Cooler Master NotePal R9-NBC-ADAS Laptop Cooler Review

mr_mister2004 21 december 2007, laatste update op 13 april 2010, 1.611 views

Cooler Master NotePal R9-NBC-ADAS Laptop Cooler

Pluspunten

• Design(moet je van houden)
  • Ergonomie

Minpunten

• Geluid van de fans
  • Geen instelbaarheid van de snelheid

Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Dit is mijn eerste review, so don't shoot me off. O-)

Algemene beoordeling

Ik heb deze laptop koeler een half jaar terug gehaald, omdat ik vond dat me laptop tijdens het gamen erg warm werd en daardoor trager vond reageren.

Toen ik deze op een zaterdag ochtend opgehaalde, wou ik hem het liefst meteen uitproberen. Eenmaal thuis gekomen en uitgepakt had ik een hele mooie aluminium laptop standaard staan. (ben wel fan van metaal kleuren)

De inhoud van de doos is minimaal, maar ja wat verwacht je dan voor die prijs.
- laptopkoeler
- usbkabel
- Gebruiksaanwijzing (alsof je deze nodig hebt)

De koeler heeft 1 vrije usb poort nodig maar deze blijft beschikbaar, in de koeler zelf zitten 2 usb poorten waarvan 1 de als stroom toevoer dient en de ander gebruikt kan worden voor een usb apparaat.

Linkje naar de coolermaster site

Installatiegemak

Het aansluiten is niet moeilijk je zet je laptop op de standaard, je steekt het usb-kabeltje in een vrije poort op je laptop en in de laptopkoeler en drukt 1 knopje in aan de achterkant en klaar ben je.

Compatibiliteit

Ik denk dat mensen met een zeer grote latop toch een andere versie zouden moeten halen maar volgens coolermaster Kan deze ook voor de 17" gebruikt worden.

Koelvermogen

Ik zet de fans alleen maar aan tijdens het gamen en ik heb de temperaturen 1 keer vergeleken met een half uurtje battlefield 2142 en het scheelt zo'n 7 graden

Geluidsproductie

Als de fans draaien hoor je dit wel, maar het is voor mij niet zo van belang omdat ik deze alleen maar gebruik tijdens het gamen en dan hoor ik toch niks.
Eigenlijk zouden de fans in snelheid verstelbaar moeten zijn, zodat je ze continu aan kunt laten

Op het moment dat ik hem gehaald heb ik er 22 euro voor betaald en dat is een vrij redelijke prijs voor het gene wat je terug krijgt.

Als jullie nog op of aanmerkingen hebben hoor ik het graag.
Opbouwende kritiek is altijd welkom. :9

Heb jij ook een Cooler Master NotePal R9-NBC-ADAS Laptop Cooler?

Nette review, lekker makkelijk in kopjes. dat leest altijd fijn.
btw mooi ding
soldeer een fan control tussen :)
Ik zie meestal niet zo het nut in van dergelijke 'extra' fans.

Je laptop zal normaal gesproken uitgerust zijn voor het koelen van alle componenten die erin zitten :)

Tenzij je natuurlijk zelf mods hebt gedaan.. Betere CPU erin, meer geheugen, 7200 RPM HD ipv bijv. 4200/5400, of zelfs GPU vervangen.. Dan kan ik me er wat bij voorstellen :)

Belangrijkste reden om zoiets te kopen zou eerder zijn voor een 'laptop stand', zodat hij rechtop kan staan (TFT op ooghoogte) - maar dat zie ik in dit apparaat niet echt terugkomen.. jammer. Wel mooi design voor de afwisseling.
Ik vind het mooie van deze dat je geen extra toetsenbord nodig hebt, De laptop komt wel iets hoger maar niet zo hoog maar voor mij is het niet zo belangrijk.