Nvidia 3D Vision 2 Wireless Glasses kit Review

A87 30 april 2012, laatste update op 30 april 2012, 4.325 views

Nvidia 3D Vision 2 Wireless Glasses kit

Pluspunten

• Kwaliteit.
  • Ergonomisch.
  • Duidelijk lichter dan 3dvision 1!
  • gewicht van bril is stabiel aan de voor en achterkant
  • simpelle installatie wizard maar zorg er voor dat bij configuratie paneel van Nvidia de juiste monitor staat geselecteerd en geen fictieve... dan werkt de boel namelijk niet.

Minpunten

• Duur.
  • Je wilt al snel overstappen naar 2 of meerdere brillen.
  • Ze konden beter een extra bril toevoegen, het is immers al genoeg geld wat je betaald. beetje kinderachtig vind ik dat.
  • Geen schoonmaak doekje

Kwaliteit Score: 5
Hallo, bij deze een mini review.

Ik heb deze bril recent binnen.
Het begon een paar weken geleden met een 3d vision 1 bril die bedraad was.

Deze bril zat niet echt lekker op het hoofd en de kabel aan 1 kant (linker oor) was een en al ellende!
Ook zat de draad niet echt super goed vast gemonteerd (of zo leek het, het leek erg fragiel).

Toen overgegaan op deze 3dvision 2 draadloze bril:
Met deze 3d vision 2 bril heb je inderdaad echt duidelijk meer licht als je gamed of naar films kijkt, dit is de overstap dan ook echt waard! Ook zit de bril stukken comfortabeler!
Bouwkwaliteit is goed robuust! .

Wat betreft 3d..... het is serieus een geweldig effect. Het is niet zoals in de bios, zo nep en kill. Het is serieus of je zelf in een spel rond loopt .... en als je een film kijkt is het ook zo veel overweldigender dan in de bioscoop met zo´n pikke donker nep brilletje van een euro.

Wat ik een groot minpunt vind van deze bril is dat de bril toch wel erg prijzig is! 122euro is niet niets!
Je hebt toch al snel 2 brillen nodig om met z'n 2en een film te kijken oid.

Er zat helaas geen schoonmaak doekje bij.

Heb jij ook een Nvidia 3D Vision 2 Wireless Glasses kit?

Ik vind je 'serieuze' minpunt van de prijs nog meevallen.
Nvidia mikt op gaming, waardoor een 2e bril weinig meerwaarde bied. Voor een televisietoestel is een 2e bril meer voor de hand liggend.

En 122 euro om een "serieus geweldig 3D-effect" te krijgen is niet expliciet duur te noemen.
Een doorsnee gaming-toetsenbord kost ook al snel 80 euro, een betere gaming-headset ook al 150 euro. Onmisbare randapparatuur die echter voor véél goedkoper verkregen kan worden als je geen hoge eisen stelt, dus waarom zou 122 euro voor een gaming-gericht 3D-zicht 'duur' zijn? Ik vind het een betaalbare prijs voor wie die meerwaarde wil.

De combinatie met een 120hz monitor die je ook nog moet kopen begint al prijzig te worden, maar als je die reeds hebt..
dit is alleen de bril bij de kit zit er ook nog een toestelletje bij dat je op een usbpoort aansluiten. dit is de zender van uw 3d systeem en dit heb je nodig aangezien nvidia 3d vision geen pasieve 3d is. in sommige schermen zit dit wel ingebouwd maar ik heb deze hier in belgie nog niet gevonden.
En hoe zit het met de 3D affects ?
Is zeer persoonlijk.. Je moet het leuk vinden met een bril op en die 3d effecten.... sommige worden er draaierig van ;).

Ik vind wel dat je er DIK in zit! Het is een zeer frapante belevenis ;).

[Reactie gewijzigd door A87 op 28 april 2012 12:07]

3D is sowieso persoonlijk ik vind het niks en krijg er hoofd pijn van maar iemand kan het prachtig vinden.