Specificaties 17,3" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion dv7-6c40ed Review

hilversummerNewbie 16 mei 2012, 1.174 views

HP Pavilion dv7-6c40ed

Pluspunten

• Weinig positiefs te melden over dit apparaat

Minpunten

• Het aansluiten van externe apparatuur zoals externe HDD op USB 3.0 is een drama. Het opstarten met aangesloten externe HDD schijven via USB 2.0 is zo goed als uitgesloten

Een waardeloze laptop, een inferieure architectuur die meer past bij een pc/laptop uit de tijd van de Batavieren. Het is een onmogelijke zaak om de laptop op te starten met twee externe HDD's 2.0. Dat duurt meer dan 6 minuten. De 3.0 USB aansluiting is van bedroevende kwaltieit. Meer dan de helft van de tijd worden de schijven niet herkend, niet aangesloten of er zou een fout in het bestandsysteem zitten. Als de laptop eenmaal is opgestart en je hebt, na mogelijk meerdere keren opnieuw opstarten, eindelijk de computer aan de praat, dan zit je de rest van de dag USB stekkers om te steken om van de ene hdd naar de andere te gaan. En wat zegt HP??? Het hoort zo bij deze laptop, we kunnen er niets aan doen. Het is een schandaal dat er vandaag de dag nog laptops verkocht worden van rond de duizend euro waarmee je niet eens normaal je werk kan doen. Kortom, NIET KOPEN!!!!!

• Western Digital HDD My book 2 terra USB 3.0
  • Seagate external HDD
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een HP Pavilion dv7-6c40ed?

Zie FB-reactie...

Sterkte met opzoek naar een nieuwe laptop. Want die zal je niet vinden.

Opstarten met 2 Hdds heeft te maken met Bios en Windows.
Als ik met mijn SG Note per ongeluk aansluit, start mijn computer ipv 5 sec ineens 2 min en krijg een BSOD.

Inderdaad die dingen zijn zo genaamd, zeker als je WD 2TB hebt eraan hangen. Je moet het ook goed configureren.

De laptop kost niet 1000 euro.

Mijn advies is: Loop terug naar de winkel vraag om een ander laptop (merk), INDIEN de laptop identieke problemen heeft. Dan krijgt u van mij de stempel, lastering/randebiel.

Indien niet identieke problemen heeft met vergelijkbare configuratie, beschrijf dan ff netjes een review, want wat je nu beschrijf valt onder lastering.

Uw problemen zijn voornamelijk veroorzaakt door software.

2 externe hdds op een laptop met 2x usb 2.0 en 2x usb 3.0, dan vraag je om problemen.

Dit is geen "uitgebreide" review maar een uiting van frustratie en domheid eerder.

Ik zit ook om "achterlijke" foutjes, maar ik geef gewoon mezelf de schuld dat ik te gierig ben geweest om niet top-kwaliteit spul aan te schaffen.

Zoals opstarten van me pc en SG Note eraan hangen, (Readyboost problemen en Bios)
of ook met een 2TB schijf aansluiten op usb 2.0, (alleen de grootste sukkels kopen dat externe usb 2 TB schijf doe je met eSata of een degelijke NAS. en geen DAS)

En koop een laptop bij een gespecialiseerde winkel.

*Deze meneer heeft ook op dezelfde en grovere manier geklaagd op FB. Dit is een ernstige vorm van lastering, Er zijn weinig goed gefundeerde slechte reviews. Plus deze meneer heeft het over usb-problemen, niet zo zeer over de laptop zelf. En de laptop zelf bedoel ik hiermee, scherm, koeling, aansluitingsterkte, accuduur etc etc.
Ik snap je frustatie over het feit dat het apparaat niet doet wat je er van verwacht, maar de mogelijkheden voor het schrijven van reviews wordt geboden om je mede-tweakers een inzicht te geven van de kwaliteiten (en het gebrek daarvan) van producten zoals deze laptop.

Helaas is dit meer een tirade dan een review.
Echt zonde.Als ik de specificatie`s bekijk dan is het een leuk ding voor -/+800.
Full hd 17" 1920x1080.
Een hd7470 en intel i 7 cpu .

