Alcatel OT-918 Zwart Review

swiper 19 mei 2012, 3.307 views

Alcatel OT-918 Zwart

Pluspunten

• Cheap natuurlijk.
  • Mooi helder beeld, ook bij vrij veel licht
  • Helder geluid
  • Handzaam
  • Bluetooth werkte meteen.
  • Accuduur is ruim voldoende !

Minpunten

• Geen F1 specs.
  • Zeer beknopte handleiding.
  • Camera werk is nog net op het randje, zowel filmen als foto´s, maar het is een telefoon He.
  • Beperkt intern geheugen, dus de boel naar het bijgeleverde microsd kaartje van 2 Gb verplaatsen of verwijderen
  • Teveel geinstalleerde app´s, zonder tool slecht te verwijderen.

Dit is mijn eerste (niet echte) review op tweakers.
In eerste instantie was ik op zoek naar een zo goedkoop = (Hollands) mogelijk android-toestel, om door mij gescheven app's uit te testen.
Bij de Kijkshop een alcatel ot-918X (enkele sim) a 69,99 aangeschaft, welke zou zijn voorzien van een simlock.
Om eea. te gaan uitproberen en testen heb ik een sim - dubbler met voor dit toestel onbekende (= gelockte simkaart van Tele2 ) aangesloten om te zien welke data streams ik kon bereiken en bewerken.
Mijn verbazing was groot toen ik merkte dat het toestel op alle trace's toegang gaf (dwz. waarschijnlijk geen simlock aanwezig ).
Na het verwijderen van de dubbler, en een zgn. voor het toestel gelockte (zou alleen voor KPN Hi geschikt zijn ) Vodafone kaart ingeschoven bleek deze gewoon te werken, ook met T Mobile kaart geprobeerd n werkte ook.
Door dat ik nu van alle mogelijkheden van dit toestel gebruik heb mogen maken van dit (spotgoedkope) toestel , ben ik tot de volgende conclusie gekomen dat de meeste van de door mij uitgeprobeerde apps (market) normaal werken, dwz niet te veel op het interne geheugen plempen.
Het toestel is uitermate tweakable, wel zelf even zoeken naar de nodige prog´s om de overbodige meuk van Alcatel te verwijderen.
Mijn Samsung Galaxy Note (vele malen duurder) is weliswaar flink sneller, maar voor de heb en voor de tweak is deze Alcatel 918 (veel handzamer) zijn geld meer dan waard.
De Galaxy Note blijft deze vakantie thuis, en de 918 gaat met de nodige app´s mee. ;)

Heb jij ook een Alcatel OT-918 Zwart?

Ik heb voor mijn dochter hetzelfde toestel gekocht en werkt ook met een medion sim van de ALDI.
Uitstekende android voor die prijs.
Is het de Hi-prepay die jullie hebben aangeschaft?

/lezen: Hi, lees ik net :)

[Reactie gewijzigd door Teleluvr op 21 juni 2012 15:45]