Specificaties HTPC, 2 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Lian Li PC-C37B Review

wtilanus 23 april 2012, laatste update op 23 april 2012, 1.808 views

Lian Li PC-C37B

Pluspunten

• Mooi
  • Veel plek voor zijn afmetingen
  • Stil
  • Goede koeling

Minpunten

• Je moet de componenten bij de kast zoeken en niet andersom
  • Geen IR-ontvanger
  • Passief gekoelde insteekkaarten kunnen wat weinig airflow krijgen

Ik zocht een goed ogende, stille en (relatief) slanke behuizing met plaats voor een paar insteekkaarten voor mijn HTPC. Deze voldeed en omdat ik al eerder goede ervaringen had met Lian-Li, voor deze gekozen. Ik ben een paar problemen tegen gekomen:
  • De kast heeft geen IR-ontvanger of meegeleverde afstandbediening. Daardoor was het noodzakelijk om een aparte ontvanger en afstandsbediening aan te schaffen.
  • Ik had bij het kiezen van mijn voeding niet goed op de maten gelet. De door mij gekozen Seasonic X-400 Fanless was net iets te diep, zodat ik een van de twee fans naar de andere zijkant van de kast moest verplaatsen. Gelukkig bleek dit geen probleem op te leveren voor de koeling
  • De door mij gekozen Blue-Ray speler heeft een open/dicht knop in de vorm van een dunne streep in plaats van een ronde of rechthoekige knop. Daardoor werkt de knop van de kast niet goed en moet ik de speler met de afstandbediening openen.
  • De wegklapbare metalen strip die midden over de bovenkant van de kast loopt, dekt de passief gekoelde low-profile videokaart af. Daardoor heeft die een minder goede airflow.
Ondanks de genoemde problemen, bevalt de kast prima. In het halve jaar dat ik hem nu in gebruik heb, heb ik geen koelingsproblemen gehad. De fans zijn onhoorbaar en hij oogt mooi. Dik tevreden dus.

• Seasonic X-400 Fanless
  • Asus Xonar DX/XD
  • Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)
  • Intel Desktop Board DH61WWB3
  • Samsung SH-B123L/BSBP

Heb jij ook een Lian Li PC-C37B?

Hoeveel is net iets te diep? Zat zelf naar de Seasonic G-series 360 watts te kijken, deze heeft een diepte van 140mm. Lijkt mij geen probleem i.c.m. de fan?
Hoi, sorry voor het late antwoord, was ff op vakantie. 140mm is geen probleem. De X-400 is ca 156mm diep en dat is ca 5 mm te veel.
Hoi, dank voor je review ik las goede recensies over deze kast op een HTPC forum. Heb vervolgens op de site van de fabrikant gekeken waar ik zag dat er 2x een USB 3.0 poort op zit, was dat voor jou ook een belangrijk koopargument?

PS heeft deze case toevallig ook gekleurde ledjes?
Nee, dat was voor mij geen argument. Ik gebruik de USB in de praktijk nooit, ik doe alles via het netwerk. Hij heeft een blauw power ledje en een HDD ledje. Welke kleur die laatste heeft durf ik niet te zeggen: hij gaat bij mij nooit aan.
Dank voor je snelle reactie! Omdat je alles via het netwerk doet, heb je een SSD gekozen voor het OS? Ik denk zelf aan XBMC.

De USB poort wil ik gebruiken voor een kaartlezer voor de SD kaart uit onze digitale camera.
Yep, heb een kleine SSD gekozen voor het OS (Debian) en het media center (MythTV). Foto's bewaar ik op de media- en fileserver en upload ik vanaf een andere PC.
weet niet of je dit nog uberhaupt leest ofzo, maar zou ik eens wat uitgebreide fotos mogen zien van de binnenkant?