Samsung Syncmaster S23A700D Zwart Review

BierEend 22 mei 2012, laatste update op 22 mei 2012, 2.374 views

Samsung Syncmaster S23A700D Zwart

Pluspunten

• Mooi helder beeld.
  • Licht van gewicht(makkelijk te verplaatsen).
  • Start vrij snel op uit slaapstand na het aandoen van de computer.
  • Design is wel oke, hij lijkt niet lomp op het buro.

Minpunten

• Alleen BIOS-beeld als de videokaart een analoog signaal doorgeeft(zie review).
  • Niet in hoogte verstelbaar.

Verwacht geen professionele review, maar wil onderstaande wel delen.

Mijn oude monitor, een Samsung Syncmaster 19 inch(1280x1024), was aan vervanging toe. Vandaar dat ik deze heb gekocht bij de Mediamarkt voor 249,-.
Ik wilde graag een 23 inch monitor voor het gamen. Ik speel graag Call of Duty(mw2,BO, mw3), op 1920x1080 resolutie.
Ook wilde ik graag 120Hz, niet voor 3D, maar gewoon voor de vloeibaarheid. Want inderdaad 120Hz t.o.v. 60Hz is zeker te merken. Alleen de windows verslepen gaat al veel prettiger. En langdurig zitten voor een beeldscherm is minder vermoeiend. Ik geloofde dit ook pas nadat ik het had gezien....

Alles was wat je van een monitor kan verwachten nadat ik hem had aangeschaft.

Er was alleen 1 nadeel. De input van de monitor is digitaal. Namelijk DVI-D(24+1). Dit betekende voor mij dat ik tijdens het opstarten het BIOS niet kon zien.BIOS startte wel op, maar kreeg het niet te 'zien'. Ik kreeg pas beeld nadat Windows was gestart en alle drivers had geladen.
Mijn videokaart(8800GTX) gaf alleen een analoog VGA signaal af. Ik heb inmiddels een andere videokaart(560GTX) en nu werkt het naar behoren.

Lees hier meer over: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1501874

Overall: ik ben er blij mee!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster S23A700D Zwart?

ik heb dit scherm ook, een backlightbleeding is wel duidelijk aanwezig op dit scherm
Dat is mijn minpunt
Je hebt gelijk. Ik heb ook last van BL bleeding. Het is overigens alleen in de onderste rand tot een centimeter hoog.
En zoals Canaboid aangeeft, alleen bij (bijna) compleet donker scherm. Wanneer er een spelletje wordt gespeeld met bewegende beelden en ook met donkere vlakken erin, dan valt dit niet op.
Ik heb hem ook en idd backlightbleeding is idd aanwezig maar enkel bij hele donkere achtergrond. Tijdens het spelen van videogames merk je er niks van.
waarom niet een hoge resolutie monitor van 2560x1440??? Geeft gewoon veel mooier beeld?
Waarom geen hoge resultie?
1. Duur. Ik heb er niet meer geld voor over.
2. Meer dan 23 inch. Ik vind gamen op zo'n groot beeld niet prettig(krijg ik last van mijn nek).
3.En dan wil ik ook gelijk een nieuwe videokaart enzo(puntje 1 weer ;) )
Dan zou ik ook gelijk mijn grafische kaart moeten vervangen wil ik het nog vloeiend kunnen spelen. Deze is 120Hz, 100% sRGB kleurendekking en hij was laatst 222 euro bij de mediamarkt. Voor mij genoeg redenen deze aan te schaffen.
ik heb hem ook vo9r 222 geloof ik :)
ik mag graag een 3d film kijken, maar de active 3d is niet erg fijn voor de ogen.
denk dat ik overstap op een lg cinema 3d monitor
weet iemand ook hoe je "frame sequential" 3d kan proberen op deze monitor?
Ik heb alleen side by side getest, maar hoorde dat bij frame sequential je full hd 3d kunt krijgen.
Ik heb er vanmiddag een teruggebracht bij MM wegens een defecte pixel.

Jammer, wel leuke monitor verder. Ik twijfel nog of ik een tweede moet proberen, in mijn vestiging was hij in elk geval uit verkocht..

Jullie geen defecte pixels?
Ik heb ook geen defecte pixels.
Vragen over 3D kijken kan ik niet beantwoorden, want dat gebruik ik niet.
nee? 3d is best cool om films mee te kijken. :9