Samsung BD-E8500 Review

patrick191280 9 mei 2012, laatste update op 9 mei 2012, 4.101 views

Samsung BD-E8500

Pluspunten

• geen

Minpunten

• heel veel, gelieve text te lezen

Geachte geintresseerde,

IK RAAD U TEN ZEERSTE AF DIT PRODUCT AAN TE SCHAFFEN!!!!!! LEES AUB HET GEHELE BERICHT, HEB HET PRODUCT NAMELIJK ZELF EN OOK VOOR DE ZAKEN HEB IK ZELF GEBELD EN ALLES UITGEZOCHT!!!

Reden hiervoor: Het product zou ondersteuning moeten geven voor dual view van bijvoorbeeld ziggo, heb namelijk vernomen van samsung dat de certificering hiervoor klaar ligt. Alleen is het volgende het probleem, je kan digitaal maar 1 kanaal betaald opnemen en als je dan wat anders wil kijken moet dat een vrij kanaal zijn, aangezien ziggo geen commerciele zenders heeft die vrij zijn in digitale tv, heb je dus niets aan je dual tuner, tenzij je graag bij het opnemen van een programma graag kijkt naar nl1, want die is namelijk wel vrij. Analoog herkent het systeem niet, dus hiermee kan je dus ook niets. Beetje raar als je zoiets ziggo gecertificeerd krijgt???
Dan nog en leuke optie dacht ik, remote acces functie. Eerste gesprek werd me verteld,; dan moet u een update via usb uitvoeren en dan werkt het: de update werkt niet eens!?!
2de gesprek: sorry maar dan moet u het product terug brengen en dan sturen ze hem op en krijgt u hem geinstalleerd weer terug, beetje raar als ik een product aanschaf de dag ervoor, dat ik hem dan gelijk weer weg kan brengen, omdat zij mij niet de juiste manier kunnen vertellen hoe ik hem dan wel geupdate krijg. Heb echt tachtig verschillende manieren van de update getracht uit te voeren, geen enkele manier werkt, zelfs meerdere usb sticks gebruikt, maar nee niets werkt?!? Klantenservice mevrouw kiest liever het hazenpad en hangt gewoon op??
3de gesprek: die functie zit helemaal niet op het apparaat meneer. Beetje vreemd als het en op de website vermeld staat, op de doos, op het apparaat karton en in de gebruiksaanwijzing. Mevrouw weigert met me mee te kijken, blijft keer op keer herhalen NEE U LEEST HET VERKEERD! dus ik lieg, ik werk al jaren als leidinggevende en coach/trainer in een callcenter en dit hoort niet op deze manier, je klanten van het kastje naar de muur te sturen. Je wil dat klanten tevreden zijn en vooral als het om de duurdere klasse producten gaat, maar nee niet bij samsung!!! Als u dit leest, wat zegt u dan? kan ik op afstand dus niet thuis TV kijken met deze box? text direct van de samsung website:
"Altijd en overal liveprogramma's bekijken

Met de Remote Access-functie bent u niet langer aan huis gebonden. Met behulp van deze functie heeft u waar dan ook en wanneer u maar wilt toegang tot de blu-rayspeler om uw favoriete film of tv-programma te bekijken. Met de Remote Access-functie wordt uw compatibele apparaat een mobiele televisie. "
Volgens mij heb ik toch goed gelezen wat het product kan, toch??? ze vinden het trouwens ook raar dat je boos word, als zij keer op keer op keer op keer zeggen dat JIJ aan het liegen bent over wat hun product kan en wat er over beschreven word in de product omschrijving???

En dit is dan een wereld speler die kwaliteit zou horen te leveren? Lijkt me meer een Zeeman die niet van zijn spullen afkomt, maar ben ervan overtuigd dat ik zelfs in de zeeman en de wibra nog beter geholpen word!!!
Ik plaats dit berich dan ook op alle website's van het samsung product in de hoop, dat ik mensen kan behoeden voor deze aankoop!!!

De reden dat het vol grammatica fouten staat is omdat ik pissed ben en gewoon in een ruk door schrijf, sorry daarvoor.

• Samsung BD-E8500

Heb jij ook een Samsung BD-E8500?

ik snap dat je boos bent op dit moment, maar had je je hiervoor niet kunnen behoeden door ook eerst een review te lezen?

Bovendien vind ik dit alsnog geen goede review omdat dit eigenlijk de "extra'tjes" zijn van de speler. Slikt hij wel gewoon je schijfjes? enz.
Voordat ik zulke apparaten koop download ik eerst altijd de handleidingen, gewoon van de website van Samsung.

