A-Solar AM600 Titan Solar Laptop Charger Review

Yuregenu 6 mei 2012, laatste update op 22 april 2014, 500 views

A-Solar AM600 Titan Solar Laptop Charger

Pluspunten

• Bruikbaar als elektrische kachel

Minpunten

• Verliest capaciteit
  • Kan laptop/telefoon niet compleet opladen
  • Interne paneel niet krachtig genoeg voor volledig laden
  • Onwillige fabrikant

Prestaties en stabiliteit Score: 1
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 2
Ik heb dit product nu bijna twee jaar in mijn bezit. Het is in één woord waardeloos te noemen. De accu houdt zijn capaciteit amper vast, en het interne paneel van 2,5W is niet sterk genoeg om de accu boven 50% lading te tillen. Volgens de specificaties zit er een accu in van 13.200 mAh, maar zelfs als de accu volledig is opgeladen (wat alleen kan door het eveneens door A-solar aangeboden 4 Watt zonnepaneel aan te sluiten, of door het op het lichtnet aan te sluiten) kon hij mijn laptop met een 5600 mAh accu niet verder opladen dan 65%. Als je laptop aan staat (al is het maar standby) wordt de AM600 gillend heet. Ook mijn telefoon kan hij niet voorbij 80% laden, dan is de accu al zijn capaciteit kwijt. Ik heb geen idee waar de stroom heen lekt, aangezien de AM600 niet geaard is.

Ik heb meermaals contact opgenomen met A-solar en zij hebben nooit vervanging aangeboden noch schadeloosstelling. Ze boden aan om de lader opgestuurd te krijgen, zodat zij hem konden doormeten. Als zij er niets aan konden ontdekken, waren de onderzoekskosten voor mij. Begrijpelijkerwijs heb ik dat dus niet gedaan.

A-solar gaat tegenwoordig door het leven als Xtorm en biedt de AM-600 niet meer aan.

Heb jij ook een A-Solar AM600 Titan Solar Laptop Charger?