Specificaties 6" E-Paper scherm met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

BeBook Club S Wit Review

avanhel 4 mei 2012, laatste update op 4 mei 2012, 1.370 views

BeBook Club S Wit

Pluspunten

• Simpel in gebruik
  • gaat lang mee
  • makkelijk om boeken op te zetten
  • kan heel veel bestandsformaten aan

Minpunten

• gaat te gemakkelijk uit de standby functie

Veelzijdigheid Score: 3
Ik was op zoek naar een reader die zoveel mogelijk formaten kon afspelen. De Bebook Club S was als een van de weinige in staat om DJVU bestanden te kunnen weegeven. Deze gebruik ik om wat oudere ingescande boeken te kunnen bekijken.
De lezer is simpel opgezet. Met 2 grote knoppen aan de linker en rechter zijkant kan je naar de volgende en de vorige pagina gaan. De refresh is ongeveer een halve seconde.
Aan de linker kant zitten ook nog 2 knoppen om in het menu te komen. Het menu is simpel en overzichtelijk. Met de pijltjes toetsen kan je erdoor heen navigeren. Als een boek wordt gelezen dan kan met dezelfde knop makkerlijk worden inezoomed of de lettertype grootte worden aangepast.
Om er boeken op te zetten wordt de lezer aan de computer gehangen. De computer ziet de lezer als een geheugen stick waardoor het makkelijk wordt om er boeken op te zetten. Ik heb nog geen kaart toegevoegd omdat op dit moment de 2 GB geheugen meer dan genoeg is.
Lezen gaat goed, ook met scherpe zon. Bij gebruik van een nachtlampje of een andere lamp die gebundeld licht rechtstreeks op de scherm kan er een klein beetje reflectie ontstaan.
De lezer kan niet heel goed omgaan met formules die in documenten zijn gezet. Indien de zoomfactor te hoog wordt dan worden de formules opgesplitst.
Het enige echte probleem is dat de lezer te gemakkelijk uit de stand by kan worden gehaald door op een toets te drukken. Hierdoor kan het gebeuren dat de lezer door een boek gaan heenbladeren als het in de tas zit.

Heb jij ook een BeBook Club S Wit?

Ik heb hem ook. Hij beval mij ook goed :)