Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 42PFL7606H Review

jpm.lensen 11 mei 2012, laatste update op 11 mei 2012, 1.072 views

Philips 42PFL7606H

Pluspunten

• beeld kwaliteit
  • net tv
  • usb recording
  • ambilight

Minpunten

• firmware
  • stabiliteit net tv
  • als usb recording actief, kun je niets anders met de tv doen

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Deze tv al vanaf september in bezit. En ben er nu tevreden over.

Maar eerlijk gezegd, had ik meer van Philips verwacht, het is een 2011 model, maar was pas per september beschikbaar. En met de firmware die er toen op stond, was hij NIET erg stabiel in combinatie met Ziggo.

De firmware updaten gaat gelukkig wel makkelijk, maar soms als je via de TV zoekt, ik heb hem dmv ethernet aangesloten, zegt hij dat er niets is, terwijl dit wel het geval is.

Ik gebruik Net TV regelmatig, maar eigenlijk alleen voor de hardware.info tv. Die ziet er wel mooi uit, maar als ik daar uit ga, dan herstart mijn tv.

De tv kan ook 3d doen, met de pasieve brillen, maar dit gebruik ik eigenlijk niet.

Ik heb ook een playon hd mini aangesloten, maar een erg strak beeld.
Zelfde geld voor de cisco 8455 pvr, die ook aangesloten zit.

Opnemen dmv usb is ook mogelijk, maar dan kun je NIETS anders met de tv doen, niet naar hdmi/ andere niet tv bron kijken, hij kan dan alleen maar opnemen.

Heb jij ook een Philips 42PFL7606H?

Vandaag toevallig mijn 42PFL9632D definitief op zwart gegaan: de backlight CCFL inverter. Het is maar goed dat er tegenwoordig LED backlight in zit. Ik heb het persoonlijk gehad met dit merk. Het lijkt wel of de consument tegenwoordig de hardware fabriekstest moet uitvoeren en de producenten hier achteraan hobbelen. Deze is iig niet mijn keuze.

[Reactie gewijzigd door Dobbelstein op 11 mei 2012 22:35]

Een inverter is niet echt een aanleiding om een TV "definief op zwart" te laten gaan. Als hij niet op componentniveau te repareren is, is er vaak gewoon een betaalbare vervanger voor.

Daar staat tegenover dat 5 jaar ook niet echt heel lang is, maar aan de andere kant zit dezelfde inverter ook in veel andere merken TV's dus kan je daar moeilijk Philips om gaan mijden. Bovendien zijn er genoeg (populaire!) merken die vaak slechter zijn.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 12 mei 2012 03:27]

Off topic: Als hardware kenner kan ik je vertellen dat het de BD9897FS inverter chip is die in rook is opgegaan. Op component niveau zijn er kits te koop waaruit je kan afleiden dat er 2 (chinese) elco's als tijdsintegrator dienst doen. zie http://www.ohmsupplies.co...-42PFL7662-/-42PFl9900D10 .Heel toevallig bijna allemaal voor het merk Phillips.
On topic: Het is niet mijn bedoeling het merk af te kraken, maar aan te geven dat slordig omgaan met de kwaliteit van firmware (waar in deze review sprake van is) en hardware componenten je de klant kwijtraakt, ik dus (de ezel en de steen) . De consument maakt keuzes op betrouwbaarheid van het merk omdat je in reviews als dit niets kan zeggen van de lange termijn kwaliteit, zeker als er bagger elco's in zitten.

[Reactie gewijzigd door Dobbelstein op 12 mei 2012 12:19]

Het beruchte LG WU5 panel met de master/slave inverters... Voor Philips waarschijnlijk net zo'n hoofdpijndossier als voor de eindgebruiker en ik hoop voor ze dat ze een goede regeling met LG hebben want er is erg veel coulance verleend de afgelopen jaren op die dingen voor zover mij bekend. Volgens mij is het lijstje toestellen lang niet compleet, maar Philips is vast wel het merk dat er n West-Europa het meest van verkocht heeft. Even Googelen levert achtergrondinformatie zoals http://www.circuitsonline.net/forum/view/77417/1/LC420WU5 op. Dat die elco's als tijdsintegrator (waarvoor?) dienst doen is nieuw voor me, maar ik knoop het in mn oren voor als ik weer eens zo'n hork tegenkom.

Niet om specifiek Philips te verdedigen (meer fabrikanten hebben er last van), maar het gaat hier dus om een ingekocht onderdeel waarvan men vantevoren niet goed heeft kunnen inschatten voor hoeveel problemen het zou gaan zorgen. Er zijn niet veel fabrikanten die van dat risico gevrijwaard blijven, dus als consument moet je alsnog een flinke dosis geluk hebben.

Softwarefouten en fouten in eigen ontwerpen zijn naar mijn idee een stuk verwijtbaarder, maar kom je ook vl tegen helaas en dan ook weer in veel merken. Moest ik het inschatten dan zou ik op dit moment het meeste vertrouwen hebben in Panasonic, maar die laten ook zo nu en dan wel eens een steekje vallen.

Iets dat je Philips wel specifiek zou kunnen verwijten is hun -in de afgelopen jaren sterk toegenomen- neiging om dingen bij goedkope OEM's in te kopen. Het lijkt er voorzichtig op dat ze dat zelf ook door beginnen te krijgen, dus ik zal het de komende jaren aandachtig blijven volgen.

Nog even specifiek over dit toestel: het vervangen van de inverters (of het iets minder betrouwbare monteren van de kit) is naar mijn idee gewoon de moeite waard. Weliswaar hoop je als consument dat het ding langer dan 5 jaar meegaat zonder reparatie maar de prijs van de reparatie in verhouding tot de specificaties van het toestel lijkt me niet zodanig dat je het ding nu al naar de sloop brengt (ja, die bestaan en je vangt er ook nog wel een paar tientjes voor).

P.S. Het wordt zo wel knap off-topic om over een toestel van 2007 te gaan kletsen onder een review van een toestel van 2011 dat er technisch weinig of geen overeenkomsten mee vertoont...

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 14 mei 2012 18:21]