Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Rapoo 9060 Blade II Review

GiLuX 15 februari 2013, laatste update op 15 februari 2013, 5.438 views

Rapoo 9060 Blade II

Pluspunten

• werkt naar behoren

Minpunten

• geen slechte eigenschappen nog kunnen ontdekken

Expres kort reviewtje zodat je snel weet of dit iets voor jou is.

Zocht een klein.. draadloos en licht plankje + muis voor mijn tablet (archos 101)
Volgens mij heb ik deze gevonden in dit product.

What's in the box
- Keyboard. Met batterijen er al in
- muis. Met batterijen er al in
- usb receiver
- korte handleiding

Aansluiten
Alles was volledig plug and play dus het mini usb receivertje in het usb slot duwen, keyboard en muis switch op 'on' zetten en gaan... geen gezeur met kanalen zoeken zoals soms met andere draadloze usb keyboards/muizen.

Gebruik
Bordje typt erg lekker weg en vanwege de grote toetsen vind je ze ook blind, terugslag voelt lekker aan. Helaas zit ik soms wel onbedoeld op de capslock met mijn pink... maar dat kan ook mijn spastische manier van typen zijn ;)

Muis doet wat je er van mag verwachten maar met grote handen wil je nog wel eens per ongeluk klikken.
de muis heeft een scrollwheel maar helaas mis ik wel de duim back button een beetje.

Bouwkwaliteit
Aangezien ik het merk verder niet ken was ik bang dat de kwaliteit een beetje goedkoop chinees aan zou voelen maar ik was fijn verbaasd.
Alles voelt stevig en degelijk aan en het ziet er ook nog best goed uit ondanks dat het geheel toch licht en portable is..

Overige
Ik typ dit reviewtje nu op dit plankje op mijn tablet en dat gaat wonderwel al merk je toch een beetje dat hier en daar android niet geoptimaliseerd is voor gebruik met keyboard maar daar kan het plankje zelf niet op aangesproken worden.

Heb het uiteraard ook even aangesloten op mijn fedora installatie op mijn pc en daar werkt het ook perfect out of the box.

wat betreft een portable plankje voor je tablet is dit een hele verademing als je graag ook behoorlijk wil typen.
als je je tablet bijvoorbeeld ook gebruikt voor terminal/ssh/vpn samen met bv de 'hackerskeyboard' app lijken ook de meeste functie toetsen te werken is het helemaal een vooruitgang.

en zelfs als je op zoek bent naar een oplossing voor je vaste pc kan het aardig mee wat mij betreft.

Heb jij ook een Rapoo 9060 Blade II?

Heb precies dezelfde set en het typt heerlijk. Ook de afwerking is echt goed. Zeker een aanrader.
Ik heb een 9070 en een andere rapoo muis, maar echt een superset. Vrouwlief was er ook weg van, dus nu staan er 2 setjes. ;)
vandaag een 9060 setje opgehaald bij 4launch nadat ik die bij een collega op m'n werk had gezien wilde ik 'm ook hebben. typt lekker. 2 usb kabels minder... top.
Wat werkt minder met android?
Of is het alleen de optie-toetsen?
Kan je me iets vertellen over het formaat?
heb foto aan review toegevoegd waar je de Blade naast een fullsize keyboard ziet.
Zei u nou mini-USB-receiver? Dus niet gewoon een kleine receiver, maar een met mini-USB?...

Ik zou graag de exacte aansluiting van de USB-receiver willen weten!
excuses voor de onduidelijkheid..

het is een standaard usb aansluiting in een inniemiennie behuizing.

zie:

[Reactie gewijzigd door GiLuX op 27 februari 2013 15:54]

Hallo GiLuX

Kun je ook iets zeggen over de levensduur van de batterijen? Kun je een half jaar probleemloos tikken of moet je er na drie weken alweer nieuwe batterijen in doen zoals bij m'n huidige HP-muis.

Nico
volgens mij heb ik mijn batterijen nog niet verwisselt dus dat half jaar is makkelijk te halen.
Ik ben ook erg te vreden over deze set rapoo 9060.

Krijg alleen mijn muis niet aan de praat. Wanneer ik batterij verwisseld of in en uit haal geeft hij alleen rood knipper lamp kan bepaalde reset knop niet vinden. Iemand idee hoe ik oplos?