Specificaties 19" @ 1440x900 (WXGA+) (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 190CW7CS Zilver Review

painkill 26 maart 2008, 1.020 views

Philips 190CW7CS Zilver

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Kleurweergave
  • Weinig energieverbruik

Minpunten

• Featureset
  • Design had iets beter gekund

Ik houd er niet van om al te veel te zeggen, daarom doe ik dat ook niet, de waardering zegt wat mij betreft al genoeg. Waar nodig geef ik wat uitleg over de waardering.

Algemene indruk:

Zeer goed, dit omdat het er gewoon goed uit ziet, hij direct werkt, en er ook een handige cd bij zit, zodat je het beeldscherm goed kunt afstellen, als hij al niet goed stond toen je hem aanzette.
Ik vindt het er goed uitzien, en het beeld is als je hem voor het eerste keer echt een verassing, positief dan.

Featureset:

voldoende, het blijft natuurlijk een redelijk goedkoop beeldscherm dus zo heel veel hoort er ook niet bij te zitten, en dat zit er ook niet, alles wat je nodig hebt zit erbij, maar voor de rest ook niks anders.

Contrast en helderheid:

Vergeleken bij mijn oudere monitor is deze veel lichter, en niet een klein beetje maar echt heel veel, het viel me ook op dat je alles net wat beter zag, en houd je niet van een te licht scherm, dan zet je de kleuren gewoon wat lager.
Dit is natuurlijk wel een tft vergelijken met een lcd, maar het toont wel dat een lcd toch echt betere kwaliteit geeft!

Pixels:

Zover nog geen defecten, iets wat ik eigenlijk ook niet verwacht van philips, dus hier zit het wel goed mee.
De resolutie die hij hoogsten aankan is 1440x900

Prijs/waliteit:

Zeer goed, ik heb nog geen beter scherm gezien voor de prijs (180 euro bij mediamarkt) Ik ken zelf geen enkel scherm die zo goed is in de categorie, want vergelijkbare schermen kosten echt wel 220/250 euro.
Nu weet ik wel dat er genoeg schermen zijn voor rond deze prijs met dezelfde specs, maar ik weet uit ervaring dat als je die schermen vergelijkt dat er behoorlijke verschillen in zitten, dus je kunt niet altijd alleen maar een beeldscherm kiezen omdat hij goedkoop is, meestal zit er wel een nadeel aan vast, bij deze heb ik dat nog niet kunnen vinden.

Overig:

Het werkt perfect, zoals op de doos al staat, als je dingen moet typen met word, want je kunt nu 2 pagina's naast elkaar zetten, altijd handig, bij spellen zie je ook meer wat er om je heen gebeurt, ook weer een voordeel van breedbeeld.
Een nadeel van breedbeeld is wel dat je maar 900 pixels in de hoogte hebt, dat is genoeg, maar in sommige gevallen valt dit wel op, als je een 17" of 19" gewoon scherm gewend bent

Conclusie:
Zoek je een goed 19'' breedbeld scherm, die gewoon goed werkt en waar niks mee is, en die dan ook nog eens weinig kost, dan is dit waarschijnlijk je beste keuze.

p.s. Hij is zeer energiezuinig (Volges de labels!)

Heb jij ook een Philips 190CW7CS Zilver?

philips is toch erg goed. ik heb zeer veel spijt dat ik een samsung heb..
En dat allemaal door mijn review?

Maar philips is inderdaad goed.
Ik vin over deze monitor geen reviews,kan iemand zeggen of dat dit een goeie monitor is?

Lijkt me een goed scherm, maar 21.6" heb ik alleen nog nooit gezien, zal wel weer een raar breedbeeldformaat zijn, maar goed, er zijn vast wel beeldschermen die ongeveer hetzelfde hebben die wel hier op tweakers staan.
Redelijk scherm. Geen toeters en bellen. Wel moet je een DVI-aansluiting missen.
Daarbij is 251 voor dit scherm vrij prijzig.
Als je het niet gebruikt dan mis je het ook niet, maar het had er wel bij moeten zitten..