Onkyo TX-SR576 Zwart Review

JoopSiroop 13 mei 2012, 845 views

Onkyo TX-SR576 Zwart

Pluspunten

• Ziet er solide uit, volet ook zo.
  • Alles te bedienen op het frontpanaal zonder ab.

Minpunten

• Erg hog stroom verbruik in stand by. Wij zijn heel wat gewend, maar hier hebben we aan aan/uit schakelaar (met afstands bediening) tussen het apparaat het het stopcontact geplaatst.

We hebben redelijk plezier gehad van dit apparaat toen we er alleen game consoles, een sat ontvanger en een dvd speler aan hadden hangen. Wel crashde de boel in het begin steeds met dvd en sat, maar dat werd beter nadat we kwalitatief hoogwaardige hdmi kabels zijn gaan gebruiken.

Nu hebben we een htpc aan de Onkyo hangen en zijn we zelf met de dure hdmi kables weer terug bij af: het is elke dag een drama om uberhaupt beeld te krijgen.

De link wordt blijkbaar niet goed opgebouwd. Steeds de tv uitzetten en/ofop een andere hdmiingang zodat de link opnieuw opgebouwd moet worden wetk uiteindelijk wel, maar dan wel nadat het apparaat al een poos aanstaat. Dan hebben we soms wat geluid en geen beeld, dan af en toe een paar seconden beeld, en uiteindelijk hebben we beeld.
Meestal eerst nog 10 minuten met allerlei rare arftefacten erin, en uiteinedlijk ziet het er dan goed uit.
Alleen wordt het beeld dan uitgerekt: de menu balk en iconen die ik op de desktop heb staan vallen buiten beeld.

Als ik de htpc rechtstreeks op de tv aansluit heb ik direct beeld en in exat het juiste formaat.
Het is dus de Onkyo die roet in het eten gooit.
Helaas is er geen firmware update. Dus wie hem wil hebben mag een bod doen, wij stoppen met dit apparaat.

Heb jij ook een Onkyo TX-SR576 Zwart?

niet echt een review, eerder een aanbod.

toevallig heb ik het apparaat ook en geen last van bovengenoemde, misschien handig om de garantie eens na te kijken.

grtz
Onacceptabele review eigenlijk... Marktplaats lijkt me persoonlijk een beter locatie voor een stukje tekst als dit.
Inmiddels heb ik door wat verder te zoeken ontdekt dat dit een algemeen probleem is van dit apparaat.

Er zijn wat handleidingen te vinden hoe je het hdmi bordje van een paar nieuwe elco's kunt voorzien waarna het weer een stuk beter werkt.