Specificaties Bluetooth muis en 1.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Targus Bluetooth Comfort Laser Mouse Review

Safihre 13 mei 2012, laatste update op 13 mei 2012, 1.235 views

Targus Bluetooth Comfort Laser Mouse

Pluspunten

• Comfortabel voor kleine muis
  • Stabiele verbinding
  • Laag energieverbruik

Minpunten

• Niet voor stevige mannenhanden

Waarom?
Ik heb deze muis eigenlijk aangeschaft als luxe product, op de universiteit wilde ik niet steeds de kabel van mijn standaard USB muis uit elkaar halen. Thuis sluit ik mijn laptop aan op een USB hub met daarop een andere draadloze muis, dus deze muis heb ik echt gekocht voor onderweg.
Na wat vergeleken te hebben ben ik vooral op zoek gegaan naar de grootste bluetooth muis. Bluetooth omdat ik geen extra van mijn schaarse USB poorten (3) wilde gebruiken en groot omdat ik soms toch langere tijd de muis moet gebruiken en ik hem wel fatsoenlijk vast wil kunnen houden. Uiteindelijk is het deze Targus Comfort Mouse geworden door zijn redelijke prijs/formaat verhouding, en als er Comfort in de naam staat moet het wel goed zijn toch? :Y)

Uiterlijk en comfort
Bij het uitpakken van de standaard was ik even bang dat hij wel erg klein was, want de specificatie zei wel 10cm maar je weet nooit hoe dat precies valt. Het plaatsen van de batterijen gaat erg simpel door het dak van de muis te halen. Deze verbinding voelt erg zwakjes (geen klik, alleen magneetjes) maar desondanks dat de muis nu al een maand of 2 elke dag in mijn tas rondslingert is hij nog geen 1 keer uit elkaar gevallen.

Ik heb een foto erbij gezet van de muis in verhouding tot mijn hand, voor het idee wat de afmetingen nou voorstellen. De muis is eigenlijk net te klein om helemaal op en top comfortabel te zijn, maar het valt me reuze mee. Voor vrouwenhanden of mannen met iets kleinere handen is het waarschijnlijk wel een goed formaat. De ribbels aan de zijkant geven een stevige grip en hij is zwaar genoeg dat je hem niet te makkelijk rond zwaait. Uiteindelijk is het geen muis waar je comfortabel maanden mee kan muizen, maar je krijgt er zeker geen verkrampte handen van.

Aansluiten en dagelijks gebruik
Omdat ik in de andere reviews en reacties problemen las over het verbinden wilde ik daar nog even over uitweiden. Het verbinden was hier op Windows 7 x64 SP1 geen enkel probleem en ging precies zoals op de doos stond: knopje indrukken op muis en laptop laten zoeken. Daarna hoef ik de muis maar aan te zetten en 5 seconden later kan ik al muizen. Ook als de laptop uit standby komt en de muis niet uit staat, heeft hij binnen 5 seconden verbinding. Sneller dan ik mijn wachtwoord kan intypen in ieder geval! Ook is de verbinding nog nooit gaan stotteren of compleet weggevallen: helemaal prima.
Verder is de muis erg precies, hij is zelfs gevoeliger dan mijn oude vertrouwde Logitech MX1000 muis die ik thuis gebruik. Op het begin ging dat binnen Windows nog wel fout waardoor ik elke keer als ik een andere muis ging gebruiken bij de muisinstellingen van Windows de bewegelijkheid omhoog of omlaag moet bijstellen. Dat heeft 4 weken geduurd maar is nu spontaan voorbij. Ik heb eigenlijk geen idee hoe over is gegaan maar ben blij dat het weg is, het was wel erg irritant.
Wat betreft batterijduur heb ik de muis nu 2 maanden en gebruik ik hem gemiddeld zo’n 2 uur per dag. Als ik de muis meeneem in tas zet ik hem echt uit, maar vergeet het uitzetten ook vaak genoeg, zeker wanneer ik hem niet in de tas stop. De standby functie werkt blijkbaar goed want er is nog steeds geen 1 van de 3 streepjes van de batterijindicator af. Ziet er naar uit dat ik prima een half jaar ermee kan doen! Dat setje batterijen dat ik meteen op het begin gekocht heb (hoe vaak gebruik je nu nog AA batterijen?) kan ik nog lang mee doen.

Alles bij elkaar was dit een luxe aankoop waar ik erg blij mee ben en die precies doet wat ik ervan verwacht had. De muis had iets groter mogen zijn, maar dat neem ik dan maar voor lief!

Heb jij ook een Targus Bluetooth Comfort Laser Mouse?

Heb derze muis nu ook, en toch heeft ie soms connectieproblemen op windows 7 x64 sp1 hier.
Ook heeft ie flink wat problemen met vervangen van batterijen, als in hij pakt ze niet en wil dan niet eens werken. Oplaadbare batterijen kun je ook vergeten.
Ik heb na een verse installatie van Windows ook problemen gehad met connectie. Het helpt enorm als je bij Apparaatbeheer het vinkje weghaald dat device uitgezet mag worden om stroom te besparen. Anders wil hij nog wel eens zomaar stoppen met werken!
Dat moet je dan doen bij alle Bluetooth dingen en bij de muis zelf! Hopelijk helpt dat!
Ik heb deze muis ook en heb enorme problemen met verbinding. Die valt telkens weg. Laatste drivers installeren helpt ook niet.

Jij geeft aan dat je bij Apparaatbeheer het vinkje moet weghalen dat device uitgezet mag worden,
maar die optie is bij mij grijs weergegeven en hij is automatisch uit gevinkt, wijzigen gaat niet.

update

Firmware update heeft mij probleem opgelost. Hij is nu stabiel uiteindelijk :)

[Reactie gewijzigd door kardox op 7 december 2012 20:44]