Archos 101 G9 Turbo 8GB 1,5Ghz Zwart Review

Ragrootenboer 2 juli 2012, laatste update op 2 juli 2012, 2.644 views

Archos 101 G9 Turbo 8GB 1,5Ghz Zwart

Pluspunten

• Het scherm
  • SDHC kaart functie
  • Android 4.0.6 werkt fijn
  • Hd films geen probleem
  • USB functie

Minpunten

• CPU of GPU toch wat te traag. Geen idee waar de bottleneck zit.
  • Soms niet compitabel met alle grote bekendere spellen zoals: Asphalt 6.
  • Wordt wel erg warm tijdens gamen.

Na lang twijfelen ben ik voor deze tablet gegaan. Goeie specs en de meeste reviews zijn gewoon goed.
Maar ik ben echt niet tevreden over de tablet. Ik hou het kort maar krachtig.

Als ik de tablet met 2 handen beet heb en ik beweeg met mijn vinger over de ACHTERKANT, dan drukt de tablet vanzelf iets aan! Het lijkt net omdat er pressie wordt geleverd vanaf de achterkant dat er van binnen iets tegen het scherm aankomt. Klinkt nogal krom omdat een capative is. In ieder geval is dit vrij storend, heb het nu al meerdere malen gehad. Dat ik met mijn vingers niks aanraak op het scherm en dat er dan toch iets wordt geopend.

Verder wil ik er wel eens een spel op doen, nu vinden mijn vriendin en ik Air Hockey 2 erg leuk. Dit kan je dan samen tegen elkaar doen. Helaas schokkert het zo, dat het onmogelijk is om te spelen. Waarschijnlijk kan de tablet het snelle bewegen gewoon niet aan. Ook het spel Mini Motor Racing doet het niet. Geinstaleerd, maar helaas verder dan een muziekje komt het niet. Dit zal ook te maken hebben met android natuurlijk.

Ook is het Wifi ontvangst niet super. Maar als je op max 7a8 meter zit is het te net te doen.

Al met al had ik gewoon meer verwacht van de Tablet, mede doorzijn 1,5Ghz.

Verder is de tablet helemaal niet onaardig. En als de bovenste 2 minpunten er niet waren geweest had ik er ook super tevreden mee geweest. Misschien ben ik de enige met het bovenste probleem, maar dat weet ik natuurlijk ook niet.

De hoofdreden blijft door dat vage gedoe met de achterkant, stotteren en weigeren van bepaalde apps!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT: Met een flipcover heb ik geen last meer van ghost touches. Wel vind ik dat de tablet echt heel warm word tijdens intensief gamen. Eigenlijk word het zo warm dat het irritant is. Met de flipcover erom heb je hier minder last van.

Jammer nog steeds is dat niet alle spellen worden ondersteunt, bv Asphalt 6 van Gameloft. Dit is bij samsung tab 2 niet het geval bv.

Wifi ontvangst is na een update zeer goed te noemen. Dus dat minpunt kan geschrapt worden.

Heb jij ook een Archos 101 G9 Turbo 8GB 1,5Ghz Zwart?

Goede korte review alleen misschien ligt het trage internet meer aan je router / internetverbinding dan je tablet.