Netgear SC101 Storage Central Review

IJzerboot 23 december 2007, 616 views

Netgear SC101 Storage Central

Pluspunten

• Schijven gaan standby, spaart stroom!. Duurt daarna wel pakweg 5 seconden voordat ie weer beschikbaar is.
  • Leessnelheid (ruim voldoende om DVD te kijken)
  • Standbye functie!
  • Paswoordbeveiliging en toegang via programma, dus VEILIG op je wifi systeem!
  • Geen Fragmentatie! Eigen SAN filesystem, (dus geen NTFS,FAT32, etc) met eigen interne defrag routines.
  • Geen geneuzel met Clustergrootte! zelfde reden als vorige
  • meerdere SC101's kunnen samen 1 grote partitie maken
  • Mirroring over meerdere SC101's!
  • Striping over meerdere SC101´s!

Minpunten

• Negatieve eigenschappen:
  • Wordt (te) warm. zegt men. mijn mening: niet waar.
  • Schijven gaan uit. hierdoor reageert explorer trager (5 sec).
  • IDE. maar alleen de PATA-6 schijven zie netgear site!
  • 100MB .

Kwaliteit voeding Score: 5
Ik geef alleen een review vanwege de slechte reacties die hier tussen staan. Ik heb hem nu een jaar in gebruik en het ding is naar mijn mening perfect. Met 2 500GB schijven, heb je voor pakweg 250 euro een TB aan extra opslag.

Apparaat gebruikt weinig stroom, gaat ook in standby als ie niet gebruikt wordt. OK, geen HTTP toegang en geen supersnelle verbinding. Maar als je hem alleen wilt gebruiken voor lokale data opslag is het een geweldig apparaat!

Ik zelf sla er alles op op en ik kan ook gewoon DVD kijken vanaf dit apparaat. Ik ben dus zeer tevreden!
Installeren kan wel lastig zijn, maar als je goed oplet wat er in de gebruiksaanwijzing staat, lukt het altijd. Meestal is de communicatie met DHCP van de router het probleem.

Heb jij ook een Netgear SC101 Storage Central?

Twee keer dezelfde review met een andere nick?