Krups Dolce Gusto Genio KP1509 Review

misskinky44Newbie 27 april 2012, laatste update op 27 april 2012, 1.542 views

Krups Dolce Gusto Genio KP1509

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Smaak Sterkte regelbaar
  • Automatische stop

Minpunten

• Klein water reservoir
  • Dure cups

Sinds 3 weken heb ik dit apparaat in huis.Hij is heerlijk compact dus perfect voor alle huishoudens groot of klein.Ondanks dat er veel plastic aan is voelt hij niet kwetsbaar aan.
De handleiding zou wat gemakkelijker kunnen de plaatjes en geen tekst maken het wat onduidelijk maar het wijst zich wel vanzelf.

Het water reservoir is iets aan de kleine kant je kan er ongeveer 2a3 kopjes mee zetten,voordeel hiervan is wel doordat er steeds vers water in komt heb je altijd een vers bakkie!

Het apparaat is zeer snel opgewarmd binnen no time kan je al aan de koffie. de meeste koffie gaat met twee cupjes eerst de melk en dan de koffie.Er zijn er ook wat die met 1 cupje werken. Voordeel van de cupjes is dat de koffie lekker vers blijft.Heb 1 cupje opengehaald en er zit echte filter koffie in en geen extract of oploskoffie in.

De koffie sterkte is zelf in te stellen dmv het scrolwieltje.Op elk cupje staan streepjes aangegeven. die kan je dan met het wieltje instellen. Hoe meer streepjes, hoe meer water er gebruikt word .Je kan zo ook gemakkelijk aanpassen aan je eigen smaak.Je kan zien hoever het staat met je koffie omdat het aantal streepjes zakt tijdens het zetten.De koffie word ook heerlijk heet.

Het lekbakje is in hoogte verstelbaar dus voor elk kopje is er ruimte.
De cups zelf vind ik wel wat prijzig maar voor de smaak van deze koffie betaal ik graag meer.Voor grote visites zou ik dit apparaat dan niet gebruiken maar voor mn eigen gezin is het heerlijke koffie en goed aan te raden!

Heb jij ook een Krups Dolce Gusto Genio KP1509?

Ik dronk voor 60 euro per maand op aan koffie en dat was nog niet eens zoveel. De kosten liepen de spuigaten uit, vond ik, met dat capsule systeem. Ik ben op zoek gegaan naar een volautomaat met als belangrijkste eis gewone BONEN en de waterboiler die moest erg snel en er erg goed het water op temperatuur brengen. Ik vond met zon cup altijd het eerste kopje veel te bitter doordat het eerste water uit de boiler nog niet zo warm was dan bij het tweede kopje.Het was de BOSCH Beunvento B20 geworden.Dikke 500 euro maar 500 gram bonen voor 6 euro das veel minder dan wat die capsules kosten.