Spamexperts Desktop Review

DeckerN 12 december 2007, laatste update op 13 december 2007, 746 views

Spamexperts Desktop

Pluspunten

• prima filter resultaten
  • ondersteunt alle imap/pop3 emailaccounts
  • goede support

Minpunten

• Bij een update van de gratis SpamExperts Desktop Limited versie komt het eens voor dat er een error optreedt. Na contact op te nemen met de support afdeling is dit echter vaak binnen een aantal uur verholpen.

Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Systeemeisen Score: 5
Stabiliteit Score: 4
Na lange tijd SpamExperts Home te hebben gebruikt, de voorganger van de huidige SpamExperts Desktop, wil ik graag mijn mening geven over de evolutie van de desktop applicaties van het bedrijf SpamExperts.

In 2005 heb ik voor het eerst SpamExperts Home op mijn computer geÔnstalleerd, als toenmalig gebruiker van het mailprogramma Eudora was ik blij verrast met de SpamExperts software die ongeacht welk mailprogramma alle pop3 en IMAP mailaccounts automatisch van spam zuiverde. Met minimale training is de software zelf in staat gebleken mijn mail correct te sorteren tussen ‘niet-spam’ ‘spam’ en ‘onzekere’ email. De onzekere email train ik als ‘spam’ of ‘niet-spam’.

In mijn beginperiode als SpamExperts Home gebruiker waren er vaak technische storingen wanneer er een update had plaatsgevonden. Ondanks enkele frustraties heeft de support afdeling van SpamExperts me altijd kordaat kunnen helpen.

Na de mail van mijn domeinnaam te laten filteren door SpamExperts Domain heb ik tijdelijk SpamExperts home van mijn computer verwijderd. Echter, de email die ik binnenkreeg op mijn Universiteits adres (en een aantal gratis email services) veroorzaakte toch nog te veel spam-problemen waarna ik weer had besloten SpamExperts op mijn computer te installeren. Dit was in september toen bleek dat SpamExperts home was vervangen door SpamExperts Desktop; hetzelfde product met (kennelijke) een aantal vernieuwde technologieŽn en extra opties (virus check, vista compatible, etc).

Tot nu toe ben ik dan ook weer gewoon van mijn spam probleem verholpen en hoop ik nog lange tijd van deze software te kunnen genieten!

Heb jij ook een Spamexperts Desktop?