Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFL4007H Zwart Review

Dennis_86 17 mei 2012, laatste update op 26 mei 2012, 10.870 views

Philips 32PFL4007H Zwart

Pluspunten

• Uitzending gemist / RTL XL
  • Web browser
  • Via iPhone te besturen
  • Energiezuinig
  • DLNA
  • Opnemen op USB stick

Minpunten

• Opnemen op USB moet minimaal 32 GB zijn (= +/- 90 min)
  • Kan niet omgaan met subtitles in een MKV en SRT files ook niet
  • Software bug (?)

Deze TV net gekocht, hij is volgens mij net een maandje of twee te koop.

Omdat ik hem net heb kan ik echter nog niet heel veel vertellen. Heb al wel een foutje gevonden in de software. Als ik met de TV mijn NAS benader en daarna de TV uit zet, de netwerkkabel er uit haal en dan de TV terug aan zet dan blijft hij hangen en laden en reageert hij niet meer op de afstandsbediening. Hij ontvangt het signaal wel maar hij doet er niets mee. Dit is op te lossen door de netwerkkabel er terug in te steken en dan op de knop TV te drukken, daarna kan de kabel er weer uit ;-)
Hopelijk wordt dit in een firmware update door Philips verholpen. Ik wacht nog heel even met het aanschaffen van de optionele WiFi ontvanger.

Verder vind ik de TV traag reageren op knoppen (was bij mij al bekend, ouders en zus hebben ook een Philips). Bij lange lijsten kan ik er niet doorheen navigeren als ik bijvoorbeeld naar de Z wil gaan kan ik niet bij de A op pijl omhoog drukken. Dan moet ik dus van A naar Z navigeren.

Heb deze TV gekocht voor op de slaapkamer, leuke bijkomstigheden waren Uitzending gemist en RTL XL. Deze opties heb ik op de TV in de woonkamer niet (dit is een samsung), ik heb op internet een hele discussie gevolgd waarom deze apps niet op de Samsung beschikbaar waren maar daar kon men blijkbaar geen antwoord op geven, vandaar dat ik nu dus voor een Philips ben gegaan.

Ik heb geprobeerd om met deze TV vanaf mijn Synology DS212j een MKV file te streamen, in deze MKV zit een subtitle maar omdat mijn Samsung TV deze niet kon lezen heb ik deze er telkens apart bij gedaan. Helaas werken de subtitles niet op de Philips, misschien heeft iemand hier een oplossing voor? Heb gelezen dat een .SSA subtitle zou werken maar heb dit geprobeerd en helaas zonder succes.

Ook vond ik het geluid van de televisie heel schraal, maar omdat het voor de slaapkamer niet uitmaakt en ik geen zin heb om daar nog een home cinema set aan te hangen (aangezien dit voor extra kabels zorgt) vind ik het zo prima.

Morgen gaat hij aan de muur ;-)

Als ik meer ervaring met de TV heb dan zal ik dit uiteraard met jullie delen.

Heb jij ook een Philips 32PFL4007H Zwart?

Ik zit te twijfelen of ik deze tv ook moet kopen voor in de slaapkamer.

Wat betreft die subtitles; "Your TV supports the use of external subtitles with file name extension srt, sub and sami exclusively when you watch movies from a USB memory device."

EG, subtitles werken alleen als je deze van een USB schijf afspeelt, niet via DLMA/Stream :-/

Source: http://www.p4c.philips.co...Q&refnr=0091595&faqview=1
Hallo, leuke review! Ik zou de 42" kopen van deze tv. 1 vraag; werkt DLNA ZONDER die optionele Wi-Fi dongle?
Ja, maar dan moet je er een netwerkkabel in duwen!
Met andere woorden, eigenlijk niet draadloos out of the box.. En heb je nog problemen met srt files and MKV's? Op het philips forum lees ik toch veel negatieve comments.. Ze zeggen dat de TV DLNA Certified is, en die ondersteunt subs via DLNA, maar blijkbaar niet dus..

[Reactie gewijzigd door Mathijs_Delva op 22 januari 2013 16:37]

Bedankt voor je reactie, zal ik dat maar eens gaan doen!
Ik heb de tv nu een aantal dagen en op het geluid na heb ik er geen spijt van!