Wat betreft de eerste klacht, dat je geen twee betaalde kanalen tegelijk kunt opnemen. Klopt, dat staat ook in de handleiding, zie blz 57.(hieronder heb ik de citaten en paginanummers weergegeven).

Wat betreft die remote access, dat lees ik op de site inderdaad ook, in de handleiding nergens...Kan ook op de website nergens vinden hoe dat dan zou moeten en wat voor software je daarvoor nodig hebt.

Dual view op de tablet zou moeten werken via de App Smart View. Dat is niet specifiek voor deze speler, maar is op heel veel Samsung apparaten beschikbaar. Moet je wel die app installeren op je mobiele apparaat en dat wil niet op iedere tablet, op mijn P1000 kan ik geen Smart View installeren.

Al met al is het een onduidelijk apparaat. Wat wordt verstaan onder "betaalkanaal"? Een gecodeerd kanaal? In de HDD-recorder die ik van mijn provider heb (UPC) dien ik een CI kaart te steken. Dan kan ik wel twee HD-kanalen tegelijkertijd opnemen. In mijn TV heb ik ook een CI+ module en zo kan ik dan ook nog een HD-kanaal bekijken. Gebruik van de CI+ module wordt niet duidelijk beschreven in deze handleiding.

Al met al worden deze apparaten steeds geavanceerder en het zijn de verkopers die je goed advies zouden moeten kunnen geven. En juist dat is wat je van een gemiddelde verkoper niet meer mag verwachten.

Groet, SoaD.

"CI CAM met CI- of CI+ kaarten worden in sommige landen en regio's niet ondersteund. Controleer dit bij uw geautoriseerde verkoper." [14]

"Dit product werkt met CI en CI+ CAM. Bij bepaalde lokale DVB-T-installaties is dit product echter mogelijk niet volledig compatibel met alle typen CAM". [32]

"Twee verschillende betaalkanalen tegelijkertijd opnemen,wordt niet ondersteund". [57]

"Dual View. U kunt het tv-kanaal afspelen vanaf uw mobiele apparaat dat aangesloten is op Samsung BD-Combo. U kunt op uw mobiele apparaat hetzelfde tv-kanaal of een ander kanaal bekijken dan geselecteerd op uw tv, en dat op hetzelfde moment. [...] U kunt geen twee verschillende kanalen op de BD-HDD Combo en het mobiele apparaat bekijken als dat
betaalkanalen zijn." [64]
Nog even over remote access. Dat de helpdesk niet weet of je apparaat die functie heeft zegt niet veel. Ik heb vorig jaar een Smart TV gekocht met 2nd TV optie. Toen ik de helpdesk belde om te vragen hoe ik dat dan aan de gang kreeg wisten ze niet wat ik bedoelde. Toen ik dat had uitgelegd was de reactie "Ja dat zou leuk zijn als dat apparaat dat kon, hè!" (Zie mijn post bij de discussies over Samsung D7000)

Weinig links kunnen vinden. Op de site van Plasmadiscounter is een plaatje te zien waarbij de bestanden worden opgeslagen in de cloud? Zo kan ik ook alles remote accessible maken!

heeft er niets mee te maken, daarvoor koop ik het product, verder was er nog geen review toen ik hem kocht
Je kraakt een product helemaal af omdat één, naar ik aanneem, extra functie niet werkt. Ik begrijp dat dat vervelend is, het feit dat de klantenservice slecht is draagt daar natuurlijk aan bij, maar het je bekijkt het product niet in zijn algemeenheid.
We kunnen deze tekst dus eigenlijk nauwelijks serieus nemen als we een goed beeld van het product willen krijgen.

Ik ben niet echt goed thuis in de Blu-Ray speler wereld, maar het lijkt mij ook belangrijk dat zo'n ding vlug werkt, goed dvdtjes afspeelt, geen lag heeft... Daar willen we graag wat meer over weten, je kan een product niet afkraken op één brakke functie.
gast,

heb jij wel gelezen wat er staat, de dual tuner werkt niet, de remote acces functie werkt niet, de thuis dualview op een tablet werkt niet en dat waren nou juist de zaken die ik zocht in een dvd/blu-ray/hdd speler, ik betaal er ongever 450 euro voor, dan mag toch verwachten dat dit alles naar behoren werkt en niet dat mij vervolgens verteld word dat die functie er niet op zit terwijl het overal beschreven word!!!!
Dus als ik het goed begrijp, betaal jij liever 500, zodat je maar de helft van de fucties die het apparaat heeft, kan gebruiken??

