ZyXEL GS-108S Review

Pamas 18 mei 2012, laatste update op 20 juni 2012, 1.300 views

ZyXEL GS-108S

Pluspunten

• Simpel in gebruik
  • Plug and play
  • QoS poorten (prioriteit toewijzen)
  • Gigabit Ethernet

Minpunten

• tot nu toe geen

Features Score: 4
Heb de Zyxel GS-108S (gekocht via iBood) nu een tijdje in gebruik, moet zeggen dat ik er tot nu erg tevreden over ben.

Aansluiten was simpel. kabeltje van router naar switch, netwewerkapparatuur in de switch en het werkte. echt plug and play dus.

Op mijn router zitten maar 4 lan aansluitingen, daar ik meer dan 4 aansluitingen nodig heb, heb ik destijds de Zyxel GS-108S gekocht.

Deze switch heb ik voornamelijk gekocht omdat hij 8 poorten heeft waarmee je prioriteiten kunt toewijzen aan je netwerkapparaten. 2 groene poorten voor je apparatuur waar je graag hoge prioriteit aan geeft. Ik heb daar mijn mediaplayer op aangesloten, daar ik niet graag een stotterend beeld heb als ik vanaf mijn Nas een HD film stream en tegelijkertijd op mijn pc een filmpje aan het downloaden ben. Mijn pc heb ik dan ook op een lage prioriteit (grijze) poort aangesloten. Mijn Xbox 360 en (internet) TV heb ik op de medium (gele) poort aangesloten. Op deze wijze werkt het goed voor mij. Als ik aan het dowloaden ben kan ik zo gewoon nog lekker een film kijken of online gamen zonder dat ik last heb dat de download alle netwerksnelheid opslurpt.

In de praktijk maakt het voor mij niet eens zoveel uit welke poort ik neem, ben niet zo vaak meerdere dingen tegelijk aan het doen met mijn netwerkapparatuur. Dus ook al zit mijn pc aan de "langzame"poort, dan download ik nog op volle snelheid als ik op mijn andere apparatuur niets aan het doen ben.

De GS-108S heeft tevens Gigabit Ethernet, dat heeft mijn router ook, dus bestanden kan ik zo op volledige snelheid via mijn netwerk versturen.

Tot nog toe dus geen spijt van mijn aankoop.

Heb jij ook een ZyXEL GS-108S?