Specificaties 24" @ 1920x1200 (WUXGA) (S-PVA, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp 2407WFP-HC Zilver, Zwart Review

xs4me 6 december 2007, 2.214 views

Dell Ultrasharp 2407WFP-HC Zilver, Zwart

Pluspunten

• Kleurecht beeld
  • Rustig voor het oog
  • Zeer degelijk gebouwd
  • USB/Cardreader porten
  • Strak design

Minpunten

• Zwart waardes hadden beter gekund.

Featureset
Een zeer complete monitor. Sterker nog, overcompleet. Ik koop een monitor voor het scherm en evt. het design, maar dat er USB en Cardreader porten in de monitor zitten had ik nog niet eens bij nagedacht voor aanschaf. Leuke extra dus, al gebruik ik het zelf (nog) niet.

Kleurweergave
Werkelijk subliem. Ik heb hiervoor CRT's gehad, op m'n werk 2x 20" LG204W monitoren, maar dit is wel even een stapje hoger. Heel kleur echt en erg rustig voor het oog.

Contrast en helderheid
Erg goed. Bij de LG's had ik pijn aan m'n ogen met witte pagina's, maar met deze is dat echt een stuk prettiger, al blijft veel wit natuurlijk veel licht, daar doe je weinig aan. Maar toch heb ik er bij deze monitor geen last van.

Het enige mindere punt van deze monitor vind ik toch wel de zwart waarde. Normaal helemaal geen probleem en merk je er helemaal niks van. Alleen met games en video is zwart toch niet ECHT zwart. Maargoed, dat is dan ook wel een detail, want grijs is het ook niet.

Ghosting
Gezien de stats van de monitor, 16ms, zou je ghosting wel verwachten, maar ik heb het nog geen moment waar genomen eerlijk gezegd. Ook na het heftig op en neer scrollen van tekst docs, games of video zie ik geen ghosting optreden. Misschien dat mijn ogen dit automatisch corrigeren :)

Pixeldefecten
Nog geen enkele last van na 7 maanden intensief gebruik.

Bouwkwaliteit en afwerking
Super. Het design is fraai en alles voelt erg degelijk aan. Ook het in hoogte verstellen van de monitor glijd heel lekker en voelt stevig aan. De monitor is te kantelen voor verticale display, ook dat voelt erg degelijk aan. Geen enkele kritiek dus.

Vormgeving
Erg strak en sober met slimme zilver en zwart gebruik. Heel stijlvol dus.

Het blijft een bak geld natuurlijk. Ik heb hem toen der tijd voor 735,- gekocht bij DELL tijdens een 25% korting aanbieding, dus dat scheelt. 1000 had ik ook wel teveel gevonden. Zeker als je bedenkt dat je een complete high-end PC hebt voor die prijs vind ik de verhoudingen toch nog wel wat scheef staan. Als je het vergelijkt met andere monitor prijzen en de kwaliteit die je krijgt dan is de prijs zeker gerechtvaardigt.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp 2407WFP-HC Zilver, Zwart?

Ik heb dezelfde monitor, ik denk een vergelijkbare periode en heb dezelfde ervaring.

Ondanks de 24", merk ik wel dat 1920x1200 eigenlijk een te hoge resolutie is om bijvoorbeeld lekker mee te surfen. Je kunt weliswaar de lettertypes standaard op 120% zetten maar sommige websites zien er dan niet meer uit of bepaalde buttons worden onbruikbaar.

[Reactie gewijzigd door Aziona op 7 december 2007 12:26]

wat voor resolutie gebruik jij in godsnaam heb je een quad crossfire of een quad sli er in hangen om op 1920*11200 te komen, of is het een typo

Verder nette review, misschien een foto is wel leuk van het strakke design en de usb/cardreader. en natuurlijk het beelscherm op z'n kant werkend is wel leuk om te zien met 24 inch
Heb je de instellingen aangepast om te zien of dat de beeldkwaliteitvervating verbeterd?
Ik heb hem ook sinds kort. Super bak maar het valt wel op t.o.v. mijn 19" dat het laden van webpagina's langer duurt. Op zich wel logisch maar daardoor niet minder irritant.

COD4 op 1900 x 1200 met alle settings op max is echt een belevenis. Dat geld helaas niet voor Crysis: deze game is gewoonweg niet op high settings te spelen op 1900 X 1200, ondanks mijn 8800 GTX- OC edition en Intel Core 2 Duo 6850 op 3 GHz.

Ik vrees dat je al heel snel in SLI/Crossfire moet gaan investeren met dit scherm als je de komende generatie games op max wil spelen
Ik overweeg ook de aanschaf van een 24", nou ben ik alleen benieuwd wat er gebeurt als je op bv 1280x1024 speelt. Upscaled de monitor dan (lelijk) of krijg je gewoon een kleiner oppervlak op je scherm. HP laat volgens mij namelijk een native resolutie zien, terwijl de Samsung monitoren upscalen. Weet iemand dit?
Normaal kan je dit gewoon op de monitor zelf instell. Ikzelf laat mijn 24" altijd upscalen.
Ik stoor mij er niet aan en het is zoals free antialiasing.
Hij laat geen native zien, want je ziet dat het iets minder strak beeld geeft op een andere res. (in windoos) Met games zie je het niet, tenminste, het is mij nog nooit opgevallen.

Overigens heeft de HP een TN panel en deze monitor een S-PVA panel.
S-PVA is mooier en kleurechter.
TN is meer voor gaming en consument doeleinde en goedkoper.

Ik snap dan ook niet dat de HP (TN panel) schermen zo "duur" zijn. (24" is toch ook ruim 500,- euro) Zal toch met name in het materiaal en trucjes met het crystal glas wat er voor zit zijn dan dat het daadwerkelijk mooi(er) beeld geeft.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 7 december 2007 10:25]

HP heeft verschillende monitoren voor meerdere segmenten van de markt: Pavilion series voor SOHO en L(P) series voor offce/professional gebruikt
De HP W2408 heeft anders wel een TN panel en kost 500,-
Die andere zal ik ook nog 's even checken, maar de DELL komt toch in elke test wel als beste eruit (iig die ik gezien heb). Dus waarom voor de HP? Voor het glas?
Volgens de specs van Dell is deze uitvoering 6ms (grey<>grey) en geen 16ms?