BlueWalker PowerWalker VI PowerWalker VI 650 LCD Review

Stanleyvc 1 mei 2012, laatste update op 1 mei 2012, 1.967 views

BlueWalker PowerWalker VI PowerWalker VI 650 LCD

Pluspunten

• Duidelijk verlicht LCD.
  • Goede software.
  • Prijs.

Minpunten

• Accu.
  • LCD niet uitschakelbaar.

Software Score: 4
Capaciteit Score: 4
De capaciteit is 650VA / 360W en deze UPS heeft een mooi en duidelijk LCD
display welke ook verlicht is. Ik heb er een PC, laptop en switch op aangesloten.

De load bedraagt 40%. Volgens de gegevens, zou de UPS bij een load van 100W het 15 minuten moeten kunnen volhouden. In mijn situatie bij een belasting van 40% kan de UPS het
6,14 minuten volhouden. Dit zou dus een minuut of 9 moeten zijn. Ik ben in de gelukkige omstandigheden dat ik beschik over diverse merken 12V /7A accu ‘s, dus even geprobeerd met een andere accu en nu houd deze het ongeveer 10 minuten uit. De bijbehorende software gaf ook aan dat de originele accu niet verder wilde laden dan 94%. Met de andere accu al een paar testjes gedaan en daarna word deze weer netjes tot 100% geladen. Het bijbehorende programma is duidelijk en bied voldoende mogelijkheden. Ook het afschakelen van een remote pc via netwerk en beheer via het netwerk is mogelijk. Jammer is dat de achtergrond verlichting van het LCD schermpje niet uit gaat wanneer de UPS niets heeft te melden of dat de werking hier van in te stellen is.

Maar voor het geld wat deze UPS kost, is deze absoluut ok. Voor iets meer dan de prijs van een accu van een bekend merk UPS, heb je dan een nieuwe!

Heb jij ook een BlueWalker PowerWalker VI PowerWalker VI 650 LCD?

Een laptop aan een UPS? Niet zinvol?
De laptop stond naast de PC welke ik aan de UPS had zitten en deze heb ik dus gebruikt om de load wat op te krikken.

[Reactie gewijzigd door Stanleyvc op 1 mei 2012 21:41]

Is het verbruik continu 350 watt of alleen als er geladen wordt?
Heb een PowerWalker VI PowerWalker VI 650 LCD in gebruik met een alarm installatie en wil graag weten wat gemiddelde verbruik per 24 uur is. (+/-)