordt zonder verstoring.
Je plaatjes doen het (hier) niet.
heb verschillende browsers maar ik zie ze wel ook als ik uitgelogd ben
nee die heb ik niet helaas ...
Leuke review! Mooi verzorgd!
Product ziet er goed uit. Erg mooi!
Mooi knip en plak werk ;) , ik voel me erg gevleid => http://tweakers.net/produ...n-indoor-ipv38.html#index Heb je die statusled ook geprobeerd van in/uit-geschakelde apparatuur? Lijkt me wel handig, dan weet je in ieder geval of je b.v. je tuner nog aan moet zetten of dat hij al aanstaat (omdat diverse DVB-* tuners nog wel eens lange opstart tijden hebben)...
Hoi MrBreaker
klopt helemaal denk pas hem aan de style die jij ook gebruikt.

je kan inderdaad ook de appartuur aan en uitzetten ...
apparatuur is volledig bedienbaar.
Catchy opmaak ;)

Ik bedoel eigenlijk meer dit :

Of heb je deze mogelijkheid niet?
Mooie review idd. Leuk en handig productje als ik het zo lees.