LG E400 Optimus L3 Wit, Zwart Review

Ricodeventer 10 mei 2012, laatste update op 10 mei 2012, 9.418 views

LG E400 Optimus L3 Wit, Zwart

Pluspunten

• Design.
  • Android.
  • Wifi,
  • Redelijk snel.
  • Prijs.
  • Kleur

Minpunten

• 3MP camera.
  • - Scherm.
  • Geluid

Mijn eerste review. ;)

- Inleiding
- 1e indruk e.d.
- Software update
- Waarom de + punten?
- Waarom de - punten?

Ik ben Rico, ben 16jaar en dit is mijn review over de LG-E400(L3).
Heb de telefoon gekocht omdat ik toe was aan wat nieuws, dus vanmiddag de stad in geweest naar de mediamarkt even met wat telefoons mee gespeeld, zoals; de Galaxy Y, Galaxy mini en de Galaxy Gio.
Voelt allemaal wat goedkoper aan.
Vond het design ook niks, en heb verder nog niemand gezien met de LG L3, ik wil wat anders dan anderen.. .
Vele mensen denken dat het een slechte merk is, me pa waarschuwde nog van; kijk eerst goed en vergelijk wat je koopt en geen Alcatel, LG oid.
Was niet te spreken over de media-markt-prijs(129,99 8)7 ) dus ging rondneuzen in de stad kwam uit bij de kijkshop voor 99,99 (simlock HI).

M'n 1e indruk
Was dat het toestel er heel netjes uitzag, en natuurlijk dergelijke spec's voor mijzelf. 8-).
Deze review had ik thuis gevonden; http://www.youtube.com/watch?v=TaPxZ-HQE9E
De telefoon is serieus snel (voor mijn gevoel), kan alles aan, en voor dat geld (99,99) is het een leuk telefoontje !
Ik raad hem dan aan iedereen aan die een budget smartphone wil..

Software update

Je bent al upgrade-able van 2.3.4 naar 2.3.6,
Het leukste is dat hij binnenkort upgrade-able naar ICS is !!
Waardoor hij waarschijnlijk nog iets sneller is..

Waarom de + punten?

Het design vond ik in 1 blik al super, het heeft iets weg van de S2 (zonder die zilvere rand).
Natuurlijk is Android 2.3.6 een plus punt, het interface van android is al super, maar het beste is dat er veel apps en games te download zijn, zodat je hem kan customizen naar smaak.
Wifi heeft altijd voordeel, zeker met downloaden van apps e.d.
Het toestel is redelijk snel, het heeft een 800mhz cpu ingebouwd, dat is in tegenstelling tot mijn oude telefoon, de Nokia n900 die op 600mhz draait.
De prijs van het toestel bedraagt 99,99 (kijkshop) en je krijgt nog eens 20,- cashback bij LG dus 79,99, erg leuk prijsje aangezien dit een super toestel is.

Waarom de - punten?

De camera is echt een super minpunt, het heeft 3megapixels. een 'downgrade' tegenover mn N900.
Zal vanmiddag even wat foto's en misschien video's oploaden van de kwaliteit..

http://i50.tinypic.com/2wnrzox.jpgEen foto van de LG's 'kwaliteit'
http://i50.tinypic.com/ajqqyx.jpg En een foto van de N900 'kwaliteit' (5mpx)

Het scherm is Capacitive Touch en het heeft 256.000 kleuren.
Het touch scherm is voor de rest erg fijn om met dikke vingers te werken. (aangezien ik redelijke dikke vingers heb..)

De speaker van de telefoon lijkt wel opgeblazen als je de telefoon volop zet..
De speaker kan het gewoon niet aan, zet je het geluid zachter dan is het geluid beter.
Verder wel heel helder geluid.

Ben tot nu toe erg tevreden over m'n koop, en ik denk dat het toch wel zo blijft.

Heb jij ook een LG E400 Optimus L3 Wit, Zwart?

Hee Rico!
Top dat je je waagt aan een review op Tweakers. Ook fijn dat er ook gereviewed wordt door een wat jongere doelgroep.

Maar in de toekomst zou ik je reviews wel iets uitgebreider doen.
Je zegt dat je erg tevreden bent met je product, maar je legt maar heel kort uit waarom.
Probeer in een volgende review iets uitgebreider bij alle plus- en minpunten stil te staan.
Dit kan je doen door bijvoorbeeld bij alle kopjes waar je sterren voor hebt gegeven (Bereik, gebruiksgemak,beeldkwaliteit etc...) even kort een beschrijving te geven over hoe je dat aspect hebt ervaren met je product.

