Sapphire Radeon HD 7850 2GB OC GDDR5 Review

Joshu 19 mei 2012, laatste update op 19 mei 2012, 8.757 views

Sapphire Radeon HD 7850 2GB OC GDDR5

Pluspunten

• [*]Zuiniger, stiller en koeler
  • [*]Snelste in zijn prijsklasse

Minpunten

• [*]Ontbreken adapter voor aansluiten 2e DVI scherm
  • [*]6-pins power stekker aan achterzijde v.d. kaart i.p.v. de zijkant

Drivers en compatibiliteit Score: 5
  7. Energie verbruik, warmte en geluid
  8. Conclusie
  9. Todo lijst en changelog
--Update 19-05-2012--
Alle foto's die gebruikt zijn in de review en nog een paar meer van de kaart zelf zijn te vinden op http://s1157.photobucket....oshyui/Review%20HD7850OC/

2. Inleiding
Langzaam maar zeker ben ik bezig het upgraden van mijn Desktop systeem.
Dit systeem wordt voornamelijk gebruikt voor CAD modelleer werkzaamheden en het spelen van een spelletje op zijn tijd. Ik ben geen grote gamer en heb weinig kaas gegeten van overclocking, dus kan ook niet te diep ingaan op de overclock-aspecten. Deze 7850OC vervangt een Sparkle GTX260 Core 216 - 55nm, welke opzich nog prima mee kan maar nu mooi doorgeschoven kan worden naar de volgende computer.

Eigenlijk was ik ook gewoon op zoek naar een kaart die een leuke grafische boost kan geven aan mijn spellen zonder gelijk de jackpot uit te geven. Voor mezelf had ik dan ook een budget gesteld tussen de 200 en 250 euro. Al snel kwam ik uit op de 560GTX-Ti of de 7850OC, die qua prijs nagenoeg gelijk zijn. Hieronder even een rijtje van de vergelijking die ik persoonlijk gemaakt heb.

560GTX-Ti
+ Bekend met andere nVidia kaarten
+ langer op de markt
- langer
- trager bij meeste games (bron)

HD7850 OC
+ Nieuwer (dus beter?!)
+ Een keer iets nieuws proberen
+ korter
+ sneller
+ zuiniger (bron)
- Minder lang op de markt, dus grotere kans op bugs e.d
- 6-pins power stekker aan de achterkant v.d. kaart i.p.v. de zijkant

De HD7850 OC heeft dus het meeste pluspunten waarbij natuurlijk de hogere framerates het grootste verschil maakt. Persoonlijk heb ik dan voor de OC versie gekozen om toch net iets meer uit de kaart te halen, zonder dat ik mezelf moet gaan verdiepen in overclocken.

Hierbij ook nog even de link naar de website van Sapphire, over deze HD7850 OC.

3. Verpakking

verpakkingverpakking

De doos is simpel en to the point, zonder al te veel poespas.
Voorop staat een afbeelding van soldaat met daarbij wat belangrijke features, de achterkant toont daarnaast nog een klein verkoop verhaaltje, featurelijst en wat er allemaal in de doos zit.

Alle inhoud zit verder verpakt in een stevige kartonnen doos, waarbinnen alles redelijk strak zit zodat het weinig kan bewegen. Alle kabels zitten nog individueel in een plastic verpakking en de kaart zelf zit in een anti-statische zak met daarop een grote sticker waarop staat dat de kaart een 6-pins aansluiting van de voeding moet hebben (zie ook de foto hieronder bij de inhoud).

4. Inhoud
inhoud
Excuus voor de slechte foto(s), ik heb helaas alleen mijn telefoon ter beschikking.

De inhoud van de doos zoals je hier boven op de foto ziet, boven naar beneden en links naar rechts:
  • De Sapphire HD7850 OC op zijn antistatische zak
  • Driver cd-rom met daarbij in de verpakking een sticker waarop staat "Fueled by Sapphire"
  • DVI - VGA adapter
  • Mini DP - HDMI adapter
  • Crossfire bridge
  • Quickstart guide
  • Product registration kaart
  • Molex - 6-pins power addapter
De inhoud van de doos is zoals ik hem verwacht had. Op de website van de Sapphire staat namelijk te lezen wat er in de doos zal zitten. Hierbij staat alleen de DVI - VGA adapter niet genoemt, maar sowieso ik vraag me af hoeveel mensen deze nog daadwerkelijk gebruiken als ze een videokaart kopen van dit kaliber.

