Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart Review

X-Hale 19 december 2007, 1.903 views

Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• Design
  • Helderheid

Minpunten

• Voet beetje wankel (laat m lekker staan)

Na alle reviews gelezen te hebben was ik overstag. De 206 BW moest het worden en deze heb ik nu een halve week bij huis. Dik tevreden! Bijzonder helder beeld en het breedbeeld gebeuren is bijzonder prettig voor dvd's kijken.

Verder heb ik qua monitor niks toe te voegen aan bovenstaande review op 1 kleine opmerking: iemand had gezegd welke RGB instellingen het beste voor hem werkten. Uiteraard ff geprobeerd, maar iedereen moet ivm belichting ed. gewoon lekker zelf gaan prutsen.

De verpakking was gewoon goed, D-Sub en DVI kabels toegevoegd samen met voedingkabel. De voet was ff zoeken hoe die er onder moest, mede door het blaadje wat laat zien hoe de bevestiging werkt. Het wegwerken van de kabels is zeer netjes gedaan door een voorzet klep aan de achterkant van de monitor.

Iedereen bedankt voor de review's!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart?

jammer, dit is een beetje mager voor een review. het is meer een korte productbeschrijving
er zijn al teveel reviews over dit scherm ;) Dus heeft X-hale een kleine aanvullende mening gegeven dmv een review van zijn kant... Nuttige info is het niet echt dat moet ik wel toegeven maar toch bedankt X-hale!
Je zou kunnen beargumenteren dat enkel je mening geven over een product meerwaarde heeft doordat er daardoor een soort knowledgebase aangelegd wordt op basis waarvan men kan beslissen: een x aantal mensen zijn 'voor' dit apparaat, en y aantal 'tegen', dus ik ga voor x of y. Maar idd, zonder een fatsoenlijke onderbouwing met de nodige argumentatie vind ik het vrij nutteloos. Dit is inderdaad one man's opinion, and that's it, zonder iets echt toe te voegen. Hij had 't dus ook kunnen laten voor wat het is :)
De mensen die tegen zijn kopen hem toch niet dus geven ook geen mening.

Zelf zou ik nooit enige TN panel kopen voor m'n desktop, derhalve komt er ook geen 206BW in.
Weet iemand hoe het nu precies zit met pixelgarantie? Moet je dit nou erbij nemen bij de aankoop van een TFT, of is het onzin?
Vanuit Samsung zelf is de garantie 3 jaar geloof ik zo.
BIj winkels kun je daarnaast pixelgarantie afsluiten, maar dat vind ikzelf niet nodig.
Als je dooie pixels hebt kun je ruilen en hopen dat de volgende beter is of een ander scherm kiezen, internetwinkels vallen onder de colportagewet dus je kunt ruilen binnen 14 dagen.
Wel de kans dat het volgende scherm uit dezelfde levering van dezelfde kwaliteit is.

Ff reactie op mijn review: Jullie hebben gelijk als je zegt dat mijn verhaal niet echt een toevoeging was op een paar kleine details na. Daarnaast is het wel: hoe meer positieve reviews op 1 artikel, hoe beter de steun voor het product.

Mijn volgende review zal, dat beloof ik, met meer feitelijk onderbouwde info gevuld zijn.
Heb je hem vergeleken met bijv. een Dell 2007WFP? (S-PVA of (bij voorkeur) S-IPS) monitor? Zo nee, hoe kun je je dan zo positief uitlaten als je geen vergelijkingsmateriaal hebt??
Vanuit ervaring met een Iyama Vision Master Pro 452 (CRT) en mijn laptop een Sony VAIO PCG-FR415M heb ik mijn beoordeling gegeven. Uit mijn review blijkt duidelijk dat ik mijn keuze gemaakt heb op basis van reviews van anderen.

Daarnaast wou ik nog ff melden dat de monitor in zijn 20" formaat door de consumentenbond als beste getest is. Dit op basis van de resultaten uit hun
test met 4 20" LCD's (allemaal TN paneel geloof ik zo).