Je koopt tocht ook niet een flatscreen, die HDMI uitgangen heeft, die niet zijn aangesloten, zijn ook maar extraatjes toch? of een 3d tv die geen 3d lat zien. snap niet helemaal hoe jij nadenkt over producten, sorry
Ik weet niet hoe het bij een blu-rayspeler werkt maar bij de Tv download je de firmware naar je computer, en dan pak je de bestanden uit op een USB stick. Dan de stick in de TV (zal bij jou de Blu-rayspeler zijn) en dan via het menu naar update USB.

Ik ken jouw BD-E8500 niet, dus heb de handleiding ook niet gelezen maar ik weet haast wel zeker dat je aan een twintuner in Nederland niks hebt omdat alle digitale zenders gecodeerd worden uitgezonden (staat in de handleiding). Maar ja, Samsung maakt natuurlijk niet een blu-rayspeler ALLEEN voor Nederland. Dus, in andere landen zal het prima werken.

Bij Samsung kent men inderdaad de 'kunst van het niet vertellen' heel goed. Wat wil je, Samsung kan het..... alleen niet in Nederland.

Ik weet ook niet wat ik bij cerificering van Ziggo m.b.t. dual view moet voorstellen? Wel dat de BD-E8500 geschikt wordt/is gemaakt voor CI+.

Kijk zelf lees ik eerst een aantal recenties voordat ik iets koop. Ik zal deze dus, zeker niet kopen, als ik jouw verhaal zo lees. Wil ik eerst weten wat wel en wat niet werkt.

Ik heb zelf een Samsung TV en ben regelmatig in gevecht met de mannen van Samsung WebCare. Wat mijn beeld is van Samsung is: Samsung maakt een product, en dat is het. Of jij als koper iets wil, het interesseert ze geen laars.

[Reactie gewijzigd door GerCor op 9 mei 2012 23:20]

sorry, maar heb UPC gehad en daar had ik een dual tuner die gewoon werkt dus het is mogelijk in NL alleen samsung presteerd het om zoiets toch gecertificeerd te gan krijgen, terwijl het niet werkt.
Ja, maar in de handleidng staat vast en zeker dat het bij een Samsung toestel NIET werkt omdat de zenders gecodeerd worden uitgezonden. Ik heb zelf ook een HUMAX 5050 met dual tuner (Ziggo). Werkt perfect hoor. Dus, dat het in Nederland kan ... dat weet ik ook.
ja helaas, maar ze boden me de optie: koop nog een smart card, met een ci+ kaart, stop die in je tv en je kan meerdere zenders kijken??? koop toch een product met dual tuner omdat in een apparaat te kunnen en niet dat ik dan als nog mijn tv als tuner moet gebruiken, want dan heb ik dus ook niets aan mijn PIP(picture in picture), want die werkt dus niet.
Dat PIP werkt wel (bij mijn TV tenminste) maar dan blijkt, als je het uitprobeert dat Samsung bedoelt. Je kijkt naar een TV zender (interne tuner) en dan kun je via PIP naar een externe bron kijken, zoals een XBox of een Blu-Rayspeler.

Alleen .... wie gebruikt er nou PIP?

[Reactie gewijzigd door GerCor op 9 mei 2012 23:49]

ik en nee, je kan normaal ook kijken naar een andere zender via pip, had ik ook op mijn 50 inch samsung plasma. maar die heb ik niet meer. en een ongecodeerd signaal kan ik dan weer wel via pip kijken, maar ik kijk daarvoor te weinig NL1
Volgens de review staat het in de handleiding , het staat op de verpakking en op de website van Samsung. Maar zelfs als het wel in de handleiding zou staan, maar op alle andere plekken verkeerde informatie zou staan, is het in de handleiding te laat. Je hebt het product al gekocht, en je mag dan verwachten dat specificaties die je redelijkerwijs kan varwachten, zonder voorbehoud werken.
ik normaal ook maar idt is de eerste review pas helaas :'(
In mijn opinie is het niet een volledige review, maar ik kan de ergenis en de uitlatingen wel begrijpen. Als je een product koopt vanwege geclaimde specificaties, verwacht je dat het werkt.
Als je dan ook nog zulke raket-ingenieurs aan de lijn krijgt is het een slecht product, met een nog slechtere service. Iedereen kan deze review downraten, maar feit blijft dat het heel veel beter is dan wat Samsung hier heeft laten zien. Dat het product niet werkt, is tot hier aan toe, maar het callcentre was een tweede kans voor Samsung. Ik denk dat dit callcentre dit heel goed moet gaan nabespreken, want dit is echt legendarisch slecht geweest.
goed zo johannes iemand di met open ogen kijkt, dank je
gast,

goed zo johannes iemand di met open ogen kijkt, dank je _/-\o_