Apple iPod Nano V3 4GB Zilver Review

b3nowns 7 december 2007, 2.186 views

Apple iPod Nano V3 4GB Zilver

Pluspunten

• Enorm klein en compact (nog platter dan de vorige editie)
  • Zeer mooi en duidelijk scherm
  • Voelt vrij stevig aan in de volledig metalen behuizing
  • Synchroniseerd naadloos me iTunes
  • Nog steeds de enorm handige en welbekende scroll functie
  • Mogelijkheid om films en foto's te bekijken

Minpunten

• Blinkende achterkant staat direct vol met krassen
  • Enkel via iTunes muziek toevoegen, handmatig kopiėren is nog steeds niet mogelijk
  • Nogal een lastige brede usb aansluiting onderaan, mini usb had beter geweest

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb de nieuwe versie van de iPod nano gekocht niet die lange rechthoekige maar die brede waarop je ook video's kan zien. (link naar de foto)
Ik heb mijn iPod rechtreeks op de site van apple besteld en daarvoor 149¤ betaald, en ik mocht gratis 2 zinnen op de achterkant van mijn pod laten graveren. Na slechts 2 dagen had ik het toestel al via UPS ontvangen, een vrij snelle levering dus.

Wat mij het eerste opviel is dat de iPod zelf verpakt zit in een duurzame plastic doos zodat je hem weer netjes kan opbergen zonder krassen te maken op de blinkende metalen achterkant.
Het toestel zelf is vrij stevig gemaakt, een volledig metaal behuizing en is dus lekker stevig, deze versie van de nano is zefs nog iets dunner dan de vorige.
De beste verbetering tegenover de vorige nano editie is het lcd scherm dat bijna dubbel zo groot is, dit laat je toe om videoclip's vrij duidelijk te bekijken, het sherm is enorm scherm en helder en laat je dus toe foto's te bekijken in aanvaardbare kwaliteit.

Op het toestel staat oook nog wat extra software geistalleerd zodat je het toestel met outlook kan synchroniseren, de afspraken en contacts verschijnen dan in je iPod (mail niet voor alle duidelijkheid), ook wat games zijn er op de pod geinstalleerd zoals 4 ą 5 verschillende quizzen, een kaartspel, een een soort arcade spel. (ben de naam vergeten ;).
De kwaliteit van de muziek is nog steeds zo goed als die van de vorige versies, enkel in mijn ogen vind ik de standaard oortjes veel te stil zijn, voor de rest is het even simpel als voordien om tussen de verschillende tracks te scrollen.
Echt films of video's heb ik nog niet kunnen bekijken want steeds als ik een film probeerde te converteren met iTunes gaf hij een fout, maar ik ben er zeker van als je wat moeite doet dat dit ook vrij eenvoudig gaat (heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken van welke formaten hij kan converteren.)

De functies zijn net hetzelfde als de vorige edities van de nano enkel ziet alles er nog wat beter uit dankzij het grotere LCD scherm

Heb jij ook een Apple iPod Nano V3 4GB Zilver?

-Nogal een lastige brede usb aansluiting onderaan, mini usb had beter geweest

ze zullen dat nooit doen , dock is echt iets van apple , als ze mini usb erop doen zijn alle dingen (bvb ipod HI FI of afstandbediening , auto oplader ) gelijk onbruikbaar . verder een erg magere review , je kon wel wat meer info erbij doen . :)

[Reactie gewijzigd door xtremespeed op 7 december 2007 15:34]

Wat heeft ie er op laten graveren, hoe is dat gelukt (foto?)

enkel muziek via iTunes toevoegen is bullsh*t, je kan ook met allerhande plugins of programma's muziek op je iPod zetten, de niewste Winamp heeft een standaard functie om muziek op je iPod te zetten, dus is niet waar!!

worden films automatisch omgezet naar iPod formaat met iTunes, of moet je ze zelf ook nog omzetten!!

verder is het een ietwat korte review (mijn reactie er op is bijna langer :P)
Dit kan toch wel wat uitgebreider? Is haast geen review te noemen..

Tevens noem je eerst de 'naadloze synchronisatie' met iTunes als pluspunt, terwijl je iTunes ook onder de negatieve eigenschappen noemt?

Persoonlijk vind ik zo'n mini-USB trouwens helemaal niet handig; ik heb zo een aansluiting op mijn telefoon en die schiet echt heel erg snel los.
De brede aansluiting van mijn iPod klikt zich vast en kan dus lekker niet losschieten :Y) :D
Trouwens werkt de iPod ook met andere programma's dan iTunes hoor, zoek eens wat meer uit voordat je gaat oordelen.

oa ; Winamp en Anapod.
Waardeloze review :>
Nee hoor, volgens mij werkt vanaf de nieuwe 3G Nano en de Touch het beest alleen nog maar via iTunes ;)
er zijn mensen die zich nu eenmaal bezighouden met het omzeilen.. en hoezo het best, het enige wat moet gebeuren is het transferen van muziek / video / foto ;)
Ik ga binnenkort misschien de Apple iPod 4 gb kopen, voor me verjaardag. 8-)