HP Pavilion DV9540EB Review

SjoerdvdPutteNewbie 17 december 2007, 863 views

HP Pavilion DV9540EB

Pluspunten

• Strak en modern design. systeem loopt zonder problemen.

Minpunten

• De indeling van de relatief kleine rechter shift toest zit wat op een ongunstige positie. je drukt snel op de pijltjes toets upwards. Dit is overigens een probleem van de gehele HP 9500 serie.

De laptop is aangschaft na het crashen van een dekstop PC. Door het werken met 3D solid programma's en AutoCAD achtige programmatuur was een wat zwaardere laptop noodzakelijk. Gekozen is voor een HP in verband met het uiterlijk, videokaart, intern en extern geheugen, 17" breedbeeld. In vergelijking met een nieuwe laptop van een andere merk zoals ACER is deze strak en modern ontworpen. Het geluid en de kwaliteit van het syteem is goed. performance indicator van Vista is een

Eerst een DV9595EA gekocht. Had hier wat problemen mee en heb toen besloten om te kiezen voor dit model. Hier zit een iets zwaardere processor in verder is de samenstelling gelijk aan die van een DV9595EA. Het systeem draait op Vista maar functioneert ook prima met XP.

Tot op heden nog geen enkel probleem gehad met dit systeem. Wel heb ik de gratis spullen verwijderd vanaf het syteem zoals dit standaard meegeinstalleerd wordt.

Heb jij ook een HP Pavilion DV9540EB?

Geen problemen met VHP en AutoCAD ?? En je 1400x900 breedbeeld resolutie ook niet ?
Als je dit voor AutoCAD en dergelijke gebruikt, waarom koop je dan geen workstation zoals de nw9440 of de opvolger?
Omdat hij daar meer voor zou moeten betalen. Je bent al gauw 400 euro duurder uit. Je betaalt dan voor onder andere de gespecialiseerde grafische kaart, de extra garantie, een steviger chassis. Er zijn nogal wat verschillen waar een normale consument helemaal geen behoefte aan heeft. En een consumentenkaart doet het vaak prima in AutoCAD programma's. Er zijn voor een gewone consument dus weinig redenen om te kiezen voor een duurdere business laptop.
Ik ben aan het bieden op een tweedehands van dit model,ik weet echter niet tot hoeveel ik echter zou gaan,hij zou aangekocht zijn half juli 2007,iemans suggesties?