Specificaties GF GT520 (810MHz), 1GB DDR3 - Bekijk alle specificaties

Palit GeForce GT520 Review

SuperSjoerd 26 april 2012, laatste update op 26 april 2012, 1.055 views

Palit GeForce GT520

Pluspunten

• Passief gekoelt, dus geen lawaai
  • HDMI uitgang

Minpunten

• Niet te gebruiken als losstaande kaart voor games

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik gebruik deze kaart icm een gtx560ti om een derde monitor aan te kunnen sluiten. Doordat deze kaart passief gekoelt is maakt deze geen herrie en bij mij hoeft hij alleen maar beeld weer te geven, dus deze word niet echt warm. De ondersteuning vanuit Windows voor deze kaart icm een gtx560ti is perfect. Dat komt omdat deze uit de zelfde serie komen en dus ook dezelfde drivers gebruiken.
Al met al een goede kaart voor het geld.

• MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
  • Asus P8P67 PRO (REV.3.1)
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Palit GeForce GT520?

Ik denk dat als deze kaart slechts bedoeld is voor een derde beeldscherm aan te sluiten de informatie voldoende is; namelijk dat het zonder conflicten werkt.

Waarom zou je trouwens van deze kaart een 3Dmark score willen weten?
Er wordt immers als aangegeven dat deze kaart niet geschikt is voor games, en dat kun je gezien de prijs zelf ook wel bedenken.
Videodecoding benchmarks zouden eventueel interessanter zijn, gezien dit iets meer het raakvlak van de kaart op de markt is.

Niet helemaal mee eens.Je kan prima crysis op deze kaart spelen ,dus ....??
Als je dan toch een review neerzet,maak er dan meteen wat werk van.
Als mensen daar nu om vragen en dat leuk en interesant vinden.
Zo als het nu is,roept het te veel,voor de hand liggende,vragen op.
Dat zou niet nodig moeten zijn.
Hoeveel MB is deze b.v ?Dat geeft review maker nergens neer.
Deze kaart is er n.l in verschillende variaties .512 mb,1GB en 2GB, (G)DDR3

GeForce GT520 op 810MHz met 1GB DDR3

[Reactie gewijzigd door Patecatl op 26 april 2012 19:18]

Palit GeForce GT520 review door SuperSjoerd
GeForce GT520 op 810MHz met 1GB DDR3

Hieruit kunnen we denk ik opmaken om welke geheugenvariant het gaat.
En ik vind het super dat crysis warhead gespeeld kan worden met deze kaart, maar toch denk ik dat de kaart niet voor dit doel op de markt gebracht is. Ik zie overigens ook geen FPS counter in je youtube filmpje, maar echt smooth ziet het er niet uit :)
Is ook niet mijn film ;) .
Natuurlijk begrijp ik je strekking dat er een verschil is tussen een
low end instap model zoals dit,en de enthousiasten/pro afdeling.
Maar roepen dat je er niet mee kan gamen kan en mag,maar het is niet waar.

Met een andere koeler is deze zelfs over te klokken tot over de 6000 punten in
3dmark 06..(6650 @ 1020/770 MHZ)

Dat met een P4 3,0 GHZ als cpu ,met 2 GB ram.
Dus zelf`s mass effect 3 ,kan nog redelijk draaien op 1400x900.
T,ja ,leg mij dan uit waarom je er dan niet op kan gamen?
Boven dien kan deze kaart nog veel meer .
Video`s op 1080 p full afspelen b.v.

[Reactie gewijzigd door Patecatl op 26 april 2012 20:02]

Misschien wat meer informatie geven over de kaart. Hoe de in 3dmark scoort, hoe heet deze wordt idle/load en wat de futures zijn. Verder kun je ook nog de clocksnelheden vermelden. Deze review is een beetje kaal, daar om wel, let op !!1ster!!
Sluit ik mij bij aan,toch is de info die wel gegeven word, relevant en interesant.
Daarom 2 **

Ik zou b.v willen weten wat er gebeurd als je,in deze opstelling,die GT 520 als physx gebruikt.
Wat zijn de frame rates dan in test? (in verhouding tot als een niet zijnde physx )
En ik zou zelf kunnen opzoeken wat de spec`s van deze kaart zijn,als ik dat niet wist,
maar ook daarover enige info in je review verwerken is geen schande.
Tevens zou je de negatieve eigenschap;
- Niet te gebruiken als losstaande kaart voor games,
wat kunnen toelichten b.v .

[Reactie gewijzigd door Patecatl op 26 april 2012 19:01]

@appul: omdat het een review is, hij zou het desnoods kunnen opzoeken. Maar als een een review maakt van een product verwacht ik zelf dat je er genoeg informatie over krijgt.