BitFenix Spectre Pro Led Blauw, 230mm Review

jantjabo 26 april 2012, laatste update op 28 april 2012, 675 views

BitFenix Spectre Pro Led Blauw, 230mm

Pluspunten

• Veel lucht verplaatsing
  • Veel schroefgaten
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• Lastig te instaleren zonder de juiste schroeven

Geluid (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 3
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Deze ventilator is gekocht ter vervanging van de ventilator in mijn haf 932 waar de leds van op waren.
De rest van de ventilators zijn ook led blauw dus deze paste er mooi bij.
Er wordt veel meer lucht verplaatst nu en voel de lucht op zo een cm of 10 goed ,in tegenstelling tot de standaard fan waar amper lucht vanaf kwam.
Ik ken wel een heel verhaal gaan ophangen hier ,maar hij is gekocht voor de looks en prestaties boeien me weinig ook al zijn die prima.dit is een korte review ,dus reacties dat dit geen review is mogen weggelaten worden a.u.b. ,opbouwende kritiek is welkom.

Installatie...
Tsja hier hebben ze bij bitfenix niet over nagedacht.
De bij geleverde schroeven waren er niet in te krijgen.
Ook met de accu boor niet.
Ik heb wel is vaker moeite gehad met fans installeren maar dit sloeg alles .
Gelukkig had ik nog een paar zakjes inline schroeven met scherp schroefdraad ,die gingen er direct in .
Mochten mensen willen weten welke precies hoor ik het wel en zoek ik de productcode op.

• coolermaster haf 932

Heb jij ook een BitFenix Spectre Pro Led Blauw, 230mm?

Zoals je zelf hopelijk wel kan begrijpen is dit geen review te noemen ;)
Hier kan ik als Tweaker erg weinig mee. Geef een toelichting bij je aantal stemmen per kenmerk.
Ik was zelf van plan deze fan te kopen omdat het mij een zeer sterke fan lijkt t.o.v. de concurrentie.
Deze zeer beknopte review bevestigde mijn vermoeden.

Mijn advies is wel er bij te zetten wat voor fan in de HAF 932 kast zat zodat mensen dit zelf niet hoeven op te zoeken.
Dat is dan gelijk een goede vergelijking met de cooler master 200 mm led fans die een stuk goedkoper zijn maar naar mijn mening ook niet bepaald krachtig.