Review is meer een samenvatting van het gebruikers (on)gemak en als waarschuwing bedoeld,denk ik :) .
En het is daarom moeilijk te beoordelen of dat aan het (on)geduld van reviewer ligt,of aan de laptop zelf.
kan er niet meer van maken,maar het "koopadvies" lijkt mij desalniettemin wel oprecht ;)

[Reactie gewijzigd door Patecatl op 16 mei 2012 17:18]

Even los van de 'review': dit lijkt me een typisch gevalletje RMA, of omruilen. Want je hebt gewoon recht op een goed werkend product.
En dat is niet wat je hier beschrijft ;)

Succes ermee!
Vaak is er in de BIOS wel een opstart volgorde in te stellen. Je zou de HP handleiding kunnen volgen om in de BIOS te komen (vaak is dit F1 of F2 t/m F12). Vervolgens kun je dan de harde schijf als eerste zetten in de lijst van volgorde en wellicht is opstarten vanaf USB wel helemaal uit te schakelen. Dit zou mogelijk je probleem kunnen oplossen.

Verder is HP Pavilion de consumenten kant van HP en daar ben ik zelf ook niet helemaal tevreden over, maar het verschilt per doelgroep en per model. Ik hoop dat je in ieder geval het beste kunt maken van je aanschaf.

Verder is het misschien een optie om een meldknop voor reviews toe te voegen.
Ga even uitblazen op het forum en meldt het daar zou ik zeggen want dit is geen review maar een uitbarsting van frustratie.
Aan allen die gereageerd hebben op mijn review.

Uitbarsting van frustratie? Ja, dat is het. Is het daarom minder waar? Nee, dat is het niet. Dat ding is absoluut niet van deze tijd. Er staat geen enkele onwaarheid in. Wat voor computer kan niet met aangesloten USB schijven opgestart worden? En dan ook nog van HP horen dat het apparaat zo gemaakt is! Is dat niet te gek voor woorden?
Ik heb dus precies gedaan waar een review voor bedoeld is: inzicht te geven van de kwaliteiten (en het gebrek daarvan) van producten zoals deze laptop.
Wat me het meest ergert is dat HP gewoon zegt dat het zo hoort. Dat is te zot voor woorden. De hele dag stekkertjes omsteken. Lekker gebruiksvriendelijk apparaat. NOT!!!
Ik zal het er een jaartje mee moeten doen, dan zet ik hem wel op Marktplaats of zo. En dan gaan we op zoek naar een laptop met deze specs die WEL doet wat de fabrikant zegt...
Ik zei ook niet dat het niet waar was wat je zei ik denk alleen dat je deze review hebt geschreven omdat je alleen even wou zeggen dat we 'm niet moeten kopen en dat is toch niet echt de bedoeling. Lees dit eerst eens.

[Reactie gewijzigd door electrom op 22 mei 2012 16:53]

Wat mij betreft mag dit ook op tweakers, hoe meer gebruikers over het product vertellen hoe beter.
Ik wil hier best nog even op reageren hoor.
A/. Ik scheld niemand uit, ook niet voor randdebiel of sukkel.

B/. Al mijn externe harde schijven geplaatst op een andere HP laptop met bijna dezelfde configuratie en wat denk je? Die laptop startte normaal op. Natuurlijk duurde het wel even voor alle data op de externe HDD's gescand was maar de laptop start normaal op.

C/. Alle schijven aan een desktop van HP gehangen, een oudje dus geen USB 3.0. Start als een tierelier.

D/. Het ligt inderdaad deels aan de Bios van de laptop. ALs je als pc fabrikant een computer ontwerpt met de specificatie zoals de laptop waar we het hier over hebben, dan mag je er vanuit gaan dat ze dat daar rekening mee houden. 2 USB poorten 3.0 die dus niet stabiel werken en twee USB 2.0 poorten die het alleen doen als je de HDD's inplugd ná het opstarten.

E/. HP techneuten hebben mij verklaard dat het inderdaad een misser is zoals deze laptop is geconfigureerd, dat had anders gemoeten.

F/. Er staat geen enkele onwaarheid in het verhaal dus kan het geen laster zijn, lastig is het wel, voor mij .
Bij de laptop horen niet alleen accuduur, scherm, koeling, aansluitsterkte (?) en zo maar het lijkt me dat HDMI, netwerk aansluiting, LAN EN WAN, en de USB aansluitingen daar ook bij horen. En die shit werkt dus niet.