Samsung Syncmaster 245B Zwart Review

_Sparkie_ 10 december 2007, laatste update op 12 mei 2008, 3.114 views

Samsung Syncmaster 245B Zwart

Pluspunten

• Grote van het scherm zelf
  • Hoge Resolutie
  • Geen ghosting gezien

Minpunten

• Kijkhoek
  • Geen HDMI, Alleen VGA en DVI

Na bijna een half jaar naar de Dell 2407 gekeken te hebben ben ik uiteindelijk toch gegaan voor deze 245B samsung. Dit omdat de prijs gewoon de helft is als het niet meer is en ik van een 17inch crt af kom het is dus sowieso altijd een vooruitgang. Van te voren ben ik vaak langs winkels geweest om te kijken en heb al verschillende 24inch monitoren zien staan en dan lijkt het een heel mooi formaat en denk je eigenlijk van dat kan nog wel groter.

Als je hem bestelt hebt en hij komt dan ook eindelijk binnen vraag je je eerst nog af waarom die doos zo groot is.. nou dat wordt snel duidelijk als je die doos open maakt. De monitor lijkt echt veel groter als je hem zo thuis hebt staan dan in de winkel!

Na hem aangesloten te hebben op me computer gelijk even een hd film gekeken maar dat ziet er echt beeldschoon uit! het beeld is gewoon zeer scherp. om nog maar niet over de helderheid te beginnen die is gewoon veels te fel als je er niks aan veranderd. Doet zeer aan je ogen op een gegeven moment. Helaas is mijn videokaart er op het moment van schrijven niet en kan ik dus alleen via mijn onboard vga aansluiting beeldkrijgen.. |:(

Het bureublad is natuurlijk ook een stuk groter geworden omdat ik van 1280x1024 naar 1920x1200 gegaan ben. het is in het begin vreselijk wennen. je zou haast zeggen hij is te groot! tot dat je heel even weer achter een 17inch gaat zitten dan merk je pas hoe makkelijk die hoge resolutie is.

Na wat met word 2007 en firefox gesleept te hebben ben ik een spel gaan spelen (ja met de onboard kaart :P ). Wel blijven er weinig spellen over met de combinatie onboard en 1920x1200 }> maar de oudste unreal tournament en quake 3 werken nog prima. met het aanpassen van de ini file kan ook de resolutie aangepast worden op 1920x1200. of het hier ook veel beter van wordt is een tweede vraag maar het kan. Het is zo immens om op zoon formaat een spel te spelen dat je echt helemaal in het spel gaat zitten. Nou later nog meer over spellen en derdelijke als mijn videokaart binnen is en ik via dvi ga kijken.. Verder heb ik geen ghosting kunnen ontdekken of andere rare oneffenheden.

Omdat het scherm zoon groot formaat heeft en dit scherm een tn paneel heeft treedt er wel vrij snel een vervorming van je beeld op. Hiermee bedoel ik dat je het vooral boven en onder gauw donkerder ziet worden. de kleuren veranderen echter niet tot op zekere hoogte natuurlijk.

De standaard van het scherm is gewoon erg stevig en met één vinger kan het scherm zo omhoog getilt worden. Het scherm is namelijk ook niet zwaar om zo te tillen. Een 17inch crt is namelijk zwaarder.

Het aantal aansluit mogelijkheden van dit scherm is zeer beperkt het gaat hier alleen over een vga en dvi aansluiting. Zoals het scherm hier gebruikt wordt heb ik ook zeker niet meer nodig vandaar dat ik dit niet echt een negatieve eigenschap vindt maar kan voor vele wel een negatief iets zijn vandaar dat hij er toch bij staat dat het wel opvalt dat het er ook echt niet opzit.

Al met al zeer te vreden over deze monitor en al zeker voor deze prijs. De vormgeving is zeer strak gewoon een zwart randje van iets meer dan een cm en rechts onderin 6 knopjes waarvan eentje zwak blauw oplicht (de aan/uit knop) totaal niet storend. Wie niet teveel eisend is zoals ik dan is dit zeker geen miskoop!

Foto's zijn nog onderweg!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 245B Zwart?

Ik zit met precies hetzelfde probleem :p kan absoluut niet kiezen tussen deze of de Dell 2407wfp-HC :)

Misschien binnenkort toch maar even de knoop doorhakken :p
Ik zou als ik jou was zeker de knoop doorhakken. Ik heb deze monitor nu een maand geleden aangeschaft en heb er zeker geen spijt van, in één woord: heerlijk.
Ik heb m ook nu net een week, en was een beetje huiverig over welk panel ik zou krijgen, maar ik heb schijnbaar het betere S panel gekregen.

Geeft echt super beeld en ik kwam toch van een aardig 19'' schermpje af... Nog geen moment spijt van gehad!
Nee spijt is hier ook nergens te bekennen hoor echt heerlijk dit scherm helemaal top! :)
ben het eens met de review , heb deze monitor nu ong. 2 weken.
Full hd films + gamen is prachtig :o
heb de dell 24. heerlijk!
Heb de monitor ook is heerlijk voor mmorpg's met lekker veel ruimte voor de interface, ook met RTS/FPS games lekker groot overzicht.
ik hem um nu 3 dagen en idd mmorgs (silkroad online) zijn er echt heerlijk op