Wel had ik graag gezien dat ze de HDMI to SL-DVI Adapter toegevoegd hadden aan het pakket, aangezien ik zelf mijn twee monitoren aansluit via de DVI stekker. Gelukkig had ik zelf nog een een HDMI - DVI kabel liggen waardoor ik toch vooruit kon.

5. Installatie

ingebouwd

De installatie was weinig bijzonder. De kaart was korter dan mijn oude wat het makkelijker maakte om eventuele kabels er goed langsaf te leiden. Mijn enige twijfel zat hem in de power aansluiting die aan de achterkant zit, maar er is zoveel ruimte over aan de achterkant dat deze kabel geen enkel probleem vormde en ook niet onder spanning staat.

--Update 19-05-2012--
Voor mensen met een kortere kast kan ik me voorstellen dat het lastig is om de kabel aan de achterkant van de kaart goed weg te werken, aangezien het niet de dunste kabels zijn en ze zich dus niet heel makkelijk in een bocht laten wringen. Persoonlijk ben ik er geen fan van, als er door deze kabel een constante druk op de kaart zou staan, wat ik me dus wel voor kan stellen in een kleinere kast.

Na ook de DVI en de HDMI kabel aangesloten te hebben heb ik het hele zootje opgestart en eenmaal in windows gelijk via de website de laatste drivers gedownload.
Tijdens de installatie van de drivers probeerde ik de twee schermen in extended modus te zetten (dus twee schermen langs elkaar waarbij de rand van het ene scherm overloopt in het andere) maar windows zag slechts een scherm, terwijl ik wel op beide beeld had (gekloond). Hierdoor begon ik even te twijfelen of mijn manier van gebruik met de DVI en HDMI uitgang wel ging werken, maar na het installeren en opnieuw opstarten bleek alles perfect te werken zoals ik het wou.
De bios en bootschermen laat hij op beide monitoren zien, iets wat vroeger maar op 1 van mijn schermen verscheen en waar ik dus nog wel eens last mee had als ik de stekkers verkeerd om aan had gesloten.

6. Gebruik

6.1 Catalyst Control Center
Het Catalyst Control Center, zoals de aanstuur software heet, is voor mij duidelijk en bied alle functies die ik zou willen zien.

Voor het gebruik van meerdere schermen wordt er onderscheid gemaakt tussen "Desktop" en "Eyefinity" groepen.
Met mijn twee schermen in een desktop groep werken ze zoals ik gewend was vanuit windows, ze worden uitgebreid waarbij het einde van beeldscherm 1 het begin van beeldscherm 2 is. Hierbij hebben ze allebei een aparte resolutie van (in mijn geval) 1680x1050 pixels.
Met de schermen in een Eyefinity groep worden ze gelinkt tot 1 scherm wat een totale resolutie heeft van de twee schermen opgeteld. Belangrijk verschil is dat ze ook door windows worden gezien als 1 "scherm". Met maar twee schermen betekent dit dat het middelpunt eigenlijk aan de rand in het midden van de twee schermen ligt, waardoor dit niet prettig werkt zeker bij fullscreen applicaties en dus ook games.

Verder biedt men de mogelijkheid om nog een aantal andere factoren in te stellen, zoals een kleur compensatie, video stabilisator en convertor, 3D applicatie instellingen en geluidsinstellingen via de display uitgangen. Hier maak ik geen gebruik van.

Onder het tabblad "performance" zit AMD's OverDrive verstopt. Hiermee kun je een paar basic overklok instellingen aanpassen zoals de GPU en Memory clock, manual fan control en Power control.
Bovenaan de pagina staat ook nog een overzicht met de huidig ingestelde snelheden, belasting, temperatuur en fan speed.
Het programma bied ruimte voor een GPU overclock tot 1050 MHz en een memory overclock tot 1450 MHz. De Power control slider gaat van -50% tot +50%, hoewel ik niet echt een idee heb wat hier nu mee bedoelt wordt. De help functie die bij het programma zit is ronduit karig, met alleen maar de stappen uitgelegd om tot een gewenste actie te komen, maar niet het hoe of waarom van de actie zelf. Van de andere kant zal iemand die zich bezig houdt met overclocken, wel weten wat hij doet of genoeg informatie kunnen vinden via google.

