LG Optimus 2X Speed P990 Zwart Review

michiel1995 11 mei 2012, laatste update op 26 juni 2012, 1.087 views

LG Optimus 2X Speed P990 Zwart

Pluspunten

• Snelheid, mogelijkheden in custom ROMS is best groot, Prijs

Minpunten

• Stock rom, LG's software-ondersteuning

Sinds ongeveer 2 weken heb ik de LG Optimus 2X in bezit, en vind het een uitstekende telefoon.

SOFTWARE:

Op internet viel al te lezen dat de software zwaar tegenvalt, en hier ben ik het mee eens.
LG is ook erg langzaam met de updates (In November 2011 zeiden ze bezig te zijn met 4.0, nu in Mei nog steeds niks...)
Met stock rom loopt ie nog wel eens vast en haperen menuutjes nog wel eens.
Nadat ik er een custom rom (MIUI) op had gezet, leek alles meteen al een stuk degelijker en stabieler.

HARDWARE:

Ik heb geen ervaring met een single-core processor high-end android telefoon, maar de dual-core maakt deze telefoon wel heel snel.
Games die veel eisen van de telefoon lopen heel soepel met een aangename fps.
Verder is de 8MP camera voldoende voor foto's als je geen camera bij je hebt, maar op vakantie zou ik toch wel een cameraatje meenemen.
De 8GB interne geheugen is ruim genoeg voor normaal gebruik (apps, games) maar voor muziek heb je waarschijnlijk toch een SD-kaartje nodig.

CONCLUSIE:
Als je op zoek bent naar een niet al te dure, maar toch heel degelijke telefoon, is dit een uitstekende keuze, maar ik zou zeker overwegen om er een custom rom op te zetten. ik heb het volgens dit stappenplan gedaan: (Ik deel slechts de link, credits voor auteurs) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453370

Heb jij ook een LG Optimus 2X Speed P990 Zwart?

Reviews door de redactie

Als je al had gelezen op internet dat de software zwaar tegenvalt, waarom schaf je hem dan aan?
Ik wist dat er hele fijne custom roms verkrijgbaar waren voor dit toestel.
als ik een ander toestel had genomen had ik er waarschijnlijk ook MIUI op gezet.
In de afbeeldingen zie je trouwens MIUI

[Reactie gewijzigd door michiel1995 op 11 mei 2012 17:48]