Specificaties 24" @ 1920x1200 (WUXGA) (IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

HP ZR2440w Zwart Review

Geuze 27 april 2012, laatste update op 6 oktober 2012, 3.512 views

HP ZR2440w Zwart

Pluspunten

• 16:10 verhouding
  • goede kijkhoek
  • goede kleurweergave

Minpunten

• geen

Na heel lang met mijn IIyama vision master pro 454's gewerkt te hebben werd het toch eens tijd om me een nieuw scherm aan te schaffen.
1 Belangrijkste punten om mijn keuze te bepalen was de verticale resolutie. bij een nieuw scherm wil ik er op vooruit gaan .Daarom wou ik absoluut een 16:10 scherm hebben zodat de verticale resolutie toch een behoorlijk stuk er op vooruit gaat. (van 1280*1024 naar 1920*1200)
Verder vond ik de inkijkhoek en de kleurweergave heel belangrijk.
Na veel inlezen en overwegen heb ik dan besloten om dit scherm te kopen.

Bij het uitpakken viel mij al op dat de voet erg stevig aanvoelt. verder waren alle benodigde kabels meegeleverd. Al moest ik even proberen voor ik door had hoe ik het scherm omhoog kon zetten. maar eenmaal de truck in de vingers is dit helemaal geen probleem meer.
Het scherm is goed verstelbaar in alle richtingen.

Eenmaal aangesloten heb ik echt een goed gevoel bij de schermruimte die ik gekregen heb. De kleurweergave en helderheid zijn geweldig.
Er was sprake van ghosting op het scherm in de reviews. Maar dit zou sterk verholpen worden door de video overdrive functie op het scherm in te schakelen. Zelf zonder de video overdrive merk ik echter weinig van ghosting.

De bediening van het scherm is geregeld met 5 knoppen onderaan op het scherm en zijn vlot te gebruiken.

Al bij al kan ik iedereen dit scherm aanbevelen.
Ik heb niet echt negatieve punten kunnen vinden bij het scherm.

Heb jij ook een HP ZR2440w Zwart?

ik vraag me toch af of deze scherm last heeft van backlight bleeding.
Mijn scherm heeft geen last van backlight bleeding.
Heb je je scherm met games getest?
Ik ben vooral van plan om Starcraft, Warcraft, en Diablo te spelen.

En is hij naar portret-stand verstelbaar?

[Reactie gewijzigd door Miro_NL op 15 juni 2012 11:32]

Yup ik speel momenteel vooral diablo3.
Maar ook andere games heb ik ondertussen al veelvuldig gespeeld waaronder FPS games.
En zoals beschreven merk ik niet echt ghosting op.

Voor diablo heb ik wel ergens gelezen ik geloof in 1 van de diablo3 topics hier in got. dat 16:9 verhouding meer op het scherm laat zien :( maar het is goed speelbaar.

En ja je kan het in portretstand verzetten.
Grappig dat je meer ziet op een scherm met minder pixels..
Maar daar heb ik een oplossing voor: ik sluit mijn PC aan op mijn 32 inch tv :)
Die is FullHD formaat.

Maar thanks voor de review en antwoorden op mijn vragen. Genoeg om mij over te halen.
I'll take it!