Apple iPod Touch V1 8GB Zwart Review

Blowthebullet 7 februari 2008, 1.488 views

Apple iPod Touch V1 8GB Zwart

Pluspunten

• Online musicstore via WiFi
  • Touchscreen
  • 3,5 inch breedbeeld

Minpunten

• Geen bleutooth
  • 8GB vaste opslag

Geluidskwaliteit Score: 4
Featureset:
De ipod touch heeft een zeer gladde touchscreen, via de touchscreen kan je muziek/films en afbeeldingen tonen en/of luisteren. Via WiFi kan men surfen op het internet doormiddel van 'Safari', films via youtube kijken en muziek online kopen en downloaden.

Overige Feature's zijn: Contacten, Agenda, Klok en Rekenmachine.

Beeldkwaliteit:
De ipod heeft een 3,5 inch (TFT) touchscreen met een resolutie van: 320 x 480, het scherm is groot genoeg om episode's of tijdens een vakantie een film te kijken. Voor het gemak is er ook een plastic doorzichtige houdertje waardoor je niet de hele tijd de ipod moet vasthouden tijdens het kijken maar ook kan neerzetten. De helderheid kan je wijzigen via instellingen.

Bouwkwaliteit en afwerking
De design van het apparaat is erg plat (8 mm) en de touchscreen is erg glad zodat er geen krassen kan ontstaan. Jammer genoeg ontwikkeld er op de achterkant al heel snel krassen.

Ergonomie
Simpel te bedienen via de touchscreen, wil je weer naar het hoofdmenu ? dan druk je gewoon op de knop onder het scherm. De toetsenbord via de touchscreen is geniaal maar kan wel eens een probleem zijn voor mensen met dikke vingers.

Uitbreidbaarheid en veelzijdigheid
Het is een apparaat wat van alles kan, er zijn vele extra's voor de ipod aan te schaffen en het is mogelijk dat in de toekomst via itunes 3rd party apps/films aangeboden word.

Mobiliteit en accuduur
Het ligt er maar net aan wat je ermee doe, met een film kan je 5 uur plezier hebben en met muziek ongeveer 22 uur.

300 euro is een groot bedrag maar gezien de talloze mogelijkheden die je dan hebt is de prijs op zijn plaats.

Heb jij ook een Apple iPod Touch V1 8GB Zwart?

Wat is het nadeel van géén Bluetooth? Bluetooth begint op dit moment toch uit te sterven, daarom is het nájuist een voordeel dat WiFi er wel op aanwezig is.

Voor de rest een wat korte review, maar het is een goed apparaatje van wat ik heb gehoord.
Hoezo is BT aan het uitsterven? Een draadloze headphone lijkt mij toch wel een leuke feature, of het draadloos syncen. Door voor draadloos syncen afhankelijk te zijn van een Wifi netwerk zorg je ervoor dat het onderweg syncen op je notebook bijzonder lastig gaat, je hebt immers niet altijd een wifi netwerk beschikbaar. (Los ervan dat iTunes niet in staat is draadloos te syncen)
Voor zo ver ik weet is voor een PAN (Personal Area Network) BT nog steeds de best beschikbare oplossing :P
persoonlijk windt ik bluetooth leuk voor mijn draadloze bt headset, of anders communicatie met GPS receiver waar nog het een en ander leuke dingen mee te doen zijn...
laten we zeggen, er zijn geen nadelen in het wel hebben van BlueTooth ;)
het is meer een media player waarom verwacht je dan bluetooth erop? daar koop je een iPhone voor maar :P
Waarmee je alleen audio kan gebruiken via bluetooth. Sigh..
Maar ook al zou het kunnen dan heeft de software daarvoor geen ondersteuning ingebouwd en moet je hem alsnog eerst jailbreaken;)
Leuke review om te lezen, maar ik vindt hem eerlijk gezegt beetje aan de korte kant. Wat ik wel eens wil weten, hoe snel reageerd de IPhone? Ik hoor van een paar mensen dat deze toch vrij traag is, terwijl iemand anders weer tegen me zegt dat hij snel reageerd. Het gaat hier bijv over het telefoon boek openen, of dat soort dingen. Ik hoor hier verschillende ervaringen over, hier zou ik graag wat meer mensen over horen.
Lees mijn review eens, de snelheid en respons is juist iets wat positief opvalt.
het gaat hier niet om een iphone, maar om een ipod touch
Wat een slecht geschreven review. Telkens de verkeerde lidwoorden gebruiken. :X