Alcatel OT-995 Zwart Review

Druutje! 22 april 2012, laatste update op 23 april 2012, 1.633 views

Alcatel OT-995 Zwart

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • mooie launcher
  • goede spraakherkenning
  • degelijk

Minpunten

• Accuduur
  • RAM geheugen

Erg tevreden over de telefoon
Voordelen:
*Dit is de telefoon met de hoogste prijs/kwaliteit verhouding op de markt. Ik had hem voor 190 incl. verzendkosten bij typhone, maar de prijs is aan het stijgen.
*Tegen verwachting in toch erg degelijk
*Ben erg te spreken over de spraakherkenning. Je kan hele zinnen worden foutloos naar tekst omgezet.
*De launcher (SPB Shell 3D) binnen android werkt erg fijn, goede interface

Nadelen:
* Accuduur die in de specs worden genoemd worden absoluut niet gehaald, na 4 uur intensief gebruik is de accu echt leeg.
* RAM geheugen aan de krappe kant als je veel programma's/apps draait
* Dynamische games lopen niet helemaal soepel, maar wel acceptabel

Ik had mijn toestel van Typhone.nl. Jammergenoeg zat er geen zegel op mijn doosje en was zaten er al vingerafdrukken op het toestel.Typhone bood excuus aan en bood de optie om kosteloos terug te sturen (ook als erg later nog wat mee was). Ik had zelf geen zin in terugsturen, dus heb hem gewoon in gebruik genomen.

Heb jij ook een Alcatel OT-995 Zwart?

Is die SPB Shell ook makkelijk uit te schakelen, zodat je de stock interface hebt? Scheelt wss weer wat ramgeheugen. Accuduur ramgeheugen vind ik zo te lezen dan toch een beetje tegenvallen. Misschien haal ik hem wel. Liefst icm abbo.
Ja. Integenstelling tot HTC's, Samsung's, Motorola's, etc. kan je bij deze telefoon de schil zeer eenvoudig uitschakelen.

Settings > Launcher selection > en dan je voorkeur selecteren.

Btw I. Wellicht ten overvloede maar je kan ook heel makkelijk andere launchers installeren.
Btw II. 512 MB ism de 1.4ghz processor is ruim voldoende om de telefoon vloeiend te laten draaien.