LC-Power LC-1320mi Review

VladimirLudovic 22 mei 2012, 5.278 views

LC-Power LC-1320mi

Pluspunten

• Erg gemakkelijk in gebruik
  • Mooi, strak en niet te overdreven design
  • Compact, mini-ITX
  • Incl. Pico PSU en 12 V trafo
  • Ventilatorloos
  • Goedkoop!
  • Perfect voor HTPC

Minpunten

• Zwakke koelmogelijkheden
  • Geen ruimte voor uitbreidingsslot
  • Te felle power-on LED
  • Alleen duurdere slimline optische drive plaatsbaar

Kwaliteit voeding Score: 4
Deze behuizing heb ik gebruikt voor een HTPC.

Algemene beoordeling:
Als eerste even mededelen dat ik dit ding zeker waar voor het (weinige) geld vind!

Bouwkwaliteit en afwerking:
Prima. Ik kwam echter ook een getapt stukje ijzer tegen waar het boutje dol in draaide (waarmee de onderplaat tegen de achterkant van de behuizing wordt geschroefd; niets ernstigs verder).

Ik heb gezaagd in de onderplaat om een fan te kunnen plaatsen. Door de geringe dikte van plaatmateriaal ging dit erg makkelijk, maar de plaat verboog flink. Gelukkig geen probleem door de 6 bouten waarmee deze in de behuizing wordt geschroeft.

Inbouw- mogelijkheden:
Op zich prima. Onder een slimline optische disk lezer kan een 2,5" of 3,5" HD worden geplaatst, op de plek waar mijn OCZ 2,5"SSD zit. Wanneer je een 3,5"plaatst kan ik me voorstellen dat je wat meer cable-management moet doen, want daar had ik nu al redelijk wat moeite mee. Ik heb namelijk al de kabels onder de SSD gepropt om airflow in de behuizing te verbeteren. (zie afbeelding)

Geen opening in de achterkant voor expansion. Had ik niet nodig, maar dat is zeker een aandachtspuntje!

Koelings- mogelijkheden:
Euh... nauwelijks aanwezig. De case is 62 mm hoog, dus met een platte CPU fan van 12 mm dik zou je uit de voeten kunnen, maar met mijn moederbord zou een 25 mm dikke fan niet passen. In de buurt van openingen in de case aan beide zijkanten (ter hoogte van het MoBo) past nauwelijks wat, hoewel er wel 2 plaatsen zijn om 40 mm fans te plaatsen. Deze zijn in elk geval niet inbegrepen. Uit geluidsoverwegingen had ik een 60 mm NoiseBlocker besteld, om later te bekijken hoe dat zou gaan passen.

Hoewel ik een passief gekoeld MoBo heb, wilde ik toch wat airflow creŽren. Als volgt gedaan: Stuk uit de dubbele bodemplaat gezaagd zodat mijn 60 mm hoge fan precies van bodem tot top erin past. Gat zit precies waar de Pico PSU eerst zat. Deze dus verplaatst naar achter en deze in plaats van horizontaal verticaal geplaatst wegens ruimte gebrek door DVD-HD bevestigingsplaat. Past precies allemaal! (zie afbeelding)

Vormgeving:
Strak. Kunstof voorkant met brushed black steel look. Mooi. Vooral erg compact, precies wat ik zocht voor een HTPC. Erg felle blauwe LED in aan/uit knop, dat wel.

Installatie- gemak:
Heel prima. Geen handleiding, omdat het heel erg voor zich spreekt

Modbaarheid:
Gezien redelijk eenvoudige plaatsing van fan op onbedoelde plek, prima!

Kwaliteit van voeding:
Er staan nog niet veel uren op de teller, maar de pico psu met bijgeleverde trafo van max 75 W doet het uitstekend. Erg klein printplaatje in de case, zonder fan, heel fijn. Trafo met 12 V connector aan te sluiten op connector aan de achterkant.

Prijs:
Top.

• Asus E45M1-I DELUXE
  • Samsung SN-208BB Zwart
  • Noiseblocker BlackSilentFan XR1, 60mm
  • OCZ Vertex Plus Sata II 2,5" SSD 30GB
  • Corsair CMV4GX3M2A1333C9

Heb jij ook een LC-Power LC-1320mi?

Bedankt voor je review!
Zou deze fan:

Niet gewoon op het koelblok van Asus passen? Ik denk niet dat het koelblok een fan ondersteund, maar de fan met siliconenlijm plakken onder de bovenplaat van de case, zodat hij 'zweeft' boven het koelblok. Is daar ruimte voor met het door jou gebruikte mobo?
Wat is de afstand van het moederbord (het uiteinde dus) tot het frontje? Oftewel; hoeveel ruimte zit daartussen?
Duidelijke review. ik vroeg me af of je misschien iets meer over de pico voeding kon vertellen. Heb je het idee dat deze voldoende power heeft voor je systeem?
Afstand van moederbord tot front is ongeveer 1cm. Lijkt heel kort maar wordt niet extreem warm.

Pico voeding heeft voldoende power voor HDD, Moederbord, Slimline DVD speler en externe USB apparaat (bijv. externe USB HDD)