ECS P4M800Pro-M Review

ChunkaFunkNewbie 23 december 2007, 397 views

ECS P4M800Pro-M

Pluspunten

• Installatie gemak
  • Handleiding
  • Dual Core

Minpunten

• Nog geen, deze review is geschreven aan de hand van mijn eerste indruk.

Layout Score: 3
Laat ik voorop stellen dat ik een beginnende computernerd ben.
Dit is de eerste keer dat ik een upgrade heb toegepast op een PC.
Ik heb sinds gisteren dit moederbord in mijn bezit en zo ijverig als ik ben, ben ik direct aan de slag gegaan om dit moederbord in te bouwen.
Ik heb 'm in combinatie met een P4 531 HT aangeschaft. Enigszins wantrouwig (omdat de specs van de Mobo me vrij weinig zeggen) heb ik hem in een pakket met de P4 voor §110 aangeschaft.
Daarnaast Kingston 2X1GB DDR2 667 Mhz en een andere processor koeler gekocht.

Mijn vorige Mobo was een Asus P4P800S-X met een Intel Celeron 2.67 Ghz.
Na wat tijdschriften en boeken te hebben gelezen heb ik de stap gewaagd om de upgrade door te zetten. Ik wil mijn PC voornamelijk voor muziekproductie gebruiken en mijn oude set up was niet helemaal naar mijn zin.

De doos waar de Mobo in geleverd werd, is mooi en alle specs staan erop gespecificeerd. Er zit een handleiding bij van 52 bladzijden, dus voor mij voldoende leesvoer met duidelijke foto's en instructies. Het bord ziet er mooi en overzichtelijk uit en met de handleiding die ik erbij heb gekregen was het voor mij een fluitje van een cent om hetgeen aan te sluiten. Binnen een tijdsbestek van 3 uur was ik ook klaar met het installeren. Daarnaast werkte, naar mijn verbazing, heel de boel ook nog eens.

Trots op mezelf en de aankoop die ik heb gedaan is dit bord, in eerste instantie, aan te raden aan diegene die, net als ik, voor het eerst een upgrade gaat doen.
Ik heb tot nu toe nog geen moment spijt van de aankoop die ik heb gedaan (wat natuurlijk anders was geweest wanneer heel de boel niet had gewerkt).

Volgend jaar zal ik een wat meer tech georiŽnteerde review schrijven wanneer ik dit Mobo upgrade met een Dual Core processor.

Heb jij ook een ECS P4M800Pro-M?