Cooler Master Extreme Power 650W Review

Goldenflame 11 december 2007, 830 views

Cooler Master Extreme Power 650W

Pluspunten

• SLI certified
  • Stil
  • Goedkoop
  • Hoge efficientie (80%+)

Minpunten

• Af en toe een fluisterende wind.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Algemene beoordeling:
Het ziet er oop het eerste gezicht uit als een redelijk stevig ding. Zwart, met aan de achterzijde een honingraadstructuur voor de koeling en aan de onderkant een fan-koeler. Dankzij de ingebouwde thermal controler is hij zowel stabiel als stil, dit is zeker een plus.

Uitrusting en afwerking:
Het is een stevige voeding met helaas maar 1 fan, maar wel stil. Het heeft een thermisch geregelde fancontroler die hem zowel til als stabiel maakt.

Het enige wat je bij de voeding mee krijgt zijn een paar montage schroefjes.

Aansluit- mogelijkheden:
De voeding heeft de volgende aansluitingen:
1x 20+4pin Moederbord aansluiting
8x SATA Aansluitingen
6x 4pins molex Aansluitingen
1x 4pins Floppy Aansluiting

Prestaties en stabiliteit:
Ik ben erg tevreden over de voeding, hij levert genoeg stroom voor alle apparaten, en is erg stabiel. Ik heb nog niets vreemds met de voeding meegemaakt en ben tot nu toe zeer blij dat ik hem heb aangeschaft.

Geluids- productie:
Het geluid van de voeding is bijna niet te horen, dit komt door de thermisch geregelde ventilator. Heel af en toe hoor je een soort fluisterende wind, maar dat is meestal na een paar minuten weer voorbij.

Warmte- productie:

Er is weinig warmte productie van de voeding, hij blijft redelijk koud, net ietsje warmer dan de kast. Dit zal ook zeker te maken hebben met de hoge efficiŽntie (80+%).

Koelvermogen:

Met zijn 120mm Fan en de volledige achterkant bijna open helpt deze voeding zeer degelijk met het koelen van de PC.

Prijs:

Ik vind de prijs voor deze voeding erg laag, zeker als je kijkt naar enkele evrgelijkbare voedingen op de markt! ik vind dit dus erg goed kwa prijs/kwalitijt.

Heb jij ook een Cooler Master Extreme Power 650W?

Wat is je configuratie van je pc?
CPU: intel pentium D820
Moederbord: Asus p5n-e SLI
Geheugen: Corsair 2GB DDR2 (2x1024MB) PC6400 800Mhz CL4
HDD: Samsung 500GB SATA II 7200RPM 16MB
Video kaart: Asus GeForce 8800 GT

Ik weet het, niet echt een power CPU, maar die word vervangen.