Verder heb je al een goed begin gemaakt met een duidelijke indeling en goede + en - punten.
Ga zo door!
Weet je ook dat je nog 20 euro terug kan krijgen van LG ? Hier staan de voorwaarden : http://www.lgl3.nl/home.html :)
Dankje voor het commentaar, ik zal vandaag of morgen even alle + en - punten erbij behandelen. ;)

Die 20,- cash back daar wist ik nog niks van, dat ga ik vanmiddag even doen.
Zo da's al wat meer info..
Minpunt erbij gevonden.
Foto's toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door Ricodeventer op 10 mei 2012 15:45]

Aangepast..

Snap niet wat je bedoeld met het interface -> de interface
Het is niet HET interface maar DE interface.. verder heb ik zelf een foutje gemaakt:

dat is in tegenstelling van m'n oude telefoon (nokia n900, 600mhz) snel. -> Dat is in tegen stelling tot mijn oude telefoon, de Nokia n900 die op 600mhz draait, snel.

^deze is nu goed
het interface -> de interface

dus vanmiddag de stad in geweest naar de mediamarkt even mee gespeeld. -> je bedoelt de telefoon waar je mee hebt gespeeld denk ik? :9

[Reactie gewijzigd door silasje1 op 10 mei 2012 18:37]

Als je zo graag wil verbeteren, doe het dan wel goed.
niet goed? ik heb gewoon wat suggesties gegeven qua taalgebruik

edit zie het al

[Reactie gewijzigd door silasje1 op 10 mei 2012 18:36]

Hé prima review.

Alleen maak je niet duidelijk met welke telefoons je gespeeld hebt. Een (kleine) vergelijking tussen de verschillende (80-150 euro?) telefoontjes die je hebt "getest" zou leuk zijn. Er zijn best veel Android 2.3 budget telefoontjes op de markt met prima specs.

Voorbeelden zijn Galaxy Y, Alcatel 918 enzovoort. Wat heeft je doen besluiten om voor de LG te gaan? Scherm, processor, geheugen enz?

Daarnaast er zit nogal veel verschil tussen een Hi prepaid pakket en een simlock vrij pakket. Vaak heb je met een goedkope Simyo-achtige prepaid simkaart de meerwaarde van een simlock-vrije telefoon er zo uit. Hoe ervaar je dit in de praktijk? Of gebruik je alleen wifi internet en bel je niet veel? Of had je al een Hi abonnement?

Of heb je de simlock gewoon verwijderd?
Heb de Galaxy Y, Galaxy mini en de Galaxy Gio ook getest in de winkel..
Voelt allemaal wat goedkoper aan. Vond het design ook niks, en heb verder nog niemand gezien met de LG L3, ik wil wat anders dan anderen.. 8-).
Had eerst de LG L5 in m'n hoofd (4.0inch scherm, Android ICS e.d) Maar die was nergens verkrijgbaar in Deventer, en wou ook niet wachten op bestellen..

Verschil tussen m'n oude provider? Nee, heb hiervoor ook prepay Hi gehad, nu alleen nieuw nummer, Hi heeft een geweldige klantenservice. Gebruik thuis Wifi en buitenshuis 3G internet voordeelbundel van Hi.
Naja persoonlijk ken ik de mensen die LG hadden allemaal problemen ervaarde.. Dus ja ik snap best dat mensen liever geen LG willen hebben, voorbeeld een goede vriendin van me had bijv. de LG Arena genomen toen die net uit was.. Alleen maar problemen en problemen. Ging gewoon erg snel stuk, andere die had één van de eerste touchscreen telefoons van LG (ook high-end). Wel 3x teruggestuurd toen heeft hij bij de Phonehouse het mogen ruilen voor een andere.

Ander ding wat ik weer van Optimus 2x was dat de lader slecht was voor de telefoon, ging de accu dacht ik van stuk. Zeker dat laatste weten vele Tweakers ook wel daarom zijn de meeste ook huiverig hiervoor :)

Wat versta jij onder goedkoop aanvoelen? Je hebt kunststof en kunststof namelijk, Samsung heeft natuurlijk wel kwaliteit kunststof, merk ik gewoon bij mn S1 en S2, tig keer laten vallen.. Niks aan de hand.

Verder leuk dat je review maakte, zie je inderdaad niet vaak dat jongere Tweakers dat doen, natuurlijk is het niet uitgebreid maar het is altijd beter dan niets :)

Persoonlijk vind ik deze LG als ik de voorkant zie niet mooi, ik dacht eerst dat je het in een cover of doosje nog had. Tis mij iets te "blokkig" maar ja over smaak valt niet te twisten :) Je ziet inderdaad dat het geen 16 mil kleuren heeft, vind ook de layout niet zo mooi.. Maar ja ik ben misschien ook verwend met de High-End Android toestellen.

Verder hoor ik graag van je als deze telefoon over paar maanden nog steeds bevalt en vooral als niks stuk is gegaan. Veel plezier ermee verder :)
Hoe is de afleesbaarbeid van het scherm in de zon?
Helemaal vergeten, met de screenprotector super slecht, zonder screenprotector is het als nog slecht, je ziet wel wat maar niet veel..