Ben lang op zoek geweest naar een tv die aan mijn behoeften voldeed, 50+ hz, DLNA, Uitzending gemist en energiezuinig!

Beeld is ook beter dan op oude Philips TV's die ik tot nu toe gezien heb.

Voor de prijs kun je hem niet laten staan... ;-)
Bedankt voor de review, ik ben namelijk zelf van plan om deze TV aan te schaffen.

Als ik het goed begrijp kan hij dus probleemloos .mkv files afspelen vanaf een USB stick?
Heeft hij eigenlijk last van schokkend beeld als het een grote .mkv betreft van 720p of 1080p, of speelt alles heel vloeiend?

thx!
Via mijn NAS heb ik gister een film gekeken, was een MKV (1080p) van 8.26 GB en ik speelde hem af via het bekabelde netwerk omdat ik de optionele dongle niet heb. Merkte wel dat hij niet 100% soepel afspeelde (net als op mijn Samsung), hij schokte af en toe, maar voor mij was dit niet irritant.

Zal vanavond eens testen met USB!

Edit 22-5:
Gister helaas geen tijd meer voor gehad, vanavond kijk ik er naar ;-)

[Reactie gewijzigd door Dennis_86 op 22 mei 2012 08:23]

Volgende probleem is dat mijn MKV's (die stuk voor stuk groter dan 4GB) niet op de NTFS USB stick gezet kunnen worden. Als ik hem op ExFAT zet herkent de TV hem niet meer.

Kan momenteel nog niet testen dus, ik zoek binnenkort nog naar een oplossing.

Edit: Volgens mij kun je dit niet voor elkaar krijgen??

Gister trouwens nog een Philips USB stick gekocht van 32 GB voor het testen van het pauzeren, maar ik was er al bang voor.. 32 gb is in werkelijkheid maar 29,7 gb... maar nu moet ik dus echt en 64GB USB stick aan gaan schaffen voordat ik kan gaan testen hoe dit werkt :(

[Reactie gewijzigd door Dennis_86 op 22 mei 2012 19:33]

Hmm is wel jammer...
Wat ik niet goed begrijp is het volgende: NTFS ondersteunt toch bestanden groter dan 4GB? Het is toch juist bij FAT dat je steeds met die beperking zit?
Of zie ik hier iets over het hoofd. Vandaar dat ik je eerste 2 zinnen niet zo goed begrijp...

Dus de TV kan enkel NTFS bestandssystemen lezen?

Bedankt voor de info trouwens!
Zal morgen nog even uitgebreid gaan testen met verschillende bestandssystemen, misschien komt het omdat ik ook met een Mac werk ;-) laptop van mn vriendin maar even lenen dan!

Als je de TV nu koopt krijg je er 3 gratis films (online te huren) bij!

De actie geldt tot 15 juli
Ben nu aan het testen.

Mac OS X
Bestandsindeling Mac OS X Uitgebreid (journaled)
TV kan de bestandsindeling NIET lezen, bestanden van >4GB kunnen er WEL op gezet worden.

Bestandsindeling MS-DOS (FAT)
TV kan de bestandsindeling WEL lezen, bestanden van >4GB kunnen er NIET op gezet worden.

Bestandsindeling Ex-FAT

Windows
Bestandsindeling NTFS
TV kan de bestandsindeling WEL lezen, bestanden van >4GB kunnen er WEL op gezet worden

Hiermee lijkt het probleem verholpen te zijn, maar dan ben ik dus wel afhankelijk van de bestandsindeling NTFS. Echter heb je er niets aan als je met Mac OS X werkt, omdat deze niet goed overweg kan met NTFS.

Heb de film op de TV af kunnen spelen, alleen had ik er een SRT bij gezet en dat zou volgens YaNightmare zijn 'onderzoek' moeten werken. Dat werkte dus niet..

Merkte ook dat het beeld om de zoveel seconde stotterde en daarna weer soepel liep, net als toen ik vanaf de NAS streamde.

[Reactie gewijzigd door Dennis_86 op 26 mei 2012 10:02]

OK, bedankt voor de uitgebreide info :)!