6.2 Benchmarking en games
Zoals ik bij de inleiding al vermelde ben ik niet zo'n fanatieke gamer, de spellen die ik speel zijn vaak ook niet de nieuwste en eigenlijk kon mijn oude video kaart deze nog redelijk draaien op medium settings.
Één ding waar ik wel specifiek van af wou is het opnieuw renderen van graphics bij grote speelgebieden in bijvoorbeeld Civilization 5 of The Sims 3. Dit was niet zozeer storend voor het spelen maar het deed wel afbreuk aan mijn spelbeleving. Ik hoop en verwacht dat dit opgelost gaat worden onder andere door het grotere geheugen van deze videokaart (2GB) t.o.v. mijn oude (896MB).

Hieronder eerst een lijst met de gebruikte settings per game en de resultaten.

Civilization 5 settings:

The Sims 3 settings:
Kwaliteit van weerspiegelingen: Spiegels & Water
Animaties soepeler maken: Aan
Geavanceerde rendering: Aan
Alle kwaliteiten op hoog behalve;
Gedetaileerde kavels: 4
Simdetail: Zeer hoog

Frames Per Second voor diverse games
FPS min-max-avgCivilization 5 ~[FPS]Skyrim ~[FPS]The Sims 3 ~[FPS]
Sparkle GTX 2600* - 33 - 18.820 - 61 - 23.521 - 119 - 76.3
Sapphire HD7850 OC0* - 62 - 3622 - 62 - 57.427 - 221 - 134.5
Verbetering in average FPS+17.2+33.9+58.2

Bij het draaien van Civilization had ik het grootste probleem met het steeds opnieuw renderen van graphics op een grote map. Meer nog dan een hoger frame rate vond ik het hier belangrijk dat het overschakelen tussen verschillende gebieden op de kaart vlotter zou gaan. Hierin merk ik heel duidelijk verbetering. Het spel werkt met een hexagonaal patroon genaamd "Tiles" en op deze tiles kun je dan een stad bouwen, je eenheden verplaatsen of een kleine uitbreiding bouwen die een positief effect heeft op je stad. Voorheen zag je dat de map compleet opnieuw opgebouwd moest worden als je naar een ander stuk toe ging met je beeld, alleen de steden bleven dan staan. Dit zorgde voor best wel wat lag in de gameplay omdat je steeds moest wachten tot de render klaar was voor je je opdrachten kon geven.
Deze lag is nu zo goed als weg dankzij de nieuwe videokaart. Alle actieve elementen (steden, units, verbeteringen) staan meteen op je scherm zodat eigenlijk alleen nog maar de texture van de tile zelf geladen hoeft te worden. Dit gebeurt dan binnen een seconde of twee bij een maximaal uitgezoomd beeld, een hele verbetering dus. Ditzelfde effect is gelukkig ook bij The Sims 3 duidelijk zichtbaar.

*Bij beide kaarten zie je een minimum framerate van 0, dit komt omdat de quicksave toets van het spel onder F11 zit, net zoals de benchmark knop van FRAPS. Aangezien dit voor beide kaarten gelijk is heb ik het laten staan aangezien het wel eerlijk vergelijkt.

6.3 Furmark
Alle tests zijn uitgevoerd met Furmark v1.10.0.
Hiervoor gebruik ik zowel de 720P preset, als een burn-in test met resolutie van 3360x1050 (2* 1680x1050) en 4x MSAA. Deze tweede test zal in het vervolg "burn-in load" heten en gebruik ik meer voor het maximale energie verbruik, temperatuur en geluids overlast.

GTX260 720P preset Furmark score: 1194 points, 19FPS average.
HD7850 OC 720P preset Furmark score: 3144 points, 52FPS average.

Al met al ben ik er zeker op vooruit gegaan met deze kaart, hoewel dit natuurlijk niet meer dan verwacht was als je het gaat vergelijken met een videokaart uit de eerste helft van 2009.
Het is gemiddeld ongeveer een verdubbeling qua FPS en dat is meer dan ik had verwacht (bij de gelezen reviews niet zozeer op de FPS cijfers gelet, aangezien ik meestal toch andere games speelde dan in de review stonden).

7. Energie verbruik, warmte en geluid

Het verbruik wordt gemeten met een Zalman ZM-MFC3. Deze fan controller heeft een losse unit die je tussen het stopcontact en de voeding in stopt waardoor het verbruik van het gehele systeem gemeten wordt. Ik heb geen andere manier van meten en kan dus ook de nauwkeurigheid hiervan niet bepalen, maar het lijkt me goed genoeg voor een duidelijke indicatie.

