Specificaties 1,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia C1-01 Zwart Review

Komerad 7 mei 2012, laatste update op 7 mei 2012, 719 views

Nokia C1-01 Zwart

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • Volume best ok

Minpunten

• Oortjes zijn iets te groot waardoor ze in combinatie met gehoorbescherming steeds loskomen.
  • Onmogelijk om playlists via pc (nokia software) aan te maken en aldus te gebruiken.
  • MP3 speler zwaar bugged, duplicate lege playlists die niet meer te verwijderen zijn zelfs niet door fabrieksresets noch software herinstallaties.

Ik heb deze telefoon gekocht voornamelijk voor de telefoon/mp3 speler combinatie aan een aantrekkelijke prijs.
Echter is het toestel een grote nachtmerrie.

Ik gebruik de nokia software (heb al verschillende factory resets, herinstallaties van software gedaan) om playlists aan te maken.

Echter is het resultaat steeds hetzelfde :
De muziek staat wel degelijk op de telegoon (memory card)
Maar de playlists blijken leeg te zijn.
Volgens de playlist details staan de playlists op het device memory.
De playlists zijn zichtbaar zonder memory card.
Aangezien de playlists op de telefoon leeg blijken is het ook onmogelijk om playlists af te spelen.
Bij synchronisatie met de pc(nokia suite) maakt hij dubbels aan.
Het is onmogelijk om playlists te deleten op de telefoon "delete ok" maar ze blijven wel staan.

Ik heb de helpdesk van nokia via de website van nokia proberen bereiken meer dan een maand geleden.
Nooit antwoord gehad.

Ik ben hem al een maand kwijt geweest omdat ik hem met dit probleem binnengegeven had bij vandenborre en ik heb hem in identieke staat terug gekregen.

Zeer korte beschrijving als telefoon/mp3 player : goedkope BROL

Heb jij ook een Nokia C1-01 Zwart?

Deze review is niet eens 1 ster waard!

Ontopic: stel eens samen wat je er allemaal mee hebt geprobeerd en maak (tot zovermogelijk) een bewijs, zoals:

"1 Issue 1: GEEN PLAYLIST, ik heb geprobeerd:

- playlist te importeren via windows/linux/mac
- op de mobiel zelf een playlist gemaakt (of geprobeerd)
- (DIT kan nog wel eens een mogelijke oplossing zijn) Ik heb mijn toestel GEUPDATE, maar dat mocht ook niet helpen.

Dingen die wel GOED werken zijn:

- Geld verspillen aan deze type model, bereik werkt niet, data verbinding werkt niet etc"

Als je dat eens in je review plaatst dan zou dat naar mijn mening al 3 sterren waard zijn (ik dnek ook volgens meerdere tweakers)! Vat overigens mijn commentaar niet op als kritiek, maar als feedback ;)

[Reactie gewijzigd door BartezZz op 7 mei 2012 19:30]

Ben het er wel mee eens.
Kan begrijpen dat iemand droevig wordt van een feature die niet goed werkt, maar om een "review" te maken met alleen het "gezeur" dat ... niet werkt is meer iets voor GOT.
Oftewel, hier op het forum om advies vragen.
Ik heb aangegeven de telefoon als telefoon/mp3 te beoordelen en dus niet de games, mail camera enzv.

Wat ik geprobeerd heb? Mp3 playlists aan te maken via de pc (nokia suite) op windows. Ook via het toestel zelf, wat overigens wel werkt (de nummers komen wel in de lijst terecht.) maar omdat dit slechts nummer per nummer werkt gewoon enorm inefficient.

Getest in zowel ovi mode als usb mass storage. Wat kan ik verder meer uitleggen over :
Playlist aanmaken in de nokia suite en die kopieren naar de telefoon?

Het is zelfs zo dat na een "factory reset all" met/zonder (ja ik heb werkelijk alle combinaties al uitgeprobeerd) de lege playlists steeds blijven terugkeren, ik kan ze dan ook op geen enkele manier verwijderen van het toestel. (Zijn vast files op het toestel maar het besturingssysteem kan deze blijkbaar niet verwijderen.)

Wat wel werkt : Ik kan "alle nummers" beluisteren. Thats it. Maar een mp3 speler (8Gb) zonder playlists is waardeloos, ik heb immers geen zin om tiesto, metallica en de polonaise door elkaar te horen.
Ik heb even gezocht op Google, in de handleiding wordt hier ook niets over besproken.

Veel informatie is er niet over te vinden, wel het maken van een playlist om vervolgens nummers toe te voegen; voor een S40 device, aan de UI te zien voor een oudere versie van S40, ik weet dus niet hoe het nu zit en of dit nog steeds op deze manier mogelijk is.

Het toestel daarentegen nog altijd een telefoon en je kunt een telefoon niet alleen beoordelen op de misschien brakke MP3 software, je 1 ster beoordeling voor betrouwbaarheid van het toestel slaat dus kant noch wal.

[Reactie gewijzigd door Wietsee. op 7 mei 2012 21:29]

Welnu.. deze verdiend niet eens het label mp3 in de winkel..

Nee in de handleiding staat niks.
De nokia helpdesk lijkt verlaten.
Vandenborre heeft software herinstalleerd en getest, alles werkt prima maar ik heb hem wel in de zelfde staat terug ontvangen.
Telefonische helpdesk van vandenborre zegt dat ik in "massa opslag" moet verbinen dat het anders niet werkt. Maar dan zegt de nokia software dat ik in de ovi mode moet verbinden (anders blijft hij verbinden en kan ik geen playlist overplaatsen.)

Toestellen die ongevraagd duplicaten aanmaken, je toestaan zaken te deleten, je delete confirmeren maar in werkelijkheid niks doen noem ik onbetrouwbaar, wist niet goed waar anders dit te zetten.

[Reactie gewijzigd door Komerad op 7 mei 2012 21:36]

Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar.
Nummers op je telefoon plaatsen kan simpel door op het moment dat je je toestel aansluit aan de pc 'massa opslag' te kiezen op het toestel.
Vervolgens ga je op je PC naar 'Computer' en zie je een nieuwe schijf staan, in de vorm van USB. Je kunt nu heel eenvoudig nummers kopieren van je PC naar een mapje op je telefoon.

De Nokia software is bedoeld voor het synchroniseren van contacten, maps, misschien ook wel muziek zij het een omweg is indien het mogelijk is. Daarvoor selecteer je de 'ovi modus' op het toestel.

Het overplaatsen van muziek is dus kinderlijk eenvoudig en daarbij komt geen speciale Nokia software aan te pas.

[Reactie gewijzigd door Wietsee. op 7 mei 2012 21:43]

Muziek naar de telefoon plaatsen lukt even kinderlijk eenvoudig via de nokia software als via massa opslag en manueel verplaatsen. Alleen heb ik in beide gevallen geen playlists. Ik heb uiteenlopende muziek en wil gewoon een makkelijke shuffle per playlist. Het is mogelijk maar een werk van lange adem om deze 1 per 1 via het toestel in een playlist te stoppen. Nog niet gesproken over het beheer ervan achteraf.