Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

LG L226WTQ-SF Zilver, Zwart Review

yellows 8 december 2007, 592 views

LG L226WTQ-SF Zilver, Zwart

Pluspunten

• Goed beeld, ook in lagere "niet native" resoluties acceptabel
  • Ingetogen behuizing zonder "bling bling"
  • 3 jaar onsite garantie

Minpunten

• Niet in hoogte vestelbaar
  • Weinig extra's USB, Luidsprekers etc
  • Installatie van de driver onduidelijk
  • Menu is soms wat pielen

Na wat vergelijken in diverse winkels tot de conclusie gekomen dat ik geen glossy scherm wilde aanschaffen. Hierdoor vielen verschillende schermen van Acer en HP af. Vervolgens met name gekeken naar Samsung en deze LG.

Ik vind de kleuren wat de LG net nog wat natuur getrouwer als die van de Sasung 225/226BW. In de meeste winkels staan de monitoren default ingesteld en heb je vaak niet de mogelijkheid om hier mee te spelen. Wellicht was mijn oordeel anders uitgevallen, als dit wel had gekund. Verder vond ik het blauwe aan/uit lampje dat op de de meeste Samsung modellen te vinden is, fel en heb ik het idee dat op de behuizing snel vingers en vuiligheid te zien zijn. De kwaliteit is nog niet gelijk aan die van een MVA-panel (gebruik op mijn werk) maar komt aardig in de buurt.

Na installatie heb ik alleen de helderheid van de L226WTQ-SF iets lager gezet. De handleiding met betrekking tot de installatie van de driver is wat verwarrend. In een pdf wordt aangegeven dat je de driver dient te downloaden van de site (www.lge.com) maar hij staat ook gewoon op de CD waarop de genoemde pdf staat.

Heb jij ook een LG L226WTQ-SF Zilver, Zwart?

Ik zit te twijfelen tussen deze en de samsung 226bw. Nog niet super veel info gevonden en vergeleken komt wel. Maar als jij zegt dat de kleuren wat natuur getrouwder overkomt geeft dat toch wel +1 al wil ik het eerst met eigen ogen zien ;) verder beetje korte review, had wel iets meer bijgemogen :)
Je kan ook naar de 226cw kijken daar zijn de kleuren beter bij just a tip :) Heb je niet wat meer info over ghosting en dergelijke?
Heeft iemand ook slechte ervaring met DVD kijken op dit scherm? Ik krijg fel gekleurde blokjes te zien bij snelle overgangen, heel lelijk. Vooral als je dichter op scherm zit. En ik heb het juist gekocht om lekker DVDs te kijken.