HTC Chacha Wit

Specificaties 2,6" • 480x320 • 512MB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

HTC Chacha Wit Review

bunnybugs_007 15 mei 2012, laatste update op 15 mei 2012, 537 views

HTC Chacha Wit

Pluspunten

• Zeer goed toestel voor zijn prijs.
  • Maakt hele scherpe foto's.
  • Is ideaal voor de social media liefhebber.
  • Heeft een QWERTY toetsenbord wat prettig aanvoelt.

Minpunten

• Korte accuduur
  • Weinig intern geheugen. (Opgelost met Link2SD)
  • Is een pain-in-the-ass om te 'root'-en

In het algemeen is de ChaCha een fijne telefoon. Het koste alleen wel wat moeite om het toestel naar mijn wensen te laten werken.

Het toestel bied veel opties voor de prijsklasse waar hij in verkocht word. Zo is er ruim voldoende werkgeheugen aanwezig, is de processor pittig genoeg en werkt zelfs flash vloeiend. (Flash op ARMv6 kan tegenwoordig ook;))

Ik heb nog maar een enkele keer meegemaakt dat ik met het toestel geen bereik had. Dit lag daarentegen niet aan het toestel zelf, maar aan de omgeving. Dit is erg prettig, en veel beter dan mijn vorige toestel.

Over de accu ben ik niet zo te spreken. Ik lees graag mijn facebook en twitter op mijn werk, en hierdoor gaat de accu vaak maar een uurtje of 12 mee. Dit is naar mijn inzicht erg kort, en is zeker voor verbetering vatbaar. Ik snap dat het een smartphone is, en geen Nokia 3310 die eens per 4 dagen aan het infuus moet.

Het toestel is absoluut gebouwd voor gebruiksgemak. Zo is er tussen het scherm en het toetsenbord een kleine hoek gemaakt. Dit is fijn tijdens het typern van berichten. Ook is de facebook knop een uitkomst. Al had dit naar mijn wens iets meer opties mogen hebben qua customizen. De knop is rocksolid verbonden aan facebook, en het kost heel veel moeite om deze ergens anders aan toe te wijzen.

Hiernaast is de ChaCha ook een mooie telefoon, maar dat mogen we ondertussen gewend zijn van HTC. Wat mij wel op valt is dat HTC bij dit toestel niet alleen aan het uiterlijk heeft gedacht, maar vooral ook aan het gebruiksgemak.

Al met al is het systeem zeer stabiel. Wel beginnen de kunststof plaatjes enigzins speling te vertonen na enkele maanden in mijn broekzak te hebben gewoond.

Heb jij ook een HTC Chacha Wit?

Reviews door de redactie