WD Elements Desktop 500GB Wit

Specificaties 500GB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD Elements Desktop 500GB Wit Review

SgtGarcia 8 december 2007, 1.782 views

WD Elements Desktop 500GB Wit

Pluspunten

• Stevig en compact
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Wordt behoorlijk warm

Mobiliteit Score: 4
Nadat mijn oude externe zelfbouw hardeschijf van 250 GB te warm en te klein werd ging ik op zoek naar een vervanger. Al snel kwam ik bij deze Western Digital Elements uit vanwege zijn relatief lage prijs en degelijke uitstraling.

Ik ben er nog steeds zeer tevreden over, ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Het enige bezwaar dat je zou kunnen noemen is de warmteproductie. De behuizing is redelijk compact dus er is weinig ruimte om warmte af te voeren. Als je in een wat minder goed geventileerde ruimte intensief gebruik maakt van de schijf wordt hij behoorlijk warm. Gelukkig is het nog steeds acceptabel warm, je zal er je handen niet aan verbranden. Het voordeel van de compacte behuizing is dat hij niet van plastic, maar van aluminium is, hierdoor voelt de schijf veel steviger aan.

Ik synchroniseer de schijf regelmatig met een interne 500 GB harde schijf omdat ik de data toch graag dubbel opgeslagen wil hebben. Synchroniseren met Total Commander geeft nooit problemen en de snelheid is altijd ruim voldoende. Zowel onder vista als XP is er totaal geen probleem met het detecteren van de harde schijf. Het is niet nodig om ook maar een knop aan te raken, alles gaat automatisch. Ook mounten onder linux vormt geen probleem.

Tot op heden (bijna een half jaar in bezit) heb ik nog geen echte nadelen kunnen vinden.

Heb jij ook een WD Elements Desktop 500GB Wit?