Sharkoon Vaya Review
Mijn eerste review op tweakers. Het is de eerste keer dat ik zelf mijn pc samenstel en bouw. Ik heb voor deze kast gekozen door andere reviews en het advies op deze website. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben over het uiterlijk en over de makkelijkheid waarop alles is in te bouwen. Dooor de duidelijk beschijving was ik in een paar uurtjes helemaal klaar. De kast oogt stevig, ondanks dat de voorkant van plastic is. Hij sluit welliswaar niet overal even netjes aan, maar dat klopt ook wel met de prijs die je er voor neer telt. De lege oogt overzichtelijk en ziet er stevig uit. T0gtnsA9 Er zitten genoeg schroeven bij om alles netjes en stevig in te kunnen bouwen. cKoy5abx Een groot nadeel vind ik de...
Pluspunten
Lage geprijst Modern uiterlijk Makkelijk in te bouwen Veel koelingsmogelijkheden
Minpunten
Kabelmanagment had mooier en makkelijker gekunt De afwerking is niet overal even netjes
Eindoordeel
Het is de eerste keer dat ik zelf mijn pc samenstel en bouw.
Ik heb voor deze kast gekozen door andere reviews en het advies op deze website.
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben over het uiterlijk en over de makkelijkheid waarop alles is in te bouwen. Dooor de duidelijk beschijving was ik in een paar uurtjes helemaal klaar.
De kast oogt stevig, ondanks dat de voorkant van plastic is. Hij sluit welliswaar niet overal even netjes aan, maar dat klopt ook wel met de prijs die je er voor neer telt.
De lege oogt overzichtelijk en ziet er stevig uit.
[img=620]T0gtnsA9[/img]
Er zitten genoeg schroeven bij om alles netjes en stevig in te kunnen bouwen.
[img=620]cKoy5abx[/img]
Een groot nadeel vind ik de herrie die de fan aan de voorkant maakt. Deze fan draait altijd en de snelheid is verder niet in te stellen. Tenminste niet zonder modificatie.
De kast heeft een aantal verschillende manier om zich zelf te koelen, zowel via vloerstof als via meerdere fans.
Ik vond zelf het kabelmanagment niet heel makkelijk en ondanks dat ik er weinig ervaring mee heb, kan ik me een beter en netter systeem voorstellen.
Hieronder een foto met alles erin gebouwdd.
[img=620]cFKd5HPL[/img]
Al om al een hele nette kast voor een nette prijs.
Review geupdate.
Reacties (20)
Binnenkort krijg ik een nieuwe kast want degene die ik kreeg toegestuurd had een knullig geslepen gat in de achterkant!! Waarschijnlijk is die kast eens terug gestuurd en het gat is bij het bedrijf niet opgemerkt want het is een zwarte kast.
Ik ga zelf de voeding omdraaien (qua gaten kan dat) dan zuigt ie niet direct van de grond het stof naar binnen. Ik heb nameljk vloerbedekking en dan zal je geen ideale flow hebben van onder naar de kast.
[Reactie gewijzigd door BUR op 22 juli 2024 22:12]
Filter onderop de kast voor de voeding zit aan de buitenkant.
[Reactie gewijzigd door BUR op 22 juli 2024 22:12]
Dan weet je wat beter hoe je het moet aanpakken
Maar het antwoord is nee, er zit geen filter in je kan de onderdelen in de voeding gewoon zien zitten.
Of bedoel je aan de voorkant van de kast? Daar zitten wel filters in.
In de best buy guide staat: De kast wordt standaard met één 120mm-fan en een stoffilter voor de voeding geleverd.
Ik kon dit nergens terug vinden, vandaar de vraag.
voordeel: Geen stof zuiging van onder de kast zo je voeding in!
nadeel: Temperatuur van de lucht die aangezogen wordt is hoger.
Verder heb ik een vraag hoe de fans zijn aangesloten qua in-, en uitblazen??
Ik ga zelf voor de volgende setting (alles 12cm):
voorin inblazen
achterin uitblazen
zijpaneel inblazen (positie boven cpu koeler) én uitblazen
Kortom lekker doortochten die bak!
[Reactie gewijzigd door BUR op 22 juli 2024 22:12]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn