Specificaties 3MP, 10x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon PowerShot S1 IS Review

Johnvh 15 december 2005, 218 views

Canon PowerShot S1 IS

Pluspunten

• Zeer lekker lens bereik (vooral tele)
  • Draaibaar display
  • Naast een standaard LCD schermpje ook een LCD in de viewfinder
  • Goede menustructuur

Minpunten

• Auto focus niet denderend snel
  • Slechts 3.2 megapixels
  • Geen RAW mogelijkheid
  • Handmatige focus is erg moeilijk

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 2
Ik heb de camera in mei 2004, vlak na de release aangeschaft voor 600 euro.
Het gigantische zoombereik en het draaibare schermpje is toen de doorslaggevende factor geweest.

Ik twijfelde in de eerste intantie, aangezien de camera maar 3.2 megapixels heeft. Dit leek me niet voldoende.
In de praktijk valt dit echter heel erg mee, ik heb er tot op heden nog weinig last van gehad, alleen wanneer je een foto wilt croppen kan het tot problemen lijden.

De kwaliteit van de foto's is prima en er zit een prima lens ingebouwd welke goede foto’s maakt. Het inzoomen gaat overigens supersnel! Binnen no-time zit je aan de 380mm.

Het grootste nadeel van de camera vind ik de tijd die het duurt om scherp te stellen, deze is vrij lang, hierdoor ben je vaak net niet op tijd.

De lichtgevoeligheid van de censor is ook niet geweldig, maar volgens mij is dit bij alle niet-digi-slr camera's het geval.

Ondanks al deze, misschien negatief klikkende punten ben ik toch zeer tevreden met de camera.

Heb jij ook een Canon PowerShot S1 IS?