Jetway N88GT-EN-512M Review

dann 17 december 2007, 1.726 views

Jetway N88GT-EN-512M

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel
  • Goed overklokbaar
  • Op voorraad

Minpunten

• Snel warm, maar is te verhelpen met custom fan profiles in rivatuner

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Vandaag eindelijk wat kunnen testen met de Jetway 8800 GT.
Systeem:

Overclocked
core 650 Mhz, shaders 1620 mhz. memory 1900 mhz
Normal: tussen 40-45 graden
Tijdens 3dmakr06 tot 60 graden

Note: Dit wel te danken aan de custom fan profiles in Rivatuner, maar de fan speed kwam niet boven de 60%

Scores:
Stock 1077 Marks
Clocked 1153 Marks

Zeer tevreden over deze kaart, crysis en soortgelijke games lopen perfect met alles op high, weliswaar op windows xp maar dat mag de pret niet drukken!

Even een snelle review zonder screenshots.

Heb jij ook een Jetway N88GT-EN-512M?

Warmte en geluid geef je slechts acceptabel, maar deze temperaturen zijn voor videokaarten erg laag (8800GTS/640 en 8800GTX doen al gauw 80 graden ipv maximaal 60 tijdens OC benchmark), maakt ie dan zoveel herrie?

[Reactie gewijzigd door OruBLMsFrl op 17 december 2007 13:48]

Temps zijn idd vrij laag zelfs. Andere kaarten met de standaard nVidia koeling draaien veel warmer.
Wat is er dan zo verkeerd aan deze kaart vraag ik me af?
Mijn kaart OCéd loopt op 75 graden. Dus die koeler is of echt uber, of er klopt iets niet in je review
Windows xp pro x64 sp2
Nvidia driver: 169.25

Één van deze twee gegevens klopt niet, aangezien de 169.25 drivers alleen voor Vista zijn gemaakt. ;)
En niemand merkt dit op? ;) :P

Scores:
Stock 1077 Marks
Clocked 1153 Marks
Dat zijn een paar shockerende scores inderdaad... :+

Wat zijn je SM2.0 en SM3.0 score met je OC?
dit was het 1e wat mij opviel ;)...
Ik had hogere 3dmark score's verwacht, misschien niet de goede drivers.
Heb jij die grote (nieuwe) fan op deze kaart. Kennelijk zijn er een aantal jetway's met die nieuwe fan.
Ik heb mijn Jetway vorige week donderdag binnen gekregen. Hier zit idd al de 'nieuwe' stock fan op. Daar was ikzelf wel blij mee.
Kort maar krachtige review.

tip*: Je geeft bij standaard settings geen clock snelheid aan en bij het over geclockte deel wel. Als de standaard clock settings er ook bij staan kan men zien hoe ver dat je hem over geclocked heb zoals je bv bij temp. en score's ook gedaan hebt.
Hier ook een jetway. weet niet of dit met nieuwe koeler.
De kaart is volledig gecovered met omhulsel, dus denk het wel :)
Ik heb ook deze kaart mét nieuwe koeler. Daar was ik echt super blij mee. Ik laat hem gewoon altijd op 50% lopen en dan komt hij niet boven mijn twee 12cm case fans uit en hij wordt ook niet warmer dan 60 graden. En crysis en alle andere spellen lopen soepel op high settings.

btw (volgens mij zijn alle nieuwe jetways die vanaf nu geleverd worden met de nieuwe koeler dus als je hem nu besteld kun je geen miskoop doen.

Wel wat minder ik had hem voor 229 euro bij dollarshops en een paar dagen later was hij al weer 20 euro minder, maargoed dit mag de pret niet drukken ;)

edit: 11513 3DMarks in 3DMark06 zonder overclocks en 3DMark op standaard settings.

[Reactie gewijzigd door addictive_rhymz op 22 december 2007 14:53]

En over de featureset, wat zat er allemaal bij?