De temperaturen en fan speed zijn gemeten met CPUID Hardware Monitor voor de GTX260 en Catalyst Control Center voor de HD7850 OC.

7.1Verbruik en temperaturen
Energie verbruikidle schermen uit ~[W]idle schermen aan ~[W]furmark 720P preset ~[W]furmark burn-in load ~[W]
Sparkle GTX 260107120248280
Sapphire HD7850 OC99105217202

Warmte productie / fan speedidle schermen uit [°] / [%]idle schermen aan [°] / [%]furmark 720P preset [°] / [%]furmark load [°] / [%]
Sparkle GTX 26042 / 40%46 / 40%67 / 40%80 / 55%
Sapphire HD7850 OC29 / 20%30 / 20%59 / 28%61 / 31%

Wat betreft het energie verbuik ben ik erg blij verrast, ik had wel gelezen dat het verbruik minder zou zijn en het gebruik van 1x 6-pin stekker zegt ook al een hoop, maar toch.

Het valt op dat de kaart onder de burn-in load omstandigheden minder energie verbruikt dan de 720P preset test, terwijl hier bij de oude kaart het omgekeerde het geval was. Beide tests zijn op de nieuwe kaart meerdere malen uitgevoerd maar de waarde blijven nagenoeg gelijk. Hoe dit komt is mij op dit moment een raadsel.

Het is wel fijn om te zien dat de kaart zichzelf in idle (met schermen aan) terugclockt naar een GPU clock van 400MHz, waardoor ook de VDDC van 1.075V naar 0.9V kan dalen.

De warmteproductie is ook een stuk minder dan ik gewend was, een prettig gevoel.

7.2 Geluid
Aangezien ik geen enkele manier heb om het geluid te meten blijft dit bij een mening gebaseerd op mijn systeem. Persoonlijk vind ik het een genot dat je de kaart niet hoort, ook al moet hij flink aan de bak.
Mijn oude kaart draaide de ventilator standaard op 40% en ging in load door naar de 55% fan speed. Dit laatste was duidelijk te horen boven de rest van mijn componenten uit en was irritant aanwezig als er even een stilte viel in het geluid van het spel.

De HD7850 draait standaard echter maar op 20% fanspeed en tijdens het gebruik en het testen heb ik hem niet boven de 31% uit gekregen. Hierop bleef de kaart ruim onder het geluid van mijn andere componenten.
Als ik door middel van AMD OverDrive de snelheid handmatig aanpas dan begin ik de ventilatoren van de videokaart zo rond de 40% een klein beetje te horen, maar nog zeker niet op een storende manier. Dat betekent dus dat er zelfs nog meer dan voldoende koelingsmogelijkheid overblijft voor de kaart voordat je hem überhaupt begint te horen.
Als je de fan speed handmatig op 100% zet dan klinkt het wel alsof er een vliegtuig aan het opstijgen is, maar dat was meer om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen.

8. Conclusie

De snelheid bij de games die ik speel is meer dan uitstekend te noemen, iets wat ik mijn investering van ruim 200 euro echt wel waard vind. Met name de verbetering in het niet steeds opnieuw grote stukken van de spelomgeving moeten renderen, is voor mij erg prettig.
In de loop van dit jaar komen er onder andere nieuwe versies uit van Sim City en X3, waar ik naar uit kijk. Met deze grafische kaart zie ik deze spellen met vertrouwen tegemoet. Ik verwacht er dan ook weer minstens 2 jaar tegenaan te kunnen.

Ik heb verschillende reviews gelezen waarin men ook het energie verbruik en de warmte- en geluid productie bespreekt, en ik ben dan ook blij dat dit nu ook voor mijn systeem een stuk verminderd is. Het is toch een fijn gevoel dat er nu flink minder energie verbruikt wordt door mijn desktop en ook dat het daarbinnen een stukje koeler blijft allemaal.

Mochten er nog vragen, opmerkingen of specifieke wensen zijn m.b.t. deze review dan hoor ik het graag en zal ik mijn best doen deze te verwerken.

9. Todo lijst en changelog

--Update 19-05-2012--
* Opmerking omtrent achter-aansluiting v.d. 6-pins power aansluiting toegevoegd ter verduidelijking van punt 5.
* Juiste monitoren toegevoegd bij de gebruikte hardware
* Link naar het Photobucket album toegevoegd.

Heb jij ook een Sapphire Radeon HD 7850 2GB OC GDDR5?

Ja, ik zit enorm te twijfelen tussen de 6850 en de 7850. Ik kan moeilijk beoordelen of de 7850 het prijsverschil rechtvaardigt. Als hij ietsje in prijs zakt, issie voor mij.
Een 6850 blijft voor het geld nog steeds een erg mooie kaart. De opvolger in de 7xxx serie is de 7750 en / of 7770 en die stellen to be honest een beetje teleur.

Je haalt echt meer performance uit de 7850, geen twijfel. En nog steeds tegen goede stroom-prestaties verhoudingen... Maar of die performance jou 95,- euro waard is moet je echt zelf beslissen :).
Of het de extra investering waard is, dat blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keuze.

Laatst kwam ik deze review tegen in mijn zoektocht naar de 7850: http://hexus.net/tech/reviews/graphics/36269-amd-radeon-hd-7850-vs-6850-vs-5850-clocks/
Hier proberen ze zoveel als mogelijk de kaarten op dezelfde snelheden e.d. te clocken om zo te kijken wat voor verschillen er nog meer zijn, persoonlijk vond ik het wel interessant om te lezen.

Persoonlijk ben ik toch gegaan voor de 7850, ook omdat ik verwacht dat ik het hier langer mee vol kan houden voor ik weer op zoek moet/ga naar iets nieuws.
Tegenwoordig hebben alle videokaarten (wat betere) een 6-pins aansluiting !

Ik vind het wel een zeer goede review ! en je hebt me overtuigd,
aangezien de MSI twin frozr 7850oc nergens te krijgen is !
Tegenwoordig hebben alle videokaarten (wat betere) een 6-pins aansluiting !
Ik snap dat iedere videokaart een 6-pins aansluiting heeft, dus ik snap je opmerking niet helemaal.

Mocht je doelen op het puntje wat ik heb genoemd bij de negatieve eigenschappen:
Ik bedoel hier dat de locatie van de aansluiting niet voor iedereen even handig kan zijn. Voor mensen met een kortere kast kan het lastig zijn om de kabel goed achter uit de kaart te laten komen zonder dat er te veel druk op de kaart komt te staan.
Ik heb dit ook even wat duidelijker gemaakt in de review zelf.

Maar ik ben blij dat je wat hebt gehad aan mijn review :)

[Reactie gewijzigd door Joshu op 19 mei 2012 10:30]

Mooie review! Heb de kaart nu uiteindelijk ook besteld. Ben jaloers op je kast btw! Die van mij is een mengelmoes aan kabels.

Heb zelf een Antec 900 met 3 hdd en 1 ssd. Onderin mijn kast is het dus één massief blok met kabels vanaf de voeding. Mag ik weten welke kast je hebt? Is dat de CM 690 zoals te lezen in je andere review?
Fijn dat je er iets aan gehad hebt, ik ben benieuwd of hij jou net zo bevalt als hij mij bevalt.

Het is inderdaad de CM 690, maar dan wel de Advanced II USB 3.0 uitvoering.
Hier even de complete lijst: http://tweakers.net/gallery/334249?inv_id=271148#tab:inventaris

Persoonlijk vind ik nog dat er vrij veel kabels lopen, maar dat komt ook door de fan controller. De meeste kabels lopen wel netjes weg maar dat betekent wel dat de andere kant (niet moederboord kant) een enorme brij van kabels is.

Mocht je meer info willen dan stuur maar even een DM
Mooie review en ik ben om, dit wordt mijn vervanger voor mijn HD4850
Zo te lezen zat hier dus geen HDMI kabel en HDMI naar SL-DVI aapter bij. Volgens de Sapphire website zitten die alleen in de full-retail SKU. Ik vroeg me af of die wel in Nederland verkrijgbaar is?
Klopt.
Volgens mij heb ik destijds ergens gelezen dat deze versie niet in Nederland te verkrijgen is, maar ik kan zo snel niet vinden waar ik dat gelezen heb.

Nou zijn deze accessoires natuurlijk wel goed te verkrijgen en ik had toevallig nog een hdmi - dvi kabel liggen.
Maar het zou mooi zijn geweest als je in een keer met alles aan de slag kan.
Ik heb een vraagje, welke drivers kan ik het beste voor deze videokaart gebruiken. Gewoon de amd drivers op de site downloaden of die van de sapphire site?
Oeh, dat is een vraag waar ik even goed naar moet kijken.
Ik ben niet iemand die hier echt verstand van heeft. Als er een nieuwe driver versie beschikbaar is dan installeer ik deze maar verder doe ik er niet zoveel mee, dus geen Beta drivers o.i.d. (normaal gesproken).

Op dit moment gebruik ik de standaard AMD drivers gedownload via de AMD's Catalyst Control Center.
Ik merk af en toe echter wel glitches in het beeld en heel soms valt het beeld een paar seconden weg. Ik durf niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is dit begonnen na de laatste update ( AMD Catalyst 12.10 van 22 oktober).
Dit is de eerste keer dat ik iets merk van glitches of iets soort gelijks en daarom durf ook niet met zekerheid te zeggen dat ze door de videokaart / drivers komen, dus laat dit je niet tegenhouden om het toch een te proberen. Eigenlijk ben ik wel benieuwd of er meer mensen dit hebben.

Tijdens mijn zoektocht naar een antwoord, ben ik de 12.11 Beta drivers tegen gekomen en deze heb ik nu een halve dag geinstalleerd staan. So far so good, ik heb nog geen nieuwe foutjes kunnen ontdekken dus ik vermoedt dat mijn probleem opgelost is.

Als ik ga kijken op de website van Sapphire dan valt mij meteen al op dat ze achterlopen. De laatste versie van de Catalyst Control Software die zij aanbieden is een Beta van 12.9. Dit terwijl AMD al de niet-Beta versie van 12.10 uitgeeft.
Ook kan ik nergens iets vinden over mogelijke aanpassingen o.i.d. die Sapphire aan deze software/drivers heeft gedaan. De enige highlights die ze aangeven bij hun laatste versies zijn dingen die AMD heeft verbeterd.

Mijn persoonlijke conclusie is dan ook dat Sapphire alleen maar een verouderde versie van AMD's software aanbiedt, zonder daar iets aan te veranderen of uberhaupt echt aandacht aan te schenken. De nieuwe 12.10 release van AMD is immers al sinds 22-10-2012 uit en zij werken nog met een Beta versie die uitkwam op 05-10-2012.
Persoonlijk zou ik dus gaan voor de drivers op de AMD website, zodat je de laatste versie te pakken hebt. Zeker omdat er nog wel eens berichtjes voorbij komen dat men door aanpassingen in de drivers redelijke snelheidswinsten kan behalen bij de laatste games.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ik heb de XFX HD7850 Double Dissipation, en ik ben zeer tevreden over de 7850 chipsets.
@Joshu ik hem lip sync problemen met deze kaart. Als ik een spel speel en er zijn video's dan loopt het geluid 2 seconden achter op de lip synchronisatie. Heb dit nu met drie spellen farcry 3, assassins creed 3 en hitman absolution. Heb jij dit probleem ook?
Ik moet zeggen dat me dit nooit opgevallen is.
Zelf heb ik Far Cry 3 gespeeld en er speelt ook nog wel eens iemand Hitman Absolution op, maar ik heb dit probleem nog niet gemerkt of van die ander gehoord.
Mocht ik de spellen de komende dagen nog spelen dan zal ik er eens op letten, maar eigenlijk speel ik de laatste tijd minder.

Zelf draai ik 12.11 drivers die hij automatisch gedownload heeft op 19-11-2012.
I.c.m. het moederbord audio systeem zoals hierboven in de review staat en een 5.1 surround setje.

-- edit 2013-01-01: Ik heb zojuist nog even wat Far Cry 3 gespeeld maar niet gemerkt van het probleem dat jij schetst.

[Reactie gewijzigd door Joshu op 1 januari 2013 11:43]

Hoi,

Ik wil graag deze review plaatsen op Plazilla.com en Ciao-shopping.nl
Ik wil dus eerst even eerlijk toestemming hebben.
Dus hierbij, mag ik deze review gebruiken om te posten bij die sites?
Ik zal de bronnen vermelden.

Gr SwintonNL
Dit lijkt me geen goed idee, het is niet de bedoeling dat een ander gaat profiteren van mijn werk wat ik voor T.net gemaakt heb.
Oké, is goed.
Ik zal het niet doen :D