Steelseries Diablo 3 Review

fayt64 12 mei 2012, laatste update op 12 mei 2012, 1.664 views

Steelseries Diablo 3

Pluspunten

• Braided kabel
  • Looks
  • Voelt als een solide product

Minpunten

• had iets zwaarder gemogen maar dat is persoonlijk

Na mijn Diablo 3 muis enige dagen te hebben gebruikt maar is een review schrijven.

Looks:

Steelseries heeft erg hun best gedaan om een muis te maken die bij de game Diablo 3 past en daarbij erg goed naar de game gekeken. De verpakking is erg netjes met leuk artwork wat ook wederom mooi op de plank kan tussen de goodies. Bij het uitpakken van de muis kom je tegen, de muis een boekje en een sticker. Drivers zijn niet bij geleverd en zul je moeten downloaden van de Steelseries website.
Via de software is de verlichting op de muis in te stellen op:

Pulsating Slow Medium Fast
Steady (gewoon aan of uit )
Triggerd (word geactiveerd door het klikken van een muisknop)

Al met al een goed uitziende muis wat erg goed bij het bedoelde thema past.

Comfort:

Ik was zelf de Logitech G5 gewend en heb ik naar 7 jaar trouwe dienst een plekje op de plank gegeven, deze muis is wel anders. Waaronder het gewicht de Diablo 3 muis is lichter en een stuk gevoeliger, dit was voor mij even wennen maar na een paar uur hier al geen last meer van. Het gebruikscomfort is goed, soms heb je een muis waar je na een paar uur gamen best last van je hand van krijgt dat is voor mij bij deze muis niet het geval.

Prestatie:

De muis is zoals eerder gezegd lekker gevoelig en klikt goed (klinkt misschien raar maar het klikken is lichter dan de gemiddelde muis). Bij mijn G5 was het klikken met het scrollwheel echt een probleem dat werkte gewoon niet, en gelukkig bij deze muis wel. Alle knoppen reageren goed en zijn allemaal in te stellen via de software.
Via een knop onder het scrollwheel kun je de CPI op optie 1 of 2 zetten die je zelf kunt bepalen in de software.

Functioneel:

De muis doet wat hij moet doen, reageert erg goed en alle buttons zijn aan te passen, ik vind dit vanaf mijn vorige muis gezien een vooruitgang en hoop dat ik deze muis nog lang kan gebruiken.
Deze muis voelt aan als een solide product dus maak me geen zorgen over hoe lang deze mee gaat dat zit wel goed.

Heb jij ook een Steelseries